Toon posts:

[XP] Instellen standaard Word font in domein

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben in een win2000 AD domein bezig met het instellen van de standaard lettertypes van Outlook, de Word editor van outlook, Word zelf, en Excel.

Het probleem zit hem in Word zelf, de maileditor die je via Outlook opstart heb ik net als de rest gevonden met Regmon, en daar een *.reg bestand van gemaakt, die ik ga uitrollen in een inlog-script.
De enigste register-key die ik dus niet kan vinden is die van Word.

Als ik in Word naar Opmaak --> Lettertype ga, en daar een ander lettertype kies en linksonderin op de knop "Standaard" klik begin ik te monitoren met Regmon, maar daar krijg ik niet een key uit waarmee ik het lettertype kan aanpassen.

Nou heb ik al wel gezocht naar policies voor in AD, maar daar kan ik de optie ook niet in vinden.

Mijn vraag is dus weet iemand waar ergens in het register de key zit waarmee ik het standaard lettertype van Word kan aanpassen. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Office = Software, Software = Software Algemeen. Welke versie van Office hebben we het over?

Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Wordt dat lettertype niet opgeslagen in de "normal.dot" template van Word?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zou bijv de hele normal.dot kunnen kopieren naar alle pc's maar dan gaan er meer instellingen mee en da's niet de bedoeling...

Het liefst zou ik er achter willen komen welke register instelling hij doet als ik het lettertype wijzig.

Het gaat btw over Office XP

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik ben er dus achter dat hij dit niet in het register bijwerkt, maar in normal.dot opslaat.

Ik heb nu een normal.dot aangepast en op een netwerkshare gezet, via een AD-policy bij iedereen in word bij bestandslocaties bij gebruikers sjablonen het pad naar die normal.dot gezet.

alle andere sjablonen ook op een netwerkshare gezet, en ook via een AD-policy de werkgroepsjablonen naar die share verwezen.

Alles werkt nu, maar ik hoop dat ik niet tegen problemen aanloop, ik heb nl wel de normal.dot op de netwerkshare alleen lezen moeten maken.

Ik ben wel benieuwd wat er nu precies allemaal bijgehouden wordt in de normal.dot en of er nog betere oplossingen zijn dan wat ik nu gedaan heb...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De normal.dot houdt veel bij - denk onder andere aan alle style-informatie (dus idd ook je standaard lettertype), maar ook zaken als huidig ingestelde taal voor spellingscontrole en dergelijke :)

Verwijderd

Topicstarter
@ elevator: ik heb de "centrale normal.dot" maar weer teruggedraaid, liepen we hier tegen veel problemen met idd spellingscontrole instellingen, en nog meer instellingen.

Het lijkt erop dat er geen directe manier is om het standaard Word lettertype in te stellen via het netwerk?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Onze manier:
de standaard normal.dot aanpassen aan de eisen van het bedrijf
via het loginscript deze laten copieren (indien niet aanwezig) naar de persoonlijke directory van de gebruiker en Word instellen dat hij deze persoonlijke gebruikt
de gebruiker kan nu aanpassen wat hij wil
problemen met de normal.dot, bij de gebruiker weggooien, uit en inloggen, en gaan met die banaan

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1