Gister werden al mijn topicstarts meteen gesloten dus vandaar heb ik thuis even wat geprobeerd.
zit nu op het werk dus kan er nu niks aan veranderen maar zou graag wat info willen hebben zodat ik thuis meteen aan de slag kan.
probleem is dat ik 3 harde schijven heb.
- 1x WD sata raptor 74gb
- 2x identieke sata maxtor 120gb
de raptor is er later bijgekomen en de maxtors stonden al behoorlijke vol.
nu wilde ik eerst de raptor als boot gebruiken en de maxtors als raid.
nu heb ik dus dit forum doorgelezen en gelezen dat ik er alleen raid 1 van kan maken omdat ik 1 lege maxtor heb en 1 volle.
maar raid 1 heeft dus geen nut voor mij, want kost me mijn schijfruimte.
raid0 is ook geen optie want kan niet backuppen zodat ik 2 lege maxtors heb.
de WD heb ik op de intel ichr5 controller hangen.
nu wil ik de 2 maxtors op de promise controller hangen als gewone sata.
heb gelezen op het forum dat dit wel kan...........
meer stond er niet echt heel handig.
heb de handleiding van asus doorgenomen en ik kan in theorie het volgende bedenken.
de onboard promise controller zet ik op enabled en dan op mode IDE ipv op mode RAID.
de IDE config zet ik op enhanced mode
enhaced mode support on --> sata
configure s-ata als raid --> no
dit is het enige wat ik kan bedenken en ik weet dat hij het gister niet deed, zal het vanavond nog eens proberen, maar zou al graag wat info van jullie willen of dit de juiste manier is of dat ik wat over het hoofd zie.
zoals ik al zei heb ik het gehele forum al doorgelezen hier en dus ook de RAID faq en dus de handleiding van asus.
heb er ook RAID1 van proberen te maken en toen gaf hij aan dat 1 schijf het niet deed maar dat is onzin want als ik de WD raptor met windows boot op de ICHR5 en 1 andere maxtor ook op de ICHR5 aansluit dan doen beide schijven het.
zit nu op het werk dus kan er nu niks aan veranderen maar zou graag wat info willen hebben zodat ik thuis meteen aan de slag kan.
probleem is dat ik 3 harde schijven heb.
- 1x WD sata raptor 74gb
- 2x identieke sata maxtor 120gb
de raptor is er later bijgekomen en de maxtors stonden al behoorlijke vol.
nu wilde ik eerst de raptor als boot gebruiken en de maxtors als raid.
nu heb ik dus dit forum doorgelezen en gelezen dat ik er alleen raid 1 van kan maken omdat ik 1 lege maxtor heb en 1 volle.
maar raid 1 heeft dus geen nut voor mij, want kost me mijn schijfruimte.
raid0 is ook geen optie want kan niet backuppen zodat ik 2 lege maxtors heb.
de WD heb ik op de intel ichr5 controller hangen.
nu wil ik de 2 maxtors op de promise controller hangen als gewone sata.
heb gelezen op het forum dat dit wel kan...........
meer stond er niet echt heel handig.
heb de handleiding van asus doorgenomen en ik kan in theorie het volgende bedenken.
de onboard promise controller zet ik op enabled en dan op mode IDE ipv op mode RAID.
de IDE config zet ik op enhanced mode
enhaced mode support on --> sata
configure s-ata als raid --> no
dit is het enige wat ik kan bedenken en ik weet dat hij het gister niet deed, zal het vanavond nog eens proberen, maar zou al graag wat info van jullie willen of dit de juiste manier is of dat ik wat over het hoofd zie.
zoals ik al zei heb ik het gehele forum al doorgelezen hier en dus ook de RAID faq en dus de handleiding van asus.
heb er ook RAID1 van proberen te maken en toen gaf hij aan dat 1 schijf het niet deed maar dat is onzin want als ik de WD raptor met windows boot op de ICHR5 en 1 andere maxtor ook op de ICHR5 aansluit dan doen beide schijven het.