Alle installatie bestanden zoeken.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 13:41
Hallo,

Ik heb hier een software pakket geinstalleerd, maar hier wil ik een nieuw installatie bestand van hebben. Nu ben ik op zoek naar een programma die alle bestanden vind die het oude installatie programma heeft geinstalleerd. Ik kan niet zo snel een Log file vinden van het oude installatie programma.
Wel heb ik het oude installatie programma nog tot mijn beschikking, dus een programma wat captured was geinstalleerd word voldoet ook.

Zelf heb ik gezocht met Google op verschillende termen, maar relevante resultaten heb ik niet gevonden.

Wie heeft / kent een programma hiervoor?

Aanvullende info:

Het gaat om een pakketinstallatie, een databaseclient installatie en een rapportageinstallatie, die ik graag wil bundellen tot 1 installatie. Hiervoor heb ik dus eerst alle bestandslocaties nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door ÜberWicked op 09-03-2005 13:35 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een progsel zoekt dat captured wat er geinstalleerd wordt, kom je bij zaken zoals Novell Snapshot en aanverwanten uit. Zijn vrij gebruikelijk in het bedrijfsleven, maar zijn afhankelijk van welke netwerkomgeving (Novell, Windows, etc) je gebruikt.

Wat je ook zou kunnen doen is zelf een compare doen van de registry voor- en na de installatie van het sofwtarepakket. Hou er dan wel rekening mee dat je al gauw door de bomen het bos niet meer ziet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 13:41
bedankt voor je reply

Het gaat in dit geval om een windows omgeving.

Registry vergelijken lukt me wel aardig, zijn niet zo heel veel keys die weg geschreven worden.

Het gaat me nu meer om dlls die het programma installeerd, en die niet zo snel terug te vinden zijn.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier staat een mooie lijst met tools: Wat voert een applicatie allemaal uit op mijn systeem :) Verder is deze vraag al best vaak voorbijgekomen; het is gewoon een kwestie van wat monitors draaien en handmatig de files bij elkaar zoeken; of een dedicated tool gebruiken van InstallShield, Microsoft of inderdaad Novell :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.