Toon posts:

[PowerPoint] Sjablonen maken en/ of bewerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak vaak presentaties waarbij de eerste dia`s hetzelfde zijn. Alleen andere inhoud. Is het mogelijk om zelf sjablonen daarvoor te maken.

De Microsoft help functie wil het niet vertellen, en met de GOT zoekfunctie kom ik ook niet verder.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je gewoon moet doen is de 'Slide Master' van een nieuwe presentatie aanpassen na hetgeen voor jouw wenselijk is.

Als je vervolgens deze hebt aangepast moet je deze oplslaan als .pot (Design Template) en opslaan in de correcte template directory.

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:56:
Wat je gewoon moet doen is de 'Slide Master' van een nieuwe presentatie aanpassen na hetgeen voor jouw wenselijk is.
Ik wil meerdere tekstvakken enzo, die kan ik daar niet invoegen. :'(
Als je vervolgens deze hebt aangepast moet je deze oplslaan als .pot (Design Template) en opslaan in de correcte template directory.
Dat had ik al door. ;)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan in de de 'slide master' gewoon meerdere verschillende soorten templates maken en deze dan selecteren...

In de help van Powerpoint staat ook nog het nodige over 'Slide Masters'

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt opzich wel, maar is er niet iets makkelijkers voor te vinden?

Ik wil bijvoorbeeld in zo`n tekst vak niet, "klik hier om een titel in te voeren" hebben staan, maar "klik hier om een thema in te voeren". Of "klik hier om een datum in te voeren"

Het zou helemaal mooi zijn als dit ook nog op 'slot' kan.