[SuSe 8.1] HDA3 (/) niet mountable bij install; cdrom error

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik probeer SuSe Openexchange 4.1 te installeren. Ik loop alleen tegen 2 problemen aan. Eerst wil hij HDA3 niet mounten als hij deze heeft aangemaakt. dit is de /.

Ik mag alleen doorgaan als ik weet waarmee ik bezig ben dus dat doe ik. Als cd1 dan geinstalleerd is vraagd hij om cd2, alleen kan cd1 niet uitgeworpen worden. Waarom dat is me nog steeds een raadsel.

Heb al verschillende harde schijven geprobeerd en ook verschillende cd-roms.

Het moet op een PIII 667 met 512 mb intern. In totaal is er 95 gig hardeschijf.
Het is een 24speed creative cdrom.

Wie kan me helpen. Ben te einde raad.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Meestal kun je met alt-f4 naar een console met exacte foutmeldingen.

Probeer dat eens en meldt hier welke foutmeldingen dat dan wel zijn.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• BSeB
Ik heb nu een andere Suse versie geprobeerd. Heb andere ata kabels geprobeerd. Andewre cdrom, ander geheugen. Andere hardeschijf.

Alleen blijf ik steeds errors krijgen. De error die ik nu steeds krijg is:

"An error occured during the installation"

Deze kan optreden waar dan ook in de installatie. Heb al de cd laten checken op kwaliteit, maar die is gewoon goed.

Het is een AX63 Pro Aopen mobo en een Coppermine 667 proc PIII in een Asus S370-133 slotket.

Kan het moederbord kapot zijn? Of de slotket?

Misschien iets verkeerd in de bios. want zo schiet het niet echt op

[ Voor 15% gewijzigd door BSeB op 09-03-2005 21:19 ]

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:51

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Dat er een fout optreedt, daar heb je ons wel van overtuigd. Helaas is de Engelse term 'an error' nogal vaag. Je zult dus toch moeten proberen om een exacte foutmelding boven water te krijgen. Als je dat zelf niet lukt (zie ook de hint hierboven), kun je altijd nog Suse bellen - je hebt toch een officieel pakket?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• BSeB
Ik ben erachter dat het probleem waarschijnlijk niet bij SuSe ligt, maar in de machine. Als ik er namelijk een win Xp Prof En in doe, dan heb ik bij het kopieren van de installatie bestanden meteen last van data corruptie. Hiermee bedoel ik dat er een bestand word gekopieerd, maar "beschadigt" aan komt waardoor ik op retry moet drukken voor hij weer verder gaat.

Zo gaat dit om de paar procent. Nu weet ik dat die cd goed is en de cdrom ook. Ook de kabels zijn OK, tenzij ik er geen ATA 133 kabels aan mag hangen wat mij raar lijkt.

Dan blijven er nog een paar dingen over lijkt mij. Mobo kapot of ergens een verkeerde instelling. Ik heb het probleem ook als ik in default mode draai. Dus het is geen bios instelling denk ik?

Kortom het is dus geen install fout, maar een config fout.