[Mini] Energy Saver opties uit, staat toch aan

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Met m'n nieuwe Mac Mini heb ik een klein probleempje waar ik niet uit kom. Ik gebruik een ATEN CS-1764 KVM-switch met 4 USB/DVI poorten. Dat ding werkt goed maar geeft met de Mini nog een klein probleempje wat volgens mij aan de Mac ligt.

Als ik van de Mini naar m'n PC switch lijkt de Mini in een soort low-power mode te gaan, waardoor ie niet meteen weer beschikbaar is, als ik na een tijdje weer terug switch naar de Mini. Dat duurt maar een paar seconden maar ik ben een ongeduldig mens ;)
In de System Preferences heb ik onder Energy Saver alle opties al uitgezet maar zonder veel resultaat. Het lijkt erop alsof Mac OS die opties negeert wanneer er even geen signaal van keyboard/monitor komt.

Kent iemand dit probleem? En is er een oplossing voor?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
Ik heb totaal geen verstand van mac's maar heeft een mac niet een soort van bios wat een pc ook heeft :? Je zou daar eens kunnen kijken naar power saving opties...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
]-[Skinlab]-[ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:17:
Ik heb totaal geen verstand van mac's maar heeft een mac niet een soort van bios wat een pc ook heeft :? Je zou daar eens kunnen kijken naar power saving opties...
Nope. Zover ik weet kun je op een Mac al dat soort opties vanuit het OS instellen.

Verwijderd

Dit komt omdat de Mac Mini merkt dat er geen monitor, tobo, muis aan hangt. Daardoor gaat een Mac in standby. Dit heb ik tenminste bij de powerbook, en wat jij hebt met je mac mini lijkt verdacht veel erop.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Is die KVM switch niet traag als je van de mac naar de andere PC schakelt?
Die switches zijn meestal ook niet de snelste...

Alle proemn in n drek

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:59:
Dit komt omdat de Mac Mini merkt dat er geen monitor, tobo, muis aan hangt. Daardoor gaat een Mac in standby. Dit heb ik tenminste bij de powerbook, en wat jij hebt met je mac mini lijkt verdacht veel erop.
Het lijkt erop. Misschien is het een firmware kwestie. Apple heeft de Mini natuurlijk opgebouwd uit laptop onderdelen en misschien is dit een erfenis daarvan.

Neemt niet weg dat ik er graag een oplossing voor zou willen hebben.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Voor de Books zijn er progjes om 'm dichtgeklapt te gebruiken als bijv. MP3 speler waarbij hij nooit in standby oid gaat. Misschien moet je hier eens naar zoeken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:35:
Voor de Books zijn er progjes om 'm dichtgeklapt te gebruiken als bijv. MP3 speler waarbij hij nooit in standby oid gaat. Misschien moet je hier eens naar zoeken.
Even na gezocht en dit is het resultaat. Zelf ook wel interesse in ivm snachts downloaden zonder opengeklapt scherm :) Op de site staat nergens dat het alleen voor *books is. Kwestie van testen dus :)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:13:
Even na gezocht en dit is het resultaat. Zelf ook wel interesse in ivm snachts downloaden zonder opengeklapt scherm :) Op de site staat nergens dat het alleen voor *books is. Kwestie van testen dus :)
Daarnaast is er ook nog Nosleep. Dat doet iets vergelijkbaars maar schijnt de kernel te vervangen door een gepatchte versie. Klinkt eng. Ik ga Sleepless wel eens proberen. Tenminste als Camino eens ophoudt met crashen als ik op die Alxsoft site zit :)

Verwijderd

/downtime/ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:26:
[...]

Daarnaast is er ook nog Nosleep. Dat doet iets vergelijkbaars maar schijnt de kernel te vervangen door een gepatchte versie. Klinkt eng. Ik ga Sleepless wel eens proberen. Tenminste als Camino eens ophoudt met crashen als ik op die Alxsoft site zit :)
Bij mij werkte Sleepless niet meteen, op de een of andere manier moest ik het programma enkele keren opstarten en afsluiten en ook de instelling "Allow sleep with lid closed" uitschakelen, misschien moet je die ook uitvinken als de Mac Mini zo veel op een laptop lijkt.

[edit:]
Gisteren Sleepless gestart en Powerbook dichtgeklapt, hij ging niet standby ik dus vrolijk :) Van morgen werd ik wakker en stond de laptop op standby 8)7 :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 13:19 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Schakel de optie bij

"in standby gaan" gewoon uit :)

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Digistorm
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Ik denk dat het misschien toch een firmware kwestie is. Ik merk namelijk bij mijn iBook dat deze altijd even de tijd neemt om de desktop opnieuw te initialiseren als ik een externe monitor aansluit (heb screenpanning hack, dus is hetzelfde als een monitor aansluiten op een PowerBook). Mac OS X gaat dan de vensters opnieuw organiseren, de desktopachtergrond resizen en de pictogrammen opnieuw ordenen. En omdat het Apple is, gaat dat allemaal niet met geflikker maar fade het beeld netjes uit en daarna weer in. Dat kost natuurlijk even tijd. Misschien dat dat ook is wat de TS ziet gebeuren als hij van monitor wisselt.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Maximus schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:34:
Schakel de optie bij

"in standby gaan" gewoon uit :)
Die optie vindt ik helaas nergens in OSX 10.3.8, kan aan mij liggen. Maar in de 'Energy Saver' vindt ik tenminste alleen 'Put computer to sleep when it is inactive for:' en de slider heb ik dan op 'never' staan. En dat helpt dus niet ;)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

Maximus

There is no substitute

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:07:
[...]

Die optie vindt ik helaas nergens in OSX 10.3.8, kan aan mij liggen. Maar in de 'Energy Saver' vindt ik tenminste alleen 'Put computer to sleep when it is inactive for:' en de slider heb ik dan op 'never' staan. En dat helpt dus niet ;)
hehe ja die bedoelde ik dus idd ook :p maar dat helpt niet.. vreemd misschien is het een automatische optie die de gebruiker niet kan wijzigen oid ?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Maximus schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:32:
[...]

hehe ja die bedoelde ik dus idd ook :p maar dat helpt niet.. vreemd misschien is het een automatische optie die de gebruiker niet kan wijzigen oid ?
Die instelling werkt gewoon, zolang ik het scherm niet dichtklap ;) Maar het scherm dichtklappen zou ik best handig vinden. Wel kan ik em dichtklappen en er een het VGA-verloopstukje in stoppen dan gaat de PB weer aan en blijft aan, maar dat is ook zo omslachtig.

Maar ff ontopic:

/downtime/: werkt dat programmaatje nu voor je Mac Mini?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Bij mij waren er ook problemen met de sleep (PowerMac) en het uitvinken van System preferences > Energy saver > Options > Wake for ethernet network administrator access. Die schijnt een G4 probleem te zijn, maar ik had het ook. Ik garandeer niet dat het helpt, maar het valt te proberen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1