evolution en de TU/e

Pagina: 1
Acties:
  • 2.663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik in het bezit van de linux distro Ubuntu, waarmee ik erg tevreden ben. Er zijn alleen een paar kleine dingetjes waar ik geen raad mee weet en al een paar dagen op loop te zoeken (google, got, TU/e site).

Ik zou mijn evolution willen verbinden met de exchange server van de TU/e (Universiteit Eindhoven): studentex7.campus.tue.nl. Het is me inmiddels wel al gelukt om een VPN met de tue op te zetten, maar evolution vraagt een hoop meer dan outlook doet.

Ik vermoed deze instellingen:

De exchange server: studentex7.campus.tue.nl
Windows username: s-nummer of tue\s-nummer
Global Catalog server name (?): studentex7.campus.tue.nl (?)
Mailbox name: voorletters.achternaam
OWA path: leeg
Public folder server (?): studentex7.campus.tue.nl

Maar met deze instellingen lukt het dus niet.
Is er iemand die dit wel al werkend gekregen heeft? Ter verduidelijking, ik zit niet fysiek op de tue, maar ingelogd op vpn vanaf thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

OWA path is wel degelijk nodig. Heeft de TU/e geen Outlook Web Access e-mail beschikbaar van buiten? Want dat gebruikt evo namelijk voor de e-mail.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:59:
OWA path is wel degelijk nodig. Heeft de TU/e geen Outlook Web Access e-mail beschikbaar van buiten? Want dat gebruikt evo namelijk voor de e-mail.
dit is de url om tot de owa te komen:

https://studentweb.student.tue.nl/

Maar dus zonder /exchange oid erachter. Of moet dit de exchange server zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:04
dat path is idd OWA. het was eerst www.student.tue.nl/exchange, maar dat is veranderd in bovenstaande. de rest lijkt me goed staan zo :)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BOOTZ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:10:
dat path is idd OWA. het was eerst www.student.tue.nl/exchange, maar dat is veranderd in bovenstaande. de rest lijkt me goed staan zo :)
ik krijg steeds de error de error: "Could not connect to server studentex7.campus.tue.nl: Network error" terwijl ik wel op het vpn zit...
code:
1
2
3
4
traceroute to studentex7.campus.tue.nl (131.155.4.69), 30 hops max, 38 byte packets
 1  * * *
 2  defaultrouter-14-vpn.tue.nl (131.155.14.97)  24.380 ms  31.529 ms  23.405 ms 3  c65-tue1.net.tue.nl (131.155.8.17)  18.437 ms  17.960 ms  22.007 ms
 4  studentex7.campus.tue.nl (131.155.4.69)  16.816 ms  46.037 ms  27.986 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stel eens in dat je gewoon de normale webmail gebruikt, zonder vpn?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:28:
Stel eens in dat je gewoon de normale webmail gebruikt, zonder vpn?
ok, gelukt.. ik zal zometeen de settings posten, voor volgende users met problemen hier kunnen zoeken..

Exchange server: studentweb.student.tue.nl
windows username: studentnummer
ssl: always
plaintext passwords
mailbox name: voorletters.achternaam
owa path: leeg
public server path: leeg

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, mijn taken krijg ik te zien. Bij het ophalen van mail krijg ik de error:

code:
1
2
3
Error while Opening folder exchange://s123456@studentweb.student.tue.nl/personal/Inbox.

Could not get new messages.

Bij het ophalen van de kalender haalt ie automatisch het vinkje weg na een 5 seconden...
Nog niet helemaal opgelost dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Hoi!

Ik zit ook op de TU/e en ik heb ook een probleem. Ik zou wel willen uitproberen wat hierboven staat, maar ik kan nergens Exchange server selecteren of zo. Ik heb gelezen dat je dan ximian-connector moet hebben, maar die zit toch standaard in Evolution 2.0.2???

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Je moet evolution-exchange installeren. Tenminste als je debian gebruikt.

Het handigste is om daarna met ximian-connector-setup-2.0 de boel te configureren.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Laatst online: 30-05 11:28
Okee, dat is allemaal al gelukt, maar ik kan nog steeds niet mijn email ophalen, met de settings die hierboven zijn gegeven...

Ik zal nog eens wat rondklooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, ik krijg de vpn connectie niet aan de gang (ik mis wat gegevens geloof ik). Dit is wat ik heb en krijg:
patrick@laptop:~$ vpnc
Enter IPSec gateway address: vpn.tue.nl
Enter IPSec ID for vpn.tue.nl:
Enter IPSec secret for @vpn.tue.nl:
Enter username for vpn.tue.nl: s041253
Enter password for s041253@vpn.tue.nl:
vpnc: binding to port 500: Permission denied
patrick@laptop:~$
Het wachtwoord klopt natuurlijk.

Verder ben ik benieuwd of het al gelukt is om de calendar en de mail vie evolution te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:23:
Zeg, ik krijg de vpn connectie niet aan de gang (ik mis wat gegevens geloof ik). Dit is wat ik heb en krijg:
patrick@laptop:~$ vpnc
Enter IPSec gateway address: vpn.tue.nl
Enter IPSec ID for vpn.tue.nl:
Enter IPSec secret for @vpn.tue.nl:
Enter username for vpn.tue.nl: s041253
Enter password for s041253@vpn.tue.nl:
vpnc: binding to port 500: Permission denied
patrick@laptop:~$
Het wachtwoord klopt natuurlijk.

Verder ben ik benieuwd of het al gelukt is om de calendar en de mail vie evolution te regelen?
Je mag als non-root user geen poorten < 1024 openen, je zult
je vpn als root moeten starten

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

u_nix_we_all schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:25:
[...]

Je mag als non-root user geen poorten < 1024 openen, je zult
je vpn als root moeten starten
ok ik zit even met een ander probleem, maar wel gerelateerd hieraan.
ik wil namelijk verbinding maken met mijn pc op de tu/e.
Ik heb net een vpn verbinding wel gemaakt (denk ik) Althans gedaan wat hierboven gedaan werd en ik krijg geen error.
Dus ik denk dat ik de vpn verbinding heb. Maar hoe zorg ik er nu voor, dat de rest nu gebruik maakt van die verbinding? Of is dat automatisch zo?
Het lukt me namelijk nu nog niet, om remote in te loggen op mijn computer. Daarvoor heb ik die verbinding namelijk wel nodig.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Tja, ik deel maar een ongelofelijke rotschop uit zodat ik niet alles opnieuw hoef te zeggen :)

Ik ben sinds maandag een Ubuntu-gebruiker, en heb al vele problemen overwonnen. Zoals daar zijn 2 schermen, java/flash/filmpjes-plugins voor firefox, zelfs wireless deed het! :Y)
Ik zit nu met de VPN en Email van de TU/e waar ik niet uit kom. Eerst email: Ik heb me aan de instructies gehouden die hierboven staan. Bij accounts->edit->receiving email staat dus:
server type: Microsoft Exchange
username: s0513**
OWA URL: https://studentweb/student.tue.nl (ook met http:// geprobeerd)
Authentication type: plaintext password

Als ik in dit scherm op authenticate druk, dan komt hij er gewoon doorheen. Met een fout wachtwoord geeft hij een error.
Klik ik nu op OK en Close, en klik ik de map aan, dan krijg ik de volgende error:
code:
1
2
Error while Scanning folders in "Exchange server studentweb.student.tue.nl". 
Could not authenticate to server. (Password incorrect?)

Uiteraard werkt OWA prima in Firefox.

Met de debug-troep in de console kan ik ook vrij weinig:
code:
1
2
(evolution-2.6:23017): camel-WARNING **: camel_exception_get_id called with NULL parameter.
Unknown RESP-CODE encountered: NOMODSEQ

Dat krijg ik dus een keer of 20 voor ik mijn wachtwoord opnieuw intyp. Nadat ik het wachtwoord heb ingetypt krijg ik geen response meer op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Iemand een idee om evolution of vpn werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
De TU/e heeft ook IMAP en POP3-servers, waarom gebruiken jullie die niet? Daar kan ik prima mail mee ophalen (onder Windows weliswaar) zonder gebruik van VPN of andere rare trucs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ehm, WTF! Waar staat dat? Overal op de website staat "gebruik Outlook" en voor als het niet anders kan OWA of evolution. Dat ik daar niet aan heb gedacht 8)7

Maareh, 1 puntje: hoe werkt dat samen met een agenda? Zou wel leuk zijn om dat uit te wisselen tussen linux en windows :)

[edit]Werkt nog steeds niet. Maar eens een mailtje sturen naar beheer ofzo. Los van mail heb ik die VPN ook wel eens voor andere verbindingen nodig. er bestaat namelijk iets wat surfnet ip's vereist er is namelijk een server waar ik af en toe moet wezen die alleen TU/e ip's accepteert ;) Schijnt een soort van supercomputer te zijn met 2GB geheugen etc, handig voor simulaties :)

