Toon posts:

[XP] DVD-Boot install hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best mensen,

Heb een nieuw systeem:

- Zalman ZM400B-APS
- Athlon64-FX53 socket 939
- DFI Lanparty nF4 Ultra-D
- 200GB WD 7200rpm 8mb
- 2 X 512mb 3200PC DDR Twinx
- PCI-E Club3d 6600GT 128mb ddr3
- NEC DVD +-R/+-RW ND-3520 DD

-XP Home Edition NL

Alles werkt naar behoren volgens de bios, dus ik ga vrolijk booten via de dvd-drive om me XP draaiende te krijgen, maar mijn systeem blijft angstig hangen bij de 1e melding nadat er word aangegeven dat er v/d dvd drive geboot word:

De hardware configuratie word gecontroleerd...
Dan hoor je de dvd even flink toeren maken, en de hd led knippert ff 10 sec en na een halve minuut word het angstig stil, ook na 5 mins geen enkel teken van leven :(

Ik heb de HD niet geformatteerd, ik weet niet of dat nodig is....of dat xp install dat voor je doet?

wie o wie helpt me, want ik wil dit bloedsnelle beest aan de praat krijgen!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 00:14 . Reden: typo ]

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:56
Check je kabels even van hdd en dvd speler
Heb dit laatst gehad met een nieuwe hdd en nieuwe sata kable bleek ook dom de kabel stuk te zijn

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 13:59

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Heb je al geprobeerd op te starten met een andere Windows XP cd? Het kan namelijk best zijn dat die cd niet meer in orde is.

Je zou ook kunnen proberen om een Knoppix-cdtje te maken en te kijken of je pc daarmee opstart. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo eerst even checken of me huidige pc opstart met de xp, en daarna ga ik ff de kabels checken...ben zo terug met het reslutaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké m'n huidige pc gaat boot wel via de XP-cd dus dat is het niet iig, nu dus over naar de kabels... maar dat gaak morgen doen, want ik moet toch echt om 5.30 me nest uit om te werken 8)7

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Probeer eens met een Windows 2000 Professional CD te booten (als je die hebt). Ik merk de laatste tijd vaak dat Windows XP setup niet wil booten als je bijvoorbeeld al Fedora Core op je harde schijf hebt staan of iets dergelijks. XP loopt daar op vast maar Win2k niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nou geen van de bovenstaande dingen heeft resultaat gehad...

Maar na enig speurwerk, las ik dat je zoveel mogelijk functies ( sound, Lan, enz enz ) van je MoBo moet uitschakelen en dan zou het moeten lukken.

En jawel het is gelukt :D

Iig een ieder bedankt voor de tips, en ik zal spoedig laten weten wat voor benchmarks ik uit me monster-pc kan persen ;)
Pagina: 1