Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De persfoto's zijn er en de specs ook :)

Het Siemens CX75/M75 Topic
Deel 1
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/899/89976/CX75_Macro_TitanGrey_72dpi.jpg

Deze telefoon word gepresenteerd op de CeBIT beurs begin maart 2005 samen met een aantal andere telefoons. Deze telefoons zijn de opvolger van de Siemens CX65 en de Siemens M65.

Foto's:

Live Pics

Siemens CX75
Kleuren: Sandsilver en Titan Grey
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/899/89995/CX75_TwistedLeft_TitanGrey_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/899/89999/CX75_TwistedRight_SandSilver_72dpi.jpg

Siemens M75:
Kleuren Black en Military Green:
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/909/90936/M75_TwistedLeft_Black_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/909/90959/M75_TwistedRight_MilitaryGreen_72dpi.jpg

Specs v.d. M75/CX75

Hoofdkenmerken

Scherm: Grafisch TFT scherm 262k kleuren met een resolutie van 132x176 pixels.
Batterij type: Li-Ion 750 mAh
Standby tijd: 250 uur
Spreektijd: 300 minuten
Geïntregeerde digitale 1.3 megapixel camera
Gewicht: 98 g. (M75 110 g)
Afmetingen: 110x47x19 mm (M75 110.5 x 51.5 x 20.8mm)

Geheugen
RS-MMC card slot, 32mb standaard bij M75.
Ongeveer 14MB Intern geheugen

Connectiviteit
GPRS multislot klasse 10
Bluetooth
WAP 2.0
Infrarood
Synchronization met PC via kabel (RS232/USB).
E-mail-functie (POP3/IMAP), Outlook sync.

Overigen
MP3/AAC(+) speler
M75 komt met een stereo headset en is spatwaterproof (
3D Java Games
Attachable Flash

F.A.Q.

Volgt :)

Accessoires

Fashion & Carry:
• Tour Case FCT-700
• Belt Case FCL-710
Energy:
• Li-Ion Battery 750mAh EBA-660
• Travel Charger (EU&UK) ETC-500/510
• Car Charger Plus ECC-600
• Car Charger ECC-500 (only for bulk)
Handsfree Portable:
• Headset Bluetooth® (EU&UK) HHB-600/610
• Headset Purestyle HHS-610
• Headset HHS-510
• Headset Basic HHS-500
• Headset Stereo HHS-700
• Charger Adapter ECA-500 (for Headset Bluetooth®)

Links

Siemens CX75 Datasheet
Siemens M75 Datasheet
Persbericht Siemens CX75
Persbericht Siemens M75
Reviews

Siemens Mania
Club Siemens

Verkooppunten

Inmiddels goed leverbaar

/me gekraakte/gehackte firmwares
/me Unlock links, codes of handel
* J0YR1D3R op met copyright vooral van games!.

[ Voor 18% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-01-2006 14:16 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yup, CX75 wordt m'n volgende telefoon \o/
't lijkt er haast op dat ze de S serie (zoals de S55 en S65) laten varen, want ik zie een zooi features daarvan (Bluetooth, MMC kaart, 1.3Mpixel cam) nu in deze telefoons zitten. Of komt er ook nog een S-serie zoals we die gewend zijn (dus geen SX-achtige)?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hm, op zich ga ik er ook wel een beetje over twijfelen nu. Simpelweg omdat deze een uitbreidbaar geheugen heeft én een mp3 speler, iets wat de S65 simpelweg miste. Nu maar hopen dat dit toestel stabiele software heeft die niet iedere keer flipt bij bluetoothgebruik etc... En dat hij een nette accuduur heeft :)

Over de S-Klasse...maybe dat die wel komt, er worden dit jaar zo'n 10-15 nieuwe phones gepresenteerd door Siemens, onder andere ook de SXG-75, die ws. Siemens' eigen OS krijgt, er komt maybe ook nog een SX2 en een S75, maar dat zijn ook maar geruchten :) Over de S75 zegt men dat hij komen gaat, omdat er altijd een S-klasse telefoon geweest is. Deze telefoon zal gereleased worden in de herfst, volgens de geruchten :)

[ Voor 14% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-03-2005 16:32 ]

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 12:54
Zozo dat ziet er goed uit! Qua uiterlijk minder plastic-achtig dan de CX65 en qua specs natuurlijk helemaal geweldig :) Dit wordt de opvolger van mn E800 die mij erg teleurstelt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij siemens toch beter.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00754/cameramobiel_siemen_754011g.jpg

Zou hij hier echt tegenkunnen? :)

1.3mp camera is trouwens ook wel netjes voor deze low budget toetstellen

nog wat plaatjes :

CX75

Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/900/90088/CX75_Front_TitanGrey_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/899/89995/CX75_TwistedLeft_TitanGrey_72dpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/900/90003/CX75_TwistedRight_TitanGrey_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/899/89966/CX75_Back_72dpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/899/89958/CX75_Side_72dpi.jpg

M75
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/908/90875/M75_Front_Black_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/909/90952/M75_TwistedRight_Black_72dpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/909/90936/M75_TwistedLeft_Black_72dpi.jpgAfbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/908/90859/M75_Back_Black_72dpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/909/90912/M75_Side_Black_72dpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://communications.siemens.com/repository/919/91999/Mobile_Music_Set_72dpi.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Rev! op 09-03-2005 17:31 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ze zijn niet echt low budget..het zijn mid-range toestellen :) Low budget is de a-serie.
En ja, hij kan hier tegen: klik Het toestel blijft het gewoon doen. Vraag me alleen af of er geen corrosie etc gaat optreden als je dit vaker gaat doen, vocht komt bijna overal...

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:26:
Ze zijn niet echt low budget..het zijn mid-range toestellen :) Low budget is de a-serie.
En ja, hij kan hier tegen: klik Het toestel blijft het gewoon doen. Vraag me alleen af of er geen corrosie etc gaat optreden als je dit vaker gaat doen, vocht komt bijna overal...
weet je wat, jij test het, en als het lukt, dan doe ik het je na :Y)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:40:
[...]

Nou, ik zou het ook als hij het zou testen nog niet na doen. Leuk voor als het per ongeluk een keertje gebeurd, maar uitlokken doe ik ook niet als ie er tegen zou moeten kunnen ;)

Verder zijn het echt :9~ toestelletjes. Voor de M weer. Zat net te twijfelen om mijn M55 te gaan vervangen door een ander toestel en de M65 vind ik niet zo heel geweldig. Maar deze M75 ziet er wel erg goed uit weer. Denk dat ik nog maar even wacht!

Ceci n'est pas une signature!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 11:17
Ik ben altijd een voorstander geweest van Siemens M-serie. Niet kapot te krijgen bij normaal gebruik en een keer laten vallen kan meestal ook geen kwaad (hoewel ik mensen ken, die hem wel kapot kregen. Hoewel het soms idioot is om te zien wat mensen met hun mobiel doen)

Deze M75 komt er bij mij weer zeker in. Stoer uiterlijk, hoekig is weer in 8) . (kijk maar naar de nieuwe conceptcars, met name 4x4. En daar hoort je M75 bij, niet waar?)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:40:
[...]

Nou, aangezien mijn SX1 dood is.. :( Mjah, ik ga het niet proberen, het is niet mijn type toestel :) Ik heb een M35 en M50 gehad, maar deze M75 vind ik niet heel mooi. Ik heb nu mn SL45, dat is pas echt een mooi toestel... :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

J0YR1D3R schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:14:
[...]