[ Voor 40% gewijzigd door MBV op 18-09-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Om zonder VPN op je POP3 account in te loggen gebruik je de volgende gegevens:

Server: studentweb.student.tue.nl
Username: tue/s0xxxxx/<voorletters>.<achternaam> (dit is het gedeelte voor @student.tue.nl)

Ook hier te vinden:
http://w3.tue.nl/nl/diens..._index/pop3_instellingen/

[ Voor 24% gewijzigd door R_W op 18-09-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

waarom zo moeilijk doen met de username, als alles toch plain-text over de lijn heen moet? 8)7 SSL werkte iig niet, ik zal TLS eens proberen.

Voorlopig doet hij zo lang over de eerste keer synchroniseren, dat ik me afvraag of hij het wel doet. Maar iig komt er meer uit dan met OWA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 10:08

:murb:

@murb.nl

(sorry voor het reageren in dit oude bericht, maar het zorgt er voor dat probleem en oplossing bij elkaar blijven)

Ook ik zat met het probleem dat ik de VPN niet aan de praat kreeg... na het maar niet doen slagen van mijn pptp gebasseerde VPN avonturen, was ik al bijna aan het rotzooien met de VPN client van Cisco :s om toch met de pcf files die ik op deze site voor Mac studenten vond wat verder te kunnen komen. Compileer problemen, :(... toch maar weer even verder prutsen met de toch schonere oplossingen die gnome ons bied: de network-manager (ik werk onder Ubuntu Feisty) met gnome.

dus apt-getten we network-manager en network-manager-* (iig gnome en vpnc (nodig voor -ik hoop dat ik het goed zeg- de Cisco-like VPN-verbinding)). De applet die hier bij hoort maakt VPN instellen eigenlijk een peuleschil. Linkermuisknop op networkmanager applet > VPN-Connections > Configure VPN ... en vervolgens Add ...

Voor zo'n verbinding hebben we niet alleen ons s0xxxxxx nummer nodig en het bijbehorende wachtwoord, maar ook een groepID, en een daarbijbehorend wachtwoord. Waar vissen we die vandaan? Uit de pcf files (overigens zou op zich een import moeten werken, maar het wachtwoord in dat bestand komt niet over, de import van de networkmanager is niet in staat om deze te decoderen). Met behulp van de service van deze website en het gecodeerde groepswachtwoord komen we een stuk verder: P0H0KaDiN0We

de groepsid / name is in dit geval overigens 'des'

Wat missen we nu nog?

Domain: TUE
en -zeer belangrijk- zorgen dat "Enable weak single DES encryption" aan staat (en dit was voor mij de showstopper voor uren... damn zeg...)

Mijn instellingen dus op een rij:

Connection name: VPN TU/e (of whatever)
Gateway: vpn.tue.nl
Group name: des
[x] Override username (aanvinken dus): je s-nummer
[x] Use domain for authentication (ook aanvinken): TUE

-Ik heb verder geen IP beperkingen of zo ingesteld-

[ ] Disable NAT Traversal (heb ik uitgevinkt)
[x] Enable weak single DES encryption (aangevinkt, belangrijk)

Soms moet je het een en ander (ik kreeg het niet eleganter voor elkaar dan het hele besturingssysteem) herstarten om de VPN connectie zichtbaar te krijgen na opslaan... en vervolgens kun je in Onder het applet > VPN-Connections > je TU/e VPN verbinding aanklikken...

Wanneer je voor het eerst verbinding maakt dus de volgende gegevens nog invullen:
User password: <het password dat je altijd icm je s nummer gebruikt>
Group password: P0H0KaDiN0We

wachtwoorden invullen (zie groeppassword hierboven) en succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door :murb: op 08-09-2007 16:57 . Reden: Bij her installatie kwam ik een paar kleine foutjes tegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

da's mooi dat het bij jouw werkt. Bij mij werkte de Cisco-client trouwens prima, toen ik hem eenmaal had gevonden (op de ciso-site is hij niet te downloaden zonder aanschaf, na vragen blijkt dat ik dan maar via de TU/e moet krijgen :(). En nu ik op Edgy zit heb ik hem niet eens geinstalleerd :P

