Ik heb hier een PCI7248 DIO-kaart aangesloten op een 782 (DI) en 785 (DO). Op deze manier kan ik vanaf de pc (Linux op P4) I/O aansturen en uitlezen. Nou zitten er op deze PCI7248 kaart jumpers, waarmee ik kan selecteren of de in- en outputs laag actief, hoog actief of "floating" moeten zijn. Het volgende staat in de datasheet:
Op welke manier moet ik nu de Jumpers instellen? Ik had zelf al bedacht dat de output connector "power-on pulled low" moest zijn maar de ingangen.....floating? Ik vind de omschrijving in de datasheets te vaag. Bovendien is het spul TE kostbaar om gewoon te proberen.
Deze I/O kaart heeft 48 I/O kanalen waarvan ik er 24 Input en 24 Output laat zijn. Door middel van twee connectoren kan ik de 782 en 785 met de 7248 laten communiceren. Deze interface heet Opto 22 en bestaat uit 2 50-pins connectoren. De ene connector moet dus ingesteld worden (middels de jumpers) zodat deze ingangsignalen kan ontvangen en de andere connector zodat die uitgangen kan aansturen.The physical meaning of all the jumpers are identical. The power on status
of each port can be set independently. The default is to pull all signals high.
The following diagram use JA1 as an example to show the possible
configurations.
1. Port A of CN1 are power-on pulled high. ‘H’
1 2 JA1
2. Port A of CN1 are power-on pulled low. ‘L’
1 2 JA1
3. Port A of CN1 are power-on floating. (The jumper is removed)
1 2 JA1
Op welke manier moet ik nu de Jumpers instellen? Ik had zelf al bedacht dat de output connector "power-on pulled low" moest zijn maar de ingangen.....floating? Ik vind de omschrijving in de datasheets te vaag. Bovendien is het spul TE kostbaar om gewoon te proberen.