Nou, aangezien mijn SX1 dood is.. :(
:D
sorry :+ hoe komt 't? :+
Mjah, ik ga het niet proberen, het is niet mijn type toestel :) Ik heb een M35 en M50 gehad, maar deze M75 vind ik niet heel mooi. Ik heb nu mn SL45, dat is pas echt een mooi toestel... :)
Mja hier idem. Ik ben nooit een fan geweest van de M-classe toestellen, m.u.v de gele M35i en de M50 (die ik er niet echt toe reken, zit ook geen rubber in en daar heb ik met plezier 2 jaar mee rondgelopen). Die CX75 ziet er uit als een hele goede vervanger voor m'n CX65 :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Mooi die M75,

check ook even dit bericht met een live-pic van de M75; http://www.gizmodo.com/ga...-cebit-siemens-m75-035385

Als vervanger van mijn altijd troudienende M45 is de M75 een grote kanshebber. Wel jammer dat je zaken als digicam niet als optie achterwege kan laten, die flauwekul gebruik ik nooit en het kan alleen maar stuk.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

J0YR1D3R schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:26:
Tja, het is "maar" IP54 dus uiteindelijk is er toch geen 100% zekerheid dat ie dit vaak overleefd.

(Hoewel er telefoons zijn die er niet voor gemaakt zijn en het nog 10 minuten doen in een emmer water; ooit getest door Eddy Zoey).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind het jammer dat je de flits er apart bij moet kopen. Een kleine flitser erin had toch wel gekunt ?

Verwijderd

W00fer schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:50:
Ik vind het jammer dat je de flits er apart bij moet kopen. Een kleine flitser erin had toch wel gekunt ?
Een fatsoenlijke flitsunit neemt gewoon ruimte in. Tevens zou ik niet teveel voorstellen van de flits hoor, het heeft weinig toegevoegde waarde over het algemeen.

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Is er al iets bekend of ze de lanceer datum gaan halen...

Ik wil uhm :)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

M4rt1nvW schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:25:

Tja, geen idee eigenlijk, maar het feit dat Siemens Mobile overgenomen is door BenQ zal denk ik niet helpen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• W00fer
  • Niet online
M4rt1nvW schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:25:

Hij schijnt zoals je misschien op club-siemens.net gelezen hebt, vanaf eind deze maand te koop te zijn bij een noorse winkel. Hebben wij hollanders misschien niet veel aan (tenminste niet als het ook een webshop is ;) ) maar in ieder geval word hij dus al wel verkocht (de m75)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm had ik nou toch maar een jaartje gewacht. Die M65 is een prima toestel hoor, daar niet van, maar die bluetooth had ik toch wel heeeeeeeeel erg graag willen hebben, zeker omdat er wel hele mooie carkits komen voor deze dingen. klik en klik dat is namelijk wel de functie die ik gemist heb op de M65. Daarnaast is mp3 ook leuk (mijn collega's worden nu al gek van mijn polyfone ringtones) >:)
Zijn die geheugenkaartjes niet prijzig?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Er zijn al enkele webshops die zeggen 'm (M75) op voorraad te hebben (zie groene vinkjes bij voorraad op http://www.kieskeurig.nl/...B283AC125702300340054.htm).

Iemand enig idee wanneer hij beter verkrijgbaar wordt ( en ergens in 't echt te zien is)?

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Coach4All op 29-07-2005 21:58 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

club-siemens.net kan in iedegeval de CX75 leveren.

• W00fer
  • Niet online
1 augustus staat op Hardware Discount.
Vind de prijzen incl abo wel sky-high zeg 8)7

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

op club-siemens.net is nu ook de M75 verkrijgbaar (de zwarte, in mijn ogen mooie versie) voor het lieve sommetje van € 271. Met verzending erbij enz. kom je dan op € 321,- voor een los toestel. Dat is best even slikken.. 8)7 Op www.gsm.tv is die iets goedkoper, maar alleen in het groen te krijgen. :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:46
ik had al eventjes met deze gsm's gespeeld tijdens de cebit 2005. zien er inderdaad goed uit, maar die accuduur van siemens is nog steeds veel te kort. nu maar hopen dat dit inderdaad is opgelost in deze lijn. al die extra features zijn wel leuk, maar als de accu de zwakste schakel blijft... en ik ben een van die mensen die de m65 kapot heeft gekregen, eigen schuld inderdaad. ik denk niet dat de overname van siemens mobile door benq veel gevolgen heeft voor deze lijn, deze nieuwe M serie was al lang voor de overname gereed neem ik aan. siemens is in ieder geval goed bezig m.i.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

de CX75 wordt zeker mijne volgende GSM, maar eerst moet ik nog een jaarke met mijn oude siemens c60 doorbrengen.