Ik heb NetworkManager niet geinstalleerd omdat dat niet werkt met Wifi op de TU/e (802.1X). Hoe heb jij dat werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@murb.nl

... euh met Wifi ben ik nog niet aan de slag geweest... ik zit in het buitenland nu, dus heb even niets te doen met het wifi netwerk :p

Toch zag/zie ik dat nog niet zo zwart in (maar goed.. da's voor mij even afwachten dus... in juni of zo...):
http://w3.ele.tue.nl/nl/organisatie/unixp/howtos/

(ik bedoel maar, gewoon een website op het tue.nl domein dat iets zegt over hoe en wat linux!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ARGH! En ik maar zoeken en zoeken en niet kunnen vinden :'(

* MBV gooit hem direct erop (en maakt een backup van zijn huidige config :P)

[edit]networkManager doet wel vaag: hij laat alleen het sterkste netwerk van mij zien, terwijl ik in zijn log zie dat hij wel probeert om met dat zwakke onbeveliigde netwerk van de buren te connecten :s. Maar als het nu blijkt te werken op de campus, dan zou dat wel mooi zijn. Toch iets mooier dan command-line hacken, en lekker makkelijk om verbinding te maken met een nieuw netwerk :)

* MBV gaat crossposten naar het TU/e-laptop topic :P

[ Voor 60% gewijzigd door MBV op 19-03-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Dit is de manier waarop ik verbind met het TU/e-netwerk: http://ivdsangen.dyndns.org/~ivo/old/wlan_tue.htm. Deze link werkt tijdelijk. Ik start wpa_supplicant op in /etc/network/interfaces (Debian), zodat ik automatisch kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Ivo: op die manier werkte ik eerst ook. Elke standby enzo moest ik een hele rits commando's uitvoeren. Nu heb ik wat in /etc/network/interfaces staan:
code:
1
2
3
4
5
iface eth1 inet dhcp
    wpa-driver wext
    wpa-conf /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf
    wpa-verbosity 1
    post-down killall -q wpa_supplicant

dit zorgt ervoor dat het vanzelf goed gaat, en als dat niet zo is is ifdown/ifup genoeg :)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 19-03-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Ja, ik heb ook iets in die trant. Die pagina heb ik ook alleen maar geschreven om duidelijk te maken hoe je verbinding legt. Op het moment dat je de commando's kent kun je met behulp van scripting alles doen zoals jij het wil. Ik heb tegenwoordig toch een kabel bij me, omdat ik over die Windows-partitie die ik een eeuwigheid niet meer gebruikt heb OpenBSD geinstalleerd heb. Daar heb ik nog geen draadloos op uitgeprobeerd, maar dat ga ik wel proberen. OpenBSD heeft een vrije atheros-driver en madwifi is het enige stukje onvrije code dat op mijn systeem draait.

[ Voor 6% gewijzigd door Ivo op 20-03-2007 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MBV schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:13:
ARGH! En ik maar zoeken en zoeken en niet kunnen vinden :'(

* MBV gooit hem direct erop (en maakt een backup van zijn huidige config :P)

[edit]networkManager doet wel vaag: hij laat alleen het sterkste netwerk van mij zien, terwijl ik in zijn log zie dat hij wel probeert om met dat zwakke onbeveliigde netwerk van de buren te connecten :s. Maar als het nu blijkt te werken op de campus, dan zou dat wel mooi zijn. Toch iets mooier dan command-line hacken, en lekker makkelijk om verbinding te maken met een nieuw netwerk :)

* MBV gaat crossposten naar het TU/e-laptop topic :P
Werkt die manier bij jou nou eigenlijk? Ik krijg het zelf nog niet aan de praat op de TU/e, dus ik moet deze manier na het weekend maar eens gaan proberen. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

geen idee meer. Ik heb networkmanager het raam uit gegooid en doe met de commandline ifup/down om het goed te krijgen. Maar ik zou zeggen: probeer het, het is de eenvoudigste manier. De command-line variant kan altijd nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MBV schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:59:
geen idee meer. Ik heb networkmanager het raam uit gegooid en doe met de commandline ifup/down om het goed te krijgen. Maar ik zou zeggen: probeer het, het is de eenvoudigste manier. De command-line variant kan altijd nog ;)
Het probleem is dat wpa_supplicant bij mij heel moeilijk doet helaas ... Ik krijg maar op 1 van de 15 connectiepogingen daadwerkelijk een goede verbinding en vervolgens een lease. Maar ja, die network-manager maakt zeker ook gebruik van wpa_supplicant? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 29-08 20:29
MBV schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:12:
Ehm, WTF! Waar staat dat? Overal op de website staat "gebruik Outlook" en voor als het niet anders kan OWA of evolution. Dat ik daar niet aan heb gedacht 8)7
POP3 en IMAP instellingen voor TU/e mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ja, in meer dan een half jaar tijd ben ik die ook wel tegengekomen. Rub it in...
gday schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 21:21:
[...]

