Toon posts:

[PSU] Stoppen sloegen door na aansluiten stroomkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn hele pc stofvrij gemaakt.
Ben op de volgende wijze te werk gegaan:

-IDE Devices verwijderd
-PCI kaarten verwijderd
-Mobo en voeding er daarna uitgehaald.
-Vervolgens alles gecleaned met een luchtspray (ook de voeding) en daarna alles weer ingebouwd en aangesloten.
-Daarna ff een check gedaan of alle fans draaiden en of windows wilde booten. (ik heb de stroom er toen al opgehad)
-Daarna heb ik de systeemkast weer dicht geschroefd en drukte de stroomkabel naar de voeding er voorzichtig in.

Op dat moment vlogen de stoppen er dus uit :?
Begreep er niet veel van.
Daarna heb ik voor de zekerheid maar een andere stroomkabel gepakt en die aangesloten en meerdere malen geprobeerd en gelukkig wilde die nogh goed booten etc.

Iemand enig idee wat dit geweest kon zijn? Kunnen dit soort dingen gebeuren als je de stroomkabel er te losjes of te langzaam in voeding drukt? (de stekker zat op dat moment al in het stopcontact)

Chieftec 250 Watt PSU
Asus a7n8x mobo
Athlon 2600+
Geforce FX 5200

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Even voor de duidelijkheid,

Je hebt dus het mainboard aangesloten op de voeding TERWIJL je voeding aangesloten was op het elektriciteits net?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:29:[...]

Op dat moment vlogen de stoppen er dus uit :?
Begreep er niet veel van.
Meervoud? Lijkt me sterk. En was het een stop die doorsloeg, of de aardlekschakelaar?

Gezien het feit dat je computer het met een andere kabel wel goed doet, gok ik erop dat er bij het insteken van die voedingskabel per ongeluk iets geleidends tussen de stekker en het chassisdeel heeft gezeten. Of de kabel was gewoon rot.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18

_Ernst_

Mark It Zero!

WHiZZi schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:47:
Even voor de duidelijkheid,

Je hebt dus het mainboard aangesloten op de voeding TERWIJL je voeding aangesloten was op het elektriciteits net?
Uhm nee hoor, hij heeft het over de kabel tussen stopcontact en voeding (230 volts kabel)

Aansluiten van een voeding levert altijd een (kleine) inschakelstroom piek op, misschien was het een oude versleten stop die die ene stroompiek net niet meer aankon en daardoor dus doorbrandde.
Als alles nu weer naar behoren werkt, dan zal het iig niet aan de voeiding liggen lijkt mij.

Last.fm

Verwijderd

Dit komt mij heel bekend voor maar ik heb er nooit echt bij stil gestaan wat het zou kunnen.
Maar het zou best kunnen dat stroomkabel losjes zat.
Als ik mij situatie vergelijk met die van jou heb ik toch een sterk vermoeden dat het aan de stroomkabel ligt.