• Underworld
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

M75 ziet er goed uit, hopelijk maken ze nou eens een wat degelijker toestel, toestellen die niet continue moeten worden opgestuurd voor SW updates

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Underworld schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:14:
M75 ziet er goed uit, hopelijk maken ze nou eens een wat degelijker toestel, toestellen die niet continue moeten worden opgestuurd voor SW updates
:? Opsturen?

Heb m'n S25, M35, M50, S55 ook altijd zelf geflashed.....
Vooral sinds de M50 was de firmware altijd vlot te vinden op de site van siemens.

Verwijderd

wanneer komt de cx75 eigenlijk uit, en hoeveel gaat die dan kosten?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die is al uit en kost ongeveer €260 o.i.d.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 11-08-2005 17:48 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is die M75 al te koop en wat draait erop, Symbian ofzo?
Voor TomTom mobile lijkt ie me wel leuk.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, gewoon Siemens OS. Wat ook op de CX65/S65/SL65 draait.

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
Ik heb hem gisteren met abbo besteld op www.belstore.nl.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Welke en was ie duur?

Verwijderd

kost de cx75 daar 400 EUR? 8)7 das ook veel te veel.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Heb vandaag mijn M75 binnengekregen (besteld bij gsmweb.nl).

Zal 'm ff paar dagen uitproberen en dan de bevindingen posten hier.

Verwijderd

Dan heb je zeker buitenlandse import, want het toestel is nog nergens te krijgen behalve bij GSMweb.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Daar de batterij is vrijgesteld van milieutaks ( en dan nog iets over BEBAT), gok ik dat ie hier een paar km verder over de grens vandaan komt.

( België).

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:02

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik ben groot liefhebber van Siemens telefoons maar heb toch nog wat vragen:

• Welke navigatiesoftware zou de SXG75 kunnen draaien?
• Heeft deze telefoon een ander OS dan het standaard SiemensOS (bijv. Symbian)?
• Als het gewoon SiemensOS is kan je dan met een CX75 en een BT-GPS ontvanger en de navigatiesoftware gewoon alles netjes gebruiken?

To be determined...

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Heb gisteren even wat gespeeld met de M75 van m'n baas en ik moet zeggen, wat voelt dat ding stevig aan :)

Ben zelf enorm geïnteresseerd in de CX75, is er iemand die een correcte prijs kan vertellen?

Verwijderd

Prijs heb ik nog niet gezien. Ik heb al wel richtprijzen gezien. Daarnaast is het gewoon een S65
in een nieuw covertje, meer niet.

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Dupje schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:34:
Heb gisteren even wat gespeeld met de M75 van m'n baas en ik moet zeggen, wat voelt dat ding stevig aan :)

Ben zelf enorm geïnteresseerd in de CX75, is er iemand die een correcte prijs kan vertellen?
Bij goedkoopste.nu staat hij voor 250,- op de site.

To be determined...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:25:
Prijs heb ik nog niet gezien. Ik heb al wel richtprijzen gezien. Daarnaast is het gewoon een S65
Dus nog steeds het schermpje met de middeleeuwse resolutie?

• J0YR1D3R
  • Niet online
MaNdM schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:00:
Ik ben groot liefhebber van Siemens telefoons maar heb toch nog wat vragen:

• Welke navigatiesoftware zou de SXG75 kunnen draaien?
• Heeft deze telefoon een ander OS dan het standaard SiemensOS (bijv. Symbian)?
• Als het gewoon SiemensOS is kan je dan met een CX75 en een BT-GPS ontvanger en de navigatiesoftware gewoon alles netjes gebruiken?
• De SXG75 kan geen after market software, zoals Route66 of TomTom aan. Er komt een applicatie van Siemens zelf op te staan.
• De telefoon heeft niet het standaard SiemensOS maar maakt gebruik van de Brew UiOne interface, voor zover ik weet. Daar komen vast eigen applicaties voor, het is een vrij groot opgezet concept wat steeds meer en meer geintroduceerd moet gaan worden.
• Je bedoeld nu niet toevallig de SXG75? De CX75 draait gewoon Siemens eigen OS en zal dus geen navigatiesoftware kunnen draaien.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:25:
Dat de CX75 een S65 met een andere cover is, is niet waar. Aangezien de CX75 een MP3 speler heeft en de S65 geen ondersteuning had in de CPU waar hij op draaide.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:59:
[...]

Dus nog steeds het schermpje met de middeleeuwse resolutie?
De CX75 heeft een resolutie van 132x176 bij 262k kleuren :)

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

J0YR1D3R schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:31:
[...]

• De SXG75 kan geen after market software, zoals Route66 of TomTom aan. Er komt een applicatie van Siemens zelf op te staan.
• De telefoon heeft niet het standaard SiemensOS maar maakt gebruik van de Brew UiOne interface, voor zover ik weet. Daar komen vast eigen applicaties voor, het is een vrij groot opgezet concept wat steeds meer en meer geintroduceerd moet gaan worden.
• Je bedoeld nu niet toevallig de SXG75? De CX75 draait gewoon Siemens eigen OS en zal dus geen navigatiesoftware kunnen draaien.
Ze hebben dus op een zeer eenvoudige manier er voor weten te zorgen dat applicaties van de SXG75 zeker niet op de CX75 zullen kunnen draaien. Sluwe zet, maar de eerstvolgende vraag die bij mij dan omhoog komt borrelen:

Kan Brew UiOne ook op een CX75 gezet worden? Misschien dat het dan meer mogelijkheden met zich mee brengt.

To be determined...

• J0YR1D3R
  • Niet online
MaNdM schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:45:
[...]

Ze hebben dus op een zeer eenvoudige manier er voor weten te zorgen dat applicaties van de SXG75 zeker niet op de CX75 zullen kunnen draaien. Sluwe zet, maar de eerstvolgende vraag die bij mij dan omhoog komt borrelen:

Kan Brew UiOne ook op een CX75 gezet worden? Misschien dat het dan meer mogelijkheden met zich mee brengt.
De SXG75 is van een heel andere klasse dan een CX75. De situatie die je nu schetst is op dit moment net zo met bijvoorbeeld de SX1 vs de S65. Beide toestellen zijn best wel high end, maar omdat de SX1 Symbian OS heeft, kunnen applicaties niet worden uitgewisseld onderling. Bij de CX75 en SXG75 is dat net zo. Brew UiOne kan niet op de CX75 gezet worden, het is gewoon een volledig grafische schil voor telefoons als de SXG75 en niet de CX75.

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:33:
[...]

Dat de CX75 een S65 met een andere cover is, is niet waar. Aangezien de CX75 een MP3 speler heeft en de S65 geen ondersteuning had in de CPU waar hij op draaide.

[...]

De CX75 heeft een resolutie van 132x176 bij 262k kleuren :)
Volgens de test in het duitse Connection (nr 8 van dit jaar) van de nieuwste top van Siemens (de S75) is het scherm er t.o.v. de S65 totaal niet op vooruit gegaan. Blijft dus een scherm van niks. Je kunt wel 262k kleuren neerzetten, maar met een resolutie van 132*176 (net als de S65 en de SK65) blijft het korrelig. Middeleeuws dus

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

J0YR1D3R schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:21:
[...]

