[SyncMaster 797 - horizontal pincushion aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hallo mensen,

Heb hier een splinternieuwe Samsung Syncmaster 797 17". Alles werkt goed, behalve dat het beeld horizontaal een beetje in een kuil loopt aan de bovenkant van het beeld. De horizontale lijnen daar hebben de vorm van een glimlach.

Met de aanpassingen in het OSD menu kan ik wel de verticale pincushion aanpassen, maar de horizontale dus niet. Nou is dit een tamelijk prijzige 17" monitor, dus ik verwachtte eigenlijk dat het zelf zou kunnen aanpassen. Helaas niet dus.

Op internet last ik dat ik niet de enige met dit probleem ben, dus de monitor ruilen hoeft van mij niet (ander merk misschien) Maar voordat ik dat doe zou ik graag willen weten of er een manier is om dit goed te krijgen? (service menu ofzo?)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Nog even een ander vraagje: Wie heeft deze monitor nog meer? Ik kan hem wel terugsturen en ruilen voor een andere, maar het zou zonde van het geld en de moeite zijn als die hetzelfde problemen heeft.

Behalve genoemd geometrie probleem, heb ik ook gemerkt dat onderaan bij de startbalk het beeld wat minder scherp is dan bovenaan. Zeker in vergelijking met m'n oude Iiyama 17". Beide draaien dan op 1280x960 op 85 hz. Het lijkt alsof de drie kleuren daar niet helemaal op elkaar vallen.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec