VapoChill Micro ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
http://www.asetek.com/def...ntentSection=2&menuID=497Effe speculeren , wat gaan we hiervan verwachten >:)

Nog even wachten tot de release 1 mei , maar kunnen al eens berekennen wat de temps gaan zijn met phase -change zonder copressor mischien ?
Zou dit een gewone heatpipe coeling zijn of zou astek iets speciaal geprobeerd hebben met koelgassen ?

Modden of zelf zo een ding gaan maken is al interesanter 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Smollys op 09-03-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:00

Exigence

dnkroz

't Klinkt heel wat, maar volgens mij zijn dit gewoon oversized heatpipes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

Lijkt me gewoon een flinke heatpipe koeler?

Ben er niet heel erg van onder de indruk eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Mmm, heb al een temprange diagram van dat ding blijkbaar .
Gewoon een goede heatpipe dus waarshijnlijk .

http://www.asetek.com/Dow...ill_Micro_Performance.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Meer dan 75° bij 130W ? Sinds wanneer loopt een idle P4 3,8GHz (idle Watt emissie van ~130W) op meer 75° C met een, volgens hun marketing pamfletje, relatief goede koeler ? Vind het wel leuk hoe die grafiek begint bij 60° C en eindigt bij 85° C. Als een CPU zelfs boven de 60° C komt, maak ik me al zorgen...

Niet echt representatief grafiekje in mijn ogen. 63° C voor de stock fan tov. 69° C voor deze big boy ? Je verwacht wel wat meer verschil en zeker als je dit soort zaken ook nog eens met een pakje zout moet nemen...

Ik vind het voor de rest een heel leuke koeler als je het principe bekijkt (opgefokte heatpipe koeler), maar die gegevens baren toch meer zorgen dan wat anders...

[ Voor 48% gewijzigd door Phuncz op 09-03-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

By extracting heat from the CPU, a closed sealed fluid will evaporate and reach top of the pipes – this gaseous form will then be cooled by an efficient fan and radiator and turn into a solid fluid form again where as it will hit the bottom of the CPU cooler once more. The recirculation of the coolant is based on gravity. In other words, no mechanical parts and basically unlimited reliability.
Klinkt idd precies als de werking van een heatpipe. Is eigenlijk ook phase-change :P
Had het eigenlijk nooit zo bekeken, mn oude r9600pro met phase-change koeling van Zalman :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Phuncz schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:30:
Meer dan 75° bij 130W ? Sinds wanneer loopt een idle P4 3,8GHz (idle Watt emissie van ~130W) op meer 75° C met een, volgens hun marketing pamfletje, relatief goede koeler ? Vind het wel leuk hoe die grafiek begint bij 60° C en eindigt bij 85° C. Als een CPU zelfs boven de 60° C komt, maak ik me al zorgen...

Niet echt representatief grafiekje in mijn ogen. 63° C voor de stock fan tov. 69° C voor deze big boy ? Je verwacht wel wat meer verschil en zeker als je dit soort zaken ook nog eens met een pakje zout moet nemen...

Ik vind het voor de rest een heel leuke koeler als je het principe bekijkt (opgefokte heatpipe koeler), maar die gegevens baren toch meer zorgen dan wat anders...
Hoewel je op zich best een punt heb sla je de plenk even flink mis wat betreft het vermogen van de Intel 670J. Deze processor heeft een TDP van 130W. Dat houdt in dat deze processor (serie, heel de 6xx serie nl) MAXIMAAL 130W verbruikt op standaard instellingen. Idle zal hij daar dus een _heel_ eind onder zitten. Ook stressed zal hij eronder zitten, aangezien een proc die erboven zit niet verkocht mag worden en Intel dus marge's aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:43
Hij is wel redelijk goedkoop.
Retail price indicator: from 27€ (excl. VAT).
zo rond de 33 euro incl, het is alleen wachten op de eerste reviews ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07 09:47

CerandoX.nl

Vides

Ze laten de vloeistof dichter bij de Processor komen,net zo dicht als het bij watercooling is.Bij de heatpipe coolingen van nu komt de vloeistof niet zo dicht bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.asetek.com/filarkiv/Products/VapoChillMicro/3dview-chrome-tans-1.jpg

http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=2696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Syzzer schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 02:01:
[...]

Hoewel je op zich best een punt heb sla je de plenk even flink mis wat betreft het vermogen van de Intel 670J. Deze processor heeft een TDP van 130W. Dat houdt in dat deze processor (serie, heel de 6xx serie nl) MAXIMAAL 130W verbruikt op standaard instellingen. Idle zal hij daar dus een _heel_ eind onder zitten. Ook stressed zal hij eronder zitten, aangezien een proc die erboven zit niet verkocht mag worden en Intel dus marge's aanhoudt.
Ik heb anders laatst een warmte-emissie lijst gezien (weet niet meer waar helaas :() en daar zat een 670J toch aan de 320W onder full load. Vond het al erg veel... Zal eens zoeken of ik dit kan terugvinden.

Maar ik denk dat je idd gelijk hebt hoor, die TDP van 130W heb ik ook al gezien. Misschien dat dit het verbruik was. Het punt blijft toch staande dat zelfs 63° C voor een recente CPU geen goede prestatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

Phuncz schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:42:
[...]

Ik heb anders laatst een warmte-emissie lijst gezien (weet niet meer waar helaas :() en daar zat een 670J toch aan de 320W onder full load. Vond het al erg veel... Zal eens zoeken of ik dit kan terugvinden.

