Toon posts:

[Outlook] Ontvangen Office docs - read only foutmelding? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Momenteel heb ik een probleem met Word en Excel documenten, wanneer ik bestanden verstuur via e-mail krijg ik de volgende foutmelding bij het openen van een bestand:
Kan geen toegang krijgen tot *.xls of *.doc. Het bestand is mogelijk Alleen-lezen of u probeert toegang te krijgen tot een locatie die Alleen-lezen is. Of de server waarop het document is opgeslagen reageert niet.
Wat kan ik hieraan doen?

Recovery is geen optie, er moet toch een andere manier zijn?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Zijn dit bestanden die jij verstuurt of die jij ontvangt? Dat is niet echt duidelijk.
Als het bij het ontvangen is, is dit dan in het email programma (welk?) of sla je ze eerst op en open je ze dan?
Als het het eerste is, probeer dan eerst opslaan en dan openen.

Verder heeft Outlook een of andere opties om attachments met bepaalde extenties te blokkeren, kan zijn dat dat in de weg zit.

als het bij het versturen is, dan gebeurt dit neem ik aan op het moment dat je het bestand als attachment wil toevoegen? Verschillende email programma's hebben meerdere methodes om attachements toe te voegen, probeer eens een andere methode?

[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 09-03-2005 10:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je snelle reactie.

Het probleem doet zich niet altijd voor, maar het gaat om ontvangen e-mails:

De desbetreffende e-mail wordt ontvangen in Outlook
De bijlage wordt geopend of eerst opgeslagen en dan geopend en dan komt de foutmelding tevoorschijn.
Dit wordt dan gemeld en vervolgens wordt het bestand nog een keer gestuurd. Na 1 of enkele keren kan het bestand wel worden geopend.

Ik kan dus ook nog niet achterhalen wanneer het probleem zich wel voordoet en wanneer niet.

Dit maakt het probleem des te moeilijker.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erg vaag probleem; om welke versie van Outlook gaat het? Je verstuurd het dus en de ontvanger krijgt deze foutmelding? Of jij ontvangt het en krijgt de foutmelding? Welk OS draai je? Ik pas je topictitel nog even aan :)

Geen toegang Excel bestand > [Outlook] Ontvangen Office docs - read only foutmelding? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik verstuur en ik ontvang.
Bij beide zijn er problemen.
Wij maken gebruik van windows 2000 en outlook 2000

bedankt voor het aanpassen van de topic