Stand alone DVD speler... Welke???

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik zit te denken over een stand alone DVD speler... ik heb me nog totaal nergens op geoirenteerd. Daarom vraag ik even of iemand wat adviezen heeft, wat, en waar ik moet gaan kijken...
budget is nog niet bepaald, maar het moet niet de pan uit reizen...
verders vraag ik me ook af hoe dat met dolby digital zit???
iemand?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Ik heb zelf de Sony DVP-S535d, die heeft al een ingebouwde surround-decoder (met 5.1 uitgangen dus), ik heb ook een receiver van Sony (de STR-db930) en die is aangesloten via een digitale coax-kabel. Ik heb beide decoders dus gehoord en ik vind de receiver een stuk beter klinken, hoe dat komt weet ik niet. Verder ben ik heel tevreden over deze speler, goede beeldkwaliteit, goede geluidskwaliteit (er zit een stereo-uitgang op, die ook al heel goed klinkt als je gewoon een stereo hebt, maar surround is natuurlijk nog net iets mooier ;) ). Z'n kleine broertje (de DVP-S335d) heeft geen interne decoder, maar als nadeel gelijk weer dat hij een plastic frontje :r heeft en dat zie je gewoon als je het combineert met een receiver...

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op maandag 08 januari 2001 14:55 schreef Dirk-Jan het volgende:

*knip*

verders vraag ik me ook af hoe dat met dolby digital zit???
iemand?
Hiervoor moet je in de FAQ wezen (bovenste topictitel in het audio-video forum)

Verder heb ik al ZO vaak advies gegeven over welke stand-alone speler, en waarom... Ik heb er gewoon geen zin meer in. Search maar ff dan..

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 13:17

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Hier een aantal dingen waar ik rekening mee zou houden:

budget
Hoeveel wil je uitgeven, ga hier ook niet overeen, want dan blijf je bezig!

kwaliteit van beeld
Hoeveel waarde hecht je hier aan. Er is een groot verschil tussen 'goed' beeld en 'slecht' beeld. Waar je bij slecht beeld moet denken aan, blokken, geen 'echt zwart', stotteren van het beeld, etc. Denk ook bijvoorbeeld aan een rgb-output.

Kwaliteit van geluid
Hoeveel waarde hecht je hier aan. Denk bijvoorbeeld aan DTS-ondersteuning of de nu nog wat exotischere typen geluid als 6.1-formaten en nog erger.

Aansluitingen
Hoe wil je um gaan aansluiten, heb je al een versterker/receiver, zorg dan dat ie daaraan voldoet. Verreweg de meeste zullen iig een optische link en/of een digitale coax, naast een 1 of 2 scart-aansluitingen.
'Extra' heb je soms Audio out(l/r) en/of 5.1ch output(6xtulp) voor geluid. En voor het beeld een component-video-output(Y/Cb/Cr), S-video en gewoon video-out. Bedenk dus welke aansluitingen je belangrijk vindt![/b]

Extra functionaliteit
Wat zit er op naast het spelen, skippen, spoelen etc op voor functies. Denk aan on-screen-display, programmeren (repeat/shuffle enzovoorts), bookmarks zetten, beeldjes capturen voor op de achtergrond van je menu enzovoorts, dvd-text.

Regiovrijheid
Wil je een regiovrije, of een regiovaste dvd-speler? Regio 2 is voor Europa, Regio 1 is Amerika met een veel groter assortiment.

mp3 en andere soorten ondersteuning
Wil je ook mp3 kunnen spelen, dan kom je vaak bij de wat slechtere dvd's qua beeld/geluid uit, maar vind je het belangrijk, dan toch in je achterhoofd houden. Ook niet alle dvd-speler ondersteunen het gebruik van cd-r's

Looks en gebruiksvriendelijkheid
Hoe ziet een apparaat eruit qua design. Metaal vs. plastic, grote onhandige knoppen, de afstandsbediening en dat soort zaken.

Zoals je ziet, zijn er nogal wat dingen waar je op moet (lees: zou kunnen) letten. Niemand zal ook een antwoord kunnen geven, dit is DÈ DVD-speler. Veel succes, ik hoop dat dit helpt.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!