Ik ben bezig met het opzetten van een database waarin wij een fabricageproces willen bijhouden. Dit fabricageproces wordt opgesplitst in een aantal stappen (steps) die allemaal in een runtabel verdwijnen. Per stap is het mogelijk om een remark te maken. Deze remarks worden in een aparte remarktabel opgeslagen.
Globaal zien de tabellen er dus op de volgende manier uit.
Nu is mijn vraag de volgende. In welke van de twee tabellen maak je nu de verwijzing naar de andere. Zet je in de Runtabel een kolom met Run.remark_id verwijzend naar remark.id? of zet je in remark een kolom remark.involved_step naar Run.step? Of doe je beide? Of een koppeltabel?, zo ja..wat is daar dan he voordeel van?
Qua code kun je beide zonder problemen maken, maar ik heb nog niet genoeg kennis van DBsystemen om te weten hoe je dit het beste doet. vandaar dat ik de vraag hier maar stel
Globaal zien de tabellen er dus op de volgende manier uit.
code:
1
2
3
4
5
| Tabel Run: PRIMARY(step) | run_id | user | .. | etc Tabel remark: PRIMARY(id) | time_remark | thickness_remark | etc |
Nu is mijn vraag de volgende. In welke van de twee tabellen maak je nu de verwijzing naar de andere. Zet je in de Runtabel een kolom met Run.remark_id verwijzend naar remark.id? of zet je in remark een kolom remark.involved_step naar Run.step? Of doe je beide? Of een koppeltabel?, zo ja..wat is daar dan he voordeel van?
Qua code kun je beide zonder problemen maken, maar ik heb nog niet genoeg kennis van DBsystemen om te weten hoe je dit het beste doet. vandaar dat ik de vraag hier maar stel
Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications