Toon posts:

Melding: Kan het netwerkpad niet vinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn werkstation opnieuw geconfigureerd en nu wil ik deze machine aanmelden bij een domein. Ik heb 2 domeinen draaien. Wanneer ik deze machine probeer aan te melden bij één van de 2 domeinen krijg ik de melding: 'De volgend fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein 01. Kan het netwerkpad niet vinden.' Ik heb alle netwerkadapters er al uit in opnieuw in gehad. Ik heb geswitched tussen werkgroep en domein maar wat ik ook probeer, het lukt mij niet.

Het vreemde is dat ik bij andere werkstations geen problemen ondervind.

Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

Verwijderd

wat is t os de werkstations en op de domeinen ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, dat je nadenkt over hoe een windows AD werkt, en waar een AD van afhankelijk is.
dan weet je gelijk waar je op moet troubleshooten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:10:
Hallo,

Ik heb mijn werkstation opnieuw geconfigureerd en nu wil ik deze machine aanmelden bij een domein. Ik heb 2 domeinen draaien. Wanneer ik deze machine probeer aan te melden bij één van de 2 domeinen krijg ik de melding: 'De volgend fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein 01. Kan het netwerkpad niet vinden.' Ik heb alle netwerkadapters er al uit in opnieuw in gehad. Ik heb geswitched tussen werkgroep en domein maar wat ik ook probeer, het lukt mij niet.

Het vreemde is dat ik bij andere werkstations geen problemen ondervind.

Heeft iemand een suggestie?

Alvast bedankt.
Opnieuw geconfigureerd...?

Wat bedoel je daarmee ?
Heb je een nieuwe installatie uitgevoerd ?
Draai je AD ?
Heb je DNS goed staan ?
Zelfde pc naam gehouden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb je dan ook 2 DC? Heb je echt 2 domeinen? Of zijn het stiekum werkgroepen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke windowsversies heb je? Zijn deze volledig uptodate? Kan je op fqdn de domaincontrollers pingen, om maar eens ergens mee te beginnen.

Wat heb je zelf al kunnen vinden over deze foutmelding? Die is namelijk vrij goed gedocumenteerd op internet. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) ook nog even door. We verwachten dat stukje inzet namelijk al in de topicstart. Pas je die met het edit-knopje rechtsboven nog even aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

cough*dns*cough
Pagina: 1