Toon posts:

[WIFI] adhoc verbinding opzetten en beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer, ja jongens, opnieuw bij mijn vriendin,
een draadloze verbinding aan de praat te krijgen

het gaat om een verbinding tussen haar pc die via usb op het internet aangesloten is
en haar laptop, waar een pcmcia kaartje (asus) inzit
de pc is voorzien van een pci wireless kaart met prima bereik

de verbinding werkt al wel maar valt constant weg, alleen als je de lijst vernieuwt op de desktop dan maaktie weer verbinding en krijg je weer contact. het lijkt wel alsof je de lijn actief moet houden. als ik met mijn eigen laptop (iBook) verbinding maakt, maakt haar laptop ook opeens weer verbinding. Zet ik mijn laptop in standby dan valt haar verbinding weg. Vreemd toch?

als ze de bijgeleverde utility van asus opstart op haar laptop wil het ook wel eens werken
maar die gebruiken we liever niet aangezien die op school juist ervoor zorgt dat het draadloze gedeelte juist niet werkt.

verder vraag ik me af hoe ik op de desktop eigenlijk een beveiliging in kan stellen
ik kon dit nergens vinden. Kan ik het draadloze netwerk bijvoorbeeld met wpa of wep beveiligen icm mac adres restrictie?

desktop --> winxp pro sp2
laptop --> winxp home sp1

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gevonden waarop wordt uitgelegd hoe je in windows xp een adhoc verbinding beveiligd met WEP:

http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 19:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:39:
Ik heb een site gevonden waarop wordt uitgelegd hoe je in windows xp een adhoc verbinding beveiligd met WEP:

http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx
Ah... dit stukje noemt dus wel een interessant puntje. Je moet helemaal geen vast ip-adres opgeven op je client machine. Ik heb hier een aantal posts gelezen en daarbij werd iedere keer gezegd dat je zelf IP-adressen moest invullen. Zelfs in de computer winkel zeiden ze dat je helemaal geen dynamische ip-adressen kan krijgen zonder DHCP terwijl ik het wel had zien gebeuren.

Ik heb mijn spullen nu zo ingesteld:
Op de netwerkkaart van mijn pc heb ik wel een ip-adres ingevuld: 192.168.0.1
Op mijn laptop laat ik echter het ip-adres uitdelen door mijn pc.

Om de een of andere reden werkt het beter als ik wel het ip-adres invul op mijn pc. Kennelijk gaan ze anders op elkaar staan wachten of zo. Maar ik kan dus nu gewoon mijn internetverbinding delen zonder andere programma's nodig te hebben.

Het wegvallen van de verbinding treedt bij mij ook op alleen wordt de verbinding meteen hervat. Nu stonden mijn laptop en pc een meter uit elkaar toen ik het aan het testen was. Mogelijk zenden beide netwerkkaarten veel te sterk uit. Ik hoorde van iemand anders dat hij de netwerksterkte onder de 70% moet houden omdat hij anders zijn verbindingen verliest.
Het is het proberen waard... moet alleen eerst zien te vinden hoe ik die sterkte kan beinvloeden....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, met een vast ipadres werkt het dus beter?
want wij hebben nog steeds last van wegvallen en bovendien werkt het gewoon niet altijd,
het lijkt idd wel of ze allebei actief moeten zijn om een connectie te krijgen