Hoe laat je Visual basic praten met SQL server ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 15:37
Beste mensen,

Ik heb een vraagje,

Ik vraag me af of er een makkelijke oplossing bestaat voor het laten communiceren van Visual basic met SQL server. Ik heb namelijk een klein tooltje gemaakt in Visual basic waar mee ik bepaalde woorden van uit de Visual basic tool kan slepen zo in bijvoorbeeld een word document. Alleen wil ik dat die bepaalde woorden uit een database worden gehaald.

Maar nu vraag ik me af hoe ik dit heb best kan aanpakken. Hoe laat ik Visual basic bepaalde data uit een SQL server database halen?

Misschien kunnen jullie mij een duwtje in de goeie richting geven.

Al vast bedankt.

Everything thats has a beginning has an end

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
Dit is zo basic dat ik alleen maar een duwtje zal geven:
ADO
DAO
Data Project
Google / MSDN |:(

(Ik ga er trouwens vanuit dat je het over Visual Basic 5 of 6 hebt. Voor VB.NET geld: ADO.NET, Data-adapter)

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 15:37
Ik heb het inderdaad over VB 6.0

Maar je kan dus zowel met VB ophalen als wegschrijven naar een SQL 2000 DB

Everything thats has a beginning has an end

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
Ja natuurlijk!

Nog 1 hint dan: http://msdn.microsoft.com/sql/default.aspx

Veel succes verder

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zie bovenstaande tips. Een topic over Visual Basic past beter in Programming & Webscripting; maar ook daar wordt wat eigen inzet verwacht voor je een topic opent. Lees je dus eerst even in voor je daar een topic opent; dit topic toont niet voldoende eigen inzet om daar te worden voortgezet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.