Toon posts:

[Sitecom DC101] Lage snelheid via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar jaar een sitecom DC101 maar bijna nooit gebruikt. Maar nu heb ik een 2de pc gekocht dus was ik genoodzaakt weer een router te gaan gebruiken.

Op de DC101 zit maar 1 lan poort deze is verbonden aan een 100mbit switch. Als ik nu de internet verbinding direct op mijn pc aansluit doet deze het prima en haal ik ongeveer 520 kbps, maar als ik het nou via de router laat lopen haal ik maar 100 kbps. Het zelfde is van toepassing op de upload.

Nu is mijn vraag zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hadden en dit hebben opgelost, zoja hoe ?

Zou het misschien aan de router kunnen liggen omdat deze alweer wat ouder is of zou er een instelling verkeerd ingesteld staan. Andere mogelijke oplossingen/tips zijn uitteraard welkom.

- DMZ staat aan
- DHCP: 10.0.0.* range

Alvast bedankt voor jullie hulp

Greetz

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 13:44 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou m'n kabels checken .......

zijn ze "zelf"gemaakt ?

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 09-03-2005 19:50 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn niet zelf gemaakt, maar intern heb ik wel de volle snelheid (100mbit) maar de lage snelheid heeft vooral betrekking op internet als deze via de router loopt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens sitecom is dit een dc101
Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=103&size=small

maar dit is een usb dinges

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Die ik heb is al 4 jaar oud dus die staat er waarschijnlijk al niet meer bij :P misschien anders toch maar tijd voor een nieuwe

Verwijderd

lijkt me wel aannemelijk, het beestje kan de nieuwere definities van broadband zeer waarschijnlijk niet aan.
Pagina: 1