De SXG75 is van een heel andere klasse dan een CX75. De situatie die je nu schetst is op dit moment net zo met bijvoorbeeld de SX1 vs de S65. Beide toestellen zijn best wel high end, maar omdat de SX1 Symbian OS heeft, kunnen applicaties niet worden uitgewisseld onderling. Bij de CX75 en SXG75 is dat net zo. Brew UiOne kan niet op de CX75 gezet worden, het is gewoon een volledig grafische schil voor telefoons als de SXG75 en niet de CX75.
Dat begrijp ik, maar ik bedoelde de vraag toch enigszins anders. Namelijk of Brew UiOne ook op de hardware van een CX75 zou kunnen draaien. Dus eigenlijk de vraag of er wezenlijke verschillen zijn in platform qua hardware tussen de SXG75 en de CX75. Net zoals je een x86 platform voor pc's hebt maar ook een sparc platform kan hebben.

To be determined...

• J0YR1D3R
  • Niet online
MaNdM schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:38:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik bedoelde de vraag toch enigszins anders. Namelijk of Brew UiOne ook op de hardware van een CX75 zou kunnen draaien. Dus eigenlijk de vraag of er wezenlijke verschillen zijn in platform qua hardware tussen de SXG75 en de CX75. Net zoals je een x86 platform voor pc's hebt maar ook een sparc platform kan hebben.
Qua hardware zeker wel, denk ik. Sowieso omdat de SXG75 en UMTS telefoon is, waardoor hij bijv ook moet kunnen videobellen. De SXG75 heeft ongetwijfeld een andere/snellere processor en andere hardware.

Verwijderd

Bij mediamarkt kost de cx75 €269. dat lijkt mij dus de normale prijs.

Verwijderd

Hoi,
hen sinds een paar dagen de Siemens M75. Perfect dingetje, werkt soepeltjes en erg makkelijk. Vormgeving erg mooi en voelt erg solide aan!
Nou heb ik een vraagje!
Wie van jullie heeft de M75 ook en wil eens kijken bij de speaker? Bij mij zit er een opening in en kan ik de binnenkant als het ware zien. Heb contact opgenomen met de leverancier en ze zeggen dat dit normaal is, dat elke M75 dit heeft! Kan het echter niet geloven, want dan zou hij toch niet spatwaterdicht etc kunnen zijn? Zouden jullie voor mij eens willen kijken en er een reactie op willen geven? Kan ik bij de leverancier weer aan het belletje trekken als ze toch geen gelijk hebben! Bel je voor een toestel, lopen ze zich echt de kont uit de naad en bij een probleem..... |:(

Alvast dank voor de moeite!
Chris10

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Voor diegenen die inmiddels een M75 hebben aangeschaft de vraag hoe ruggedised is dat ding nou echt. Zit er alleen een rubberen stootrandje om of kan ie echt tegen een stootje. Ik ben geintereseerd in een waterdichte gsm. Siemens heeft absoluut de voorkeur maar de vorige post waarin een gat bij de speaker wordt beschreven wekt niet veel vertrouwen. heeft iemand verder de mogelijkheid om te kijken hoeveel ruimte er in het batterijvak is voor een dual sim adaptertje ?

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Verwijderd

Ik heb nu een nokia 5140 maar die gaaat er binnekort uit wegens omstandigheden.
Nu zit ik dus een vervanger te zoeken en kwam uit bij de 5140i en de siemens m75.
Ik zit nu een beetje in dubio welke ik moet nemen. 5140 beviel goed maar de m75 ziet er ook wel leuk uit en heeft meer functies, maar mijn ervaringen met siemens telefoons zijn niet zo heel goed.
Heeft iemand ervaring met beide telefoons?

• Arnovdh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 21:52
ik heb sinds kort een siemens cx75, erg mooi toestel met veeeel gebruiksmogelijkheiden zoals al aangegeven in de startpost.

