Toon posts:

160GB SATA wordt niet gezien in BIOS van P4P800S-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een 160gb sata schijf gekocht voor mijn computer er zit een p4p800s-x moederbord in en mijn bios ziet mjin harde schijf niet kan iemand mij hiermee helpen?

ik zou het liefst een oplossing hebben waar de combinatie bios updaten niet in vorokomt omdat ik dat al eerder heb gedaan en daarom nu dit moederbord heb...mijn andere computer was in zijn geheel in kerstverlichting veranderd dus liever een minder risico volle oplossing.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ok, wat heb je zoal geprobeerd?
Master/slave instellingen goed? (cableselect, master, slave, jumpertje goed?)
kabels goed aangesloten?
voedingskabels goed aangesloten?
is het een PATA of SATA schijf?

kortom, geef iets meer informatie ajb.

welkom op GoT trouwens. Aangezien je wel nieuw bent, zal je gerust wel gelezen hebben wat de eisen zijn bij het starten van een topic. Zo niet. Lees het nog even rustig door. Er wordt een bepaalde mate van inzet verwacht van de topicstarter en uit jouw post is geen inzet af te leiden. Er staat namelijk niet in wat je al geprobeerd hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door Hann1BaL op 09-03-2005 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een sata schijf, en zover ik weet heeft dat ding geen jumpers. en zover ik weet zijn de kabels goed aangesloten, ik heb geen id hoe het anders zou moeten, k heb nog nooit een sata schijf aangesloten dus ik heb gewoon de stekkertjes gedaan waar ze pasten en dat was het.

ik heb dus nog vrij weinig geprobeert omdat ik niet weet wat te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 12:08 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06

ThunderNet

Flits!

in je bios moet je bij systeem instellingen, het instellen
(is bij mijn P4P800SE iig zo) dat je hem op enhanced wil zetten, of lukt dat ook niet
(ps in linux etc. moet je hem op compatible zetten)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + titelverduidelijking

In welke BIOS ben je aan het kijken? Die van het mobo of die van de SATA controller? Staat de SATA controller wel ingeschakeld? (raadpleeg de mobo handleiding voor hoe en wat, mogelijk staat er zelfs ook nog in hoe je een SATA disk kunt gebruiken .. ).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Misschien is beginnersweb wat voor jou? No offence hoor.
Je Sata schijven worden niet in de BIOS (van het mobo) herkent en dat is heel normaal. Laat de pc doorratelen en dan zal je zien dat je SATA(/RAID) controller de harde schijf wel waarneemt. Als je op die pc windows wilt installeren moet je zorgen dat je op diskette SCSI/SATA Drivers hebt voor die controller. Druk tijdens de windows install op F6 als daarom gevraagd wordt.

Als het een schijf is die naast een andere schijf komt waar al een OS op staat, dan moet je zorgen dat je drivers download en installeert zodat de schijf in windows herkend kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
haha ik ben idd een prutser :P maak mij miet uit hoor maar gelukig zijn er mensen als jullie die mij willen helepn :) ik ga maar kijken om ze in windows te installeren, bedankt

ik heb ze in de bios aangezet en toen zag ie nog niks maar dat zal dan wel normaal zijn begreep ik uit wat ik las

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nogmaals: neem de handleiding van je mobo door. Er staat echt wel nuttige info in ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 09-03-2005 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
gaak doen :)

Verwijderd

Topicstarter
nou niks heeft tot nu toe gewerkt dus ik ga maar bellen met de winkel en asus en om wat support vragen. heel erg bedankt allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
gnaha hij doet het nu, ik had teveel in mijn bios gefreubelt dus toen ik restore naar default had gedaan deed hij helemaal goed:P hahaha daar kan beginnersweb niet tegenop he :P ;)
Pagina: 1