Jumper settings I/O kaart PCI7248

Pagina: 1
Acties:

• NoXiT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb hier een PCI7248 DIO-kaart aangesloten op een 782 (DI) en 785 (DO). Op deze manier kan ik vanaf de pc (Linux op P4) I/O aansturen en uitlezen. Nou zitten er op deze PCI7248 kaart jumpers, waarmee ik kan selecteren of de in- en outputs laag actief, hoog actief of "floating" moeten zijn. Het volgende staat in de datasheet:
The physical meaning of all the jumpers are identical. The power on status
of each port can be set independently. The default is to pull all signals high.
The following diagram use JA1 as an example to show the possible
configurations.
1. Port A of CN1 are power-on pulled high. ‘H’
1 2 JA1
2. Port A of CN1 are power-on pulled low. ‘L’
1 2 JA1
3. Port A of CN1 are power-on floating. (The jumper is removed)
1 2 JA1
Deze I/O kaart heeft 48 I/O kanalen waarvan ik er 24 Input en 24 Output laat zijn. Door middel van twee connectoren kan ik de 782 en 785 met de 7248 laten communiceren. Deze interface heet Opto 22 en bestaat uit 2 50-pins connectoren. De ene connector moet dus ingesteld worden (middels de jumpers) zodat deze ingangsignalen kan ontvangen en de andere connector zodat die uitgangen kan aansturen.
Op welke manier moet ik nu de Jumpers instellen? Ik had zelf al bedacht dat de output connector "power-on pulled low" moest zijn maar de ingangen.....floating? Ik vind de omschrijving in de datasheets te vaag. Bovendien is het spul TE kostbaar om gewoon te proberen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Die floating stand is waarschijnlijk toegevoegd om externe hardware te kunnen gebruiken die zelf al de signalen omhoog of omlaag trekt.
Als je hardware ze omhoog trekt en je I/O kaart omlaag dan krijg je soms vervelende ongewenste effecten.

Senile! Senile Oekaki

• NoXiT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
_bas_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:53:
Die floating stand is waarschijnlijk toegevoegd om externe hardware te kunnen gebruiken die zelf al de signalen omhoog of omlaag trekt.
Als je hardware ze omhoog trekt en je I/O kaart omlaag dan krijg je soms vervelende ongewenste effecten.
Zit wat in. Nou heb ik ze beide omlaag getrokken, dat lijkt me voor de output kaart zowiezo geen slecht idee, alleen nu nog de input kaart.

Er is ook vrij weinig te vinden over de externe hardware qua datasheets. Bovendien is het een speciaal type waarvan er bijna niks te vinden is... Maar we proberen wel wat...als de boel springt koopt de baas wel een nieuwe :P