Het probleem is dat wpa_supplicant bij mij heel moeilijk doet helaas ... Ik krijg maar op 1 van de 15 connectiepogingen daadwerkelijk een goede verbinding en vervolgens een lease. Maar ja, die network-manager maakt zeker ook gebruik van wpa_supplicant? :{
Heel indirect. Maar wat is dan echt je probleem met wpa_supplicant? Wat komt er in je logs te staan als het niet lukt? En leases wil idd nog wel eens moeilijk doen: sudo ifdown eth1 && sudo ifup eth1 is bij mij altijd voldoende. Ik heb er zelfs een scriptje voor geschreven ;)

[ Voor 80% gewijzigd door MBV op 19-05-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

MBV schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:37:
ja, in meer dan een half jaar tijd ben ik die ook wel tegengekomen. Rub it in...

[...]

Heel indirect. Maar wat is dan echt je probleem met wpa_supplicant? Wat komt er in je logs te staan als het niet lukt? En leases wil idd nog wel eens moeilijk doen: sudo ifdown eth1 && sudo ifup eth1 is bij mij altijd voldoende. Ik heb er zelfs een scriptje voor geschreven ;)
Nou, het is inmiddels gelukt. :) De manier zoals die hier beschreven stond werkte voor mij uiteindelijk prima! *O* Network-manager maakt in principe automatisch verbinding, en als het hem niet lukt klik ik twee keer in network-manager en dan lukt het alsnog. :)

Ik heb trouwens nog nooit Evolution aan de praat gekregen met de Exchange-servers. Ik krijg altijd te zien dat mijn password incorrect is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

volgens mij moest je TUE\s00000 intikken als gebruikersnaam, maar ik weet niet precies hoe dat zat. Uiteindelijk had ik dat wel aan de praat, maar crashte het te vaak met 100% cpu-usage. Leuk met een NEC P550, die heeft in linux normaal al max 2 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

De correcte gebruikersnaam is "tue/s0123456/j.e.naam".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik denk dat ik het maar opgeef, want beide tips van jullie hielpen helaas niet. Ik kan bij de account-opties alleen authenticaten als ik gewoon alleen m'n s-nummer met bijbehorend wachtwoord gebruik, maar ook dan krijg ik de melding dat het wachtwoord wellicht fout is als ik mail op probeer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@murb.nl

Voor zij die een VPN verbinding vanuit Linux (Ubuntu/gnome) in willen stellen:

Omdat ik een systeem geheel moets her installeren, en ik dus mijn externe geheugen weer moest raadplegen, en daar toch niet zo tevreden mee was (enigszins chaotisch), even een stapsgewijs alles op een rijtje gezet, zie:

http://www.student.tue.nl/Q/m.a.j.brouwers/overige/vpn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

bedankt. 't stomme ding werkte bij mij ook niet :/ Maar nu wel :Y)

Oh ja, typo: ewak moet weak zijn, en hij vraagt bij mij om 'volgende'. Enig idee van de IP-range van de TU/e? Voor degenen die niet op ACM surfen ;).

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 17-01-2008 00:13 ]

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
:murb: schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:53:
Voor zij die een VPN verbinding vanuit Linux (Ubuntu/gnome) in willen stellen:

Omdat ik een systeem geheel moets her installeren, en ik dus mijn externe geheugen weer moest raadplegen, en daar toch niet zo tevreden mee was (enigszins chaotisch), even een stapsgewijs alles op een rijtje gezet, zie:

http://www.student.tue.nl/Q/m.a.j.brouwers/overige/vpn.html
Is er iemand die de instellingen heeft voor vpnc onder Ubuntu 8.10, want met de gegevens van bovenstaande link lukt het mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Checkeys schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:55:
[...]

Is er iemand die de instellingen heeft voor vpnc onder Ubuntu 8.10, want met de gegevens van bovenstaande link lukt het mij niet.
Bij mij werken de instellingen op die pagina uitstekend.

Pagina: 1