Toon posts:

[Toad] Niet wetenschappelijk afronden in SQL Modeler *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je bij Toad 6.3.7.1 g het afronden uit kunt zetten. Bijv als ik een datum tijd veld heb, geeft hij het volgende: 2,00205241331294E15 ik wil daar gewoon het volledige tijdstip zien. Dus 20020524133129XX waarbij de X-en de eigenlijke waarde zijn.

Zelf heb ik er al op gegoogled, en gezocht in de digitale handleiding (onder de HELP knop...) van Toad, alleen kon ik het niet vinden.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 19:41

Nitai

Live the life you love.

Waar kijk je dan Ganymedus? Schema Browser, SQL Modeler?

Als ik een date/time veldje bekijk in onze database mbv Schema Browser, dan wordt er netjes de datum en tijd weergegeven. Bij het exporteren naar een flat file of dergelijks, blijft hij deze waarden aanhouden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk gewoon in de sql modeler, tenminste ik neem aan dat ik het zo mag noemen. (het venstertje waarboven je de query typt)
Als ik dan de output exporteer (save) naar een xls spreadsheet blijft die afronding erin.

Als ik via oracle sql+ heb ik die afronding niet. Dus het zit niet in de database.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
grote kans dat de afronding in Excel gebeurt, zet daar de formatting van de cellen eens op datum of tekst in plaats van "general"

Verwijderd

Is dit niet al gepost op P&W????

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 19:41

Nitai

Live the life you love.

Nee brokenp, hij zegt dat hij in de sql modeler kijkt en dan de afronding al ziet.

Bij ons staat deze format al in de database. Dus dag maand jaar, daarom kan ik het niet testen voor je. Als je met behulp van de SQL Modeler data exporteert, dan kun je het beste ASCII output nemen en Unix Style Save aanvinken. Dan krijg je de echte waarden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

TOAD en afronden > [Toad] Niet wetenschappelijk afronden in SQL Modeler *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
@modje: haha dankje :)

Helaas voor boven genoemde oplossing, kan ik dat hier niet testen, zit hier achter een voor 99% dicht getimmerde machine. :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En als je in je query de waarde naar TO_CHAR(dbveld,'9.999999999999999999999990') omzet helpt dat?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik doe vast iets fout, want dan crasht gelijk mijn toad
Pagina: 1