Alleen wat ik dus erg jammer vind is dat ze standaard geen mmc geheugenkaartje mee hebben geleverd.
Wat ik me afvroeg, wat is het grootste kaartje wat de telefoon slikt, aangezien het een reduced mmc-slot is. En zou het uitmaken om een speciaal mobile (1,8v) mmckaartje te kopen, of een gewone die op 3,3 volt werkt.
Ik wil de mp3-functie namelijk gaan benutten, en het hou mooi zijn als hij een 512mb kaartje zou slikken.

als iemand mij tips zou kunnen geven betreffende de bovenstaande vragen, zou ik zeer op prijs stellen en dan ben ik weer geholpen.

met vriendelijke groet,

edit: ik ben weer te snel met posten, ik las na wat googlen dat de maximale grootte 1 gig voor het mmc kaartje is.

http://www.mymemory.co.uk...ones/Siemens/Siemens_CX75
nu nog uitvinden of het zin heeft om een 1,8v kaartje erin te doen

arno

[ Voor 18% gewijzigd door Arnovdh op 15-09-2005 00:00 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Zijn er meer mensen met ervaringen met de CX75? Lijkt mij een prima telefoon voor dat geld. Zeker de mp3speler icm geheugenkaartjes spreekt mij aan. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven of het toestel met headset geleverd wordt, en of de mp3speler makkelijk te gebruiken is (bv wanneer de telefoon in je broekzak ofzo zit). Ik heb liever een SE K750i ofzo, maar dan betaal ik zo weer 100 euro meer voor ongeveer de zelfde functies volgensmij.

Grolsch Royce!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 15:45
Dat zou ik ook wel eens willen weten hoe de Siemens CX75 aanvoelt en of de software wat stabiel is. Ben namelijk van plan een andere tel te kopen en deze is niet al te duur voor de specs die hij in zich heeft.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Verwijderd

Ik heb de M75 ter vervanging van mn oude Me45, en tot nu toe bevalt ie prima. Hij voelt net als zn voorganger erg solide aan. De MP3 functie _/-\o_ werkt goed en snel, maar ondersteund niet zo heel veel formaten, alleen mp3 een aac+. De meegeleverde 32MB rs-mmc kaart is alleen wat klein om veel muziek op te plaatsen, dus heb er een 1Gig kaartje bijgekocht.

Wat erg fijn is zijn de vele mogelijkheden voor communicatie met een computer; IR, Bluetooth en uiteraard het rs-mmc kaartje. Hoofdtelefoon is bij de M75 meegeleverd.
Enige probleem wat ik tot nu toe ben tegengekomen is iets wat lijkt op 1 luie pixel die af en toe op groen blijft staan. Komt heel soms vanzelf voor en verdwijnt ook weer vanzelf 8)7

Heb hem overigens gekocht bij Otto voor 249,- Euro, levering was binnen 5 werkdagen.

Verwijderd

Er is nieuwe firmware voor de M75 beschikbaar. Nu kan ik mijn M75 via Bluetooth of met IR met mn computer verbinden, alleen de update software van Siemens herkent deze virtuele COM poorten niet. Kun je de update alleen met een datakabel doen?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Lijkt mij wel, aangezien Bluetooth ook onderdeel uitmaakt van de firmware...

Nou heb ik totaal geen ervaring met deze of andere Siemens toestellen.... Maar ik ken geen enkele telefoon waarbij je de firmware draadloos kan upgraden.

Ja, in de toekomst wilt SE het via OTA gaan doen, maar dat zie ik nog niet snel gebeuren.....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Heb nog even doorgezocht, update kan ook via Swuota, het profiel staat ook al voorgeprogrammeerd.
Werkte goed, alleen zit je wel met de GPRS data overdracht kosten (file ca. 570Kb). Maar das nog altijd een stuk goedkoper dan een datakabel

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zie in de TS staan "Geen firmwares". Het lijkt me dat ik wel een vraag over firmwares mag stellen :)

Ik heb nu de cx75 van vodafone, alleen ben ik niet zo blij met de layout met de vodafone toetsjes.

Kan ik gewoon een andere variant van de firmware downloaden? (er staat dat ik b200 heb, maar dat is dus voor vodafone) En welke variant zou ik dan moeten downen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-12-2005 17:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Geen firmwares is een beetje vreemd aangezien je die gewoon kunt downloaden bij siemens :P Maar goed. Ik denk niet dat dat werkt. Die branding zit afaik namelijk niet in de firmware maar ergens anders.

* CyBeR heeft er ook een besteld, zwarte zonder vodafone spul.

Pagina: 1