Toon posts:

[HTML] Dropdownmenu no scrolling / hoogte instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 'no scrolling' in te stellen bij een dropdownmenu en/of de hoogte van een dropdownmenu in te stellen? Ik heb al zitten kloten met 'overflow: visible' maar dit deed niets.

Verwijderd

Bedoel je deze? http://www.w3schools.com/tags/tag_select.asp (let dan op het attribuut size)

Verwijderd

Sorry, het size attribuut is niet wat je zocht. Ik hou mn mond... Ik weet wel dat er aan die selectboxen niet zo heel veel te stylen is. Een DHTML oplossing zou op dat gebied uitkomst kunnen bieden. je schrijft dan eigenlijk je eigen selectbox en geeft je veel meer mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:53:
Sorry, het size attribuut is niet wat je zocht. Ik hou mn mond... Ik weet wel dat er aan die selectboxen niet zo heel veel te stylen is. Een DHTML oplossing zou op dat gebied uitkomst kunnen bieden. je schrijft dan eigenlijk je eigen selectbox en geeft je veel meer mogelijkheden.
Dat kan inderdaad, maar dat vind ik een beetje teveel van het goede. :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zover ik weet wordt dit door het OS geregeld, en kan je niets aan de hoogte aanpassen. Kijk alleen al naar het verschil tussen Win2k en WinXP. De eerste geeft een X aantal met scrollbar, XP laat een veel langere lijst (alle optie?) zien.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 19:05
Aan een select kun je inderdaad bijna geen ruk instellen (zelfde verhaal gaat een beetje op voor <input type="file">). Dat is ook precies de reden dat ze vrijwel altijd lelijk zijn ;) Enige oplossing is echt een DHTML variant, die zullen vast ook wel op internet te vinden zijn.
Pagina: 1