[XP] Aanbieden van Remote Assistance*

Pagina: 1
Acties:

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Goedemorgen Heren,

Ik wil graag remote assistence aanbieden voor de gebruikers.
Nou is het configureren van deze functionaliteit niet het probleem.
Het probleem waar we tegen aan lopen is op welke manier bied je het aan.
De gebruiker krijgt namelijk standaard 3 opties op een request voor remote assistence
1. Via MSN messenger
2. Via Email
3. Via Bestand.

Nou is mijn vraag weet iemand hoe je deze 3 opties appart kunt aanbieden.
Bijv : De gebruiker krijg ALLEEN de optie om remote assistence via Email aan te vragen.

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor op technet kan ik hier weinig over vinden.

Groet

Quiksoft

I Think i gonne be Sick!!!

Verwijderd

de manieren die je beschrijft is vanuit de client geinitieerd en dat wil je niet. Je wilt een offer doen (zoals in help&support > tools > OFFER remote assistence). Met een policy kan je dat enablen en dan hoef je geen configuratie aan de client kant te doen. Je moet de offer wel doen met een pc uit hetzelfde (trusted) domain en met een user die local admin is op de target pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 11:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas nog even je topic titel aan zodat het OS er in staat, probeer hier aub ook zelf op te letten :)

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Bedankt voor het aanpassen van de topic naam..

Vervolgens willen wij juist wel dat de gebruiker zelf de hulp op afstand kan initieren.
In ieder geval het mailtje kan sturen naar onze centrale mailbox van de helpdesk
Alleen dient dan de gebruiker ALLEEN de optie te krijgen om hulp op afstand aan te vragen via de email optie.

I Think i gonne be Sick!!!

Verwijderd

mailtje met de compname (+ evt gebruikersnaam voor controle) is voor de offer voldoende. als je dan zorgt dan ra op de client uitgevinkt is kunnen ze verder geen andere opties gebruiken :)

start > run >
code:
1
cmd /c start hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/unsolicited/unsolicitedrcui.htm

of via batch:
code:
1
start "remote assistence" hcp://CN=Microsoft%%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%%20Assistance/Escalation/unsolicited/unsolicitedrcui.htm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 14:20 ]