Maar ik denk dat je idd gelijk hebt hoor, die TDP van 130W heb ik ook al gezien. Misschien dat dit het verbruik was. Het punt blijft toch staande dat zelfs 63° C voor een recente CPU geen goede prestatie is.
320 watt is waarschijnlijk het hele systeem :D als je proc dat dissipeert heb je echt wel een probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:07
Syzzer schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 02:01:
[...]

Bij AMD, bij intel is dat meer een gemiddelde onder load meen ik .

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 11:53

HeepH

Dope Rapper

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:46:
[...]
320 watt is waarschijnlijk het hele systeem :D als je proc dat dissipeert heb je echt wel een probleem :D
Of een lekkere overclock :+

Lijkt me gewoon de zoveelste heatpipekoeler? Jammer had gehoopt op een soort van 2x 5" drivebay PhCh koeler....

* HeepH droomt verder :9

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

Test Conditions: TAmbient= 35,0 oC
DUzz dat betekend dat de temperatuur 35 graden was, vind je het gek dat die proc zo heet word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HeefStan schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:17:
[...]

Of een lekkere overclock :+

Lijkt me gewoon de zoveelste heatpipekoeler? Jammer had gehoopt op een soort van 2x 5" drivebay PhCh koeler....

* Anoniem: 79743 droomt verder :9
daar kan je net een condensor kwijt met wat geluk, een hele compressor lijkt me beetje lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Anoniem: 79743 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:21:
[...]
daar kan je net een condensor kwijt met wat geluk, een hele compressor lijkt me beetje lastig....
sssh...Weet ik, maar toch.

Raar dat die mensen testen met een omgevingstemperatuur van 35 graden ? wonen die op de sahara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72220

ziet er grappig uit.. op dat aluminium na dan :r daar heb ik altijd een hekel aan...

en ik had idd ook gehoopt op een kleine (en goedkope) vapochill... ik zit nou nog steeds met mn luchtkoeling, omdat ik niet meer kan betalen...
maar ze kunnen dus niet alles op miniatuur gaan maken enzo het dus in 2 5,25" laten passen? :9~

lijkt mij wel vet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:31
Als ie em koel genoeg houd bij 35° omgevingstemperatuur, dan zal ie bij een normale temperatuur supergoed koelen (meer condensaat in de heatpipe om te verdampen lijkt me exponentieel beter te koelen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72220 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:10:
ziet er grappig uit.. op dat aluminium na dan :r daar heb ik altijd een hekel aan...

en ik had idd ook gehoopt op een kleine (en goedkope) vapochill... ik zit nou nog steeds met mn luchtkoeling, omdat ik niet meer kan betalen...
maar ze kunnen dus niet alles op miniatuur gaan maken enzo het dus in 2 5,25" laten passen? :9~

lijkt mij wel vet >:)
2 is wat weinig inderdaad, stuk of 6 bays kan je misschien een kleine rotary compressor in kwijt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 10:08

DaWaN

'r you wicked ??

Ik vraag me af wat hier zo bijzonder aan is? Ziet er voor mij eerder uit als een mislukte heatpipe koeler |:(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Dooie link in de ts?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Neus, kijken, verder.
Site under construction dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

HeefStan schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:59:
[...]

sssh...Weet ik, maar toch.

Raar dat die mensen testen met een omgevingstemperatuur van 35 graden ? wonen die op de sahara?
Neuh, Denemarken (of was dat alleen Chip-con?), maar erg onverstandig om dat als ambient te nemen is het niet. Tenslotte zijn niet alle computer kasten van een even goede airflow voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

asetek zit ook in denemarken inderdaad...

ik vind 35 graden nemen erg sympathiek eigenlijk in plaats van het normale beleid van bedrijven om zoveel mogelijk te misleiden :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ja mah ik vind het niet bepaald intelligent overkomen :P
ik kom niet op die site :P
mja we zien wel he... gewoon w88 op de revieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

/edit laat maar zitten eigelijk :P

Wel erg mooi heatsinkje, deze gaat de Thermalright XP-120 denk ik wel verslaan ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 111703 op 09-03-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Heb wat nieuwe foto's gevonden. Ziet er indrukwekkend uit.

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/feature/77/micro1b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/feature/77/micro2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/feature/77/micro3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/feature/77/micro4b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bit-tech.net/images/feature/77/micro5.jpg

Trouwens grappig dat die NB daar geen heatsink heeft. Is natuurlijk een demo stand enzo, maar waarom hij verwijderd is. :{.

[ Voor 17% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 13-03-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 20:15
Ik wil wel eens weten wat deze tegen over een XP-120 doet

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Kan je dat ding nou vrij buigen in alle richtingen? Zo ja, dan zie ik een opening voor passief gekoelde videokaarten,met dat ding en wat mod skillz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100532

wil wel eens weten hoe dit ding presteerd tegenover een asetek waterchill kt12-l20, heb atm zo'n set en vind het iedere keer toch wel een hele k*t klus om dat ding te installeren en ik wissel nogal vaak van mobo/proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
lijkt mij gewoon een overmaatse heatpipe.

compleet hetzelfde principe. en dat "de vloeistof dichter bij de warmte brengen". Dat zal je volgens mij maximum een graad of 2,3 schelen. hooguit 5. Zeker aangezien het alu is. als het nu nog koper had geweest ok dan :>

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

5 graden is een hoop hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, zodra de eerste benchmarks binnenkomen gaan we het wel zien denk ik ;)

Ziet er iig leuk uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Entity_Razer schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:45:
lijkt mij gewoon een overmaatse heatpipe.

compleet hetzelfde principe. en dat "de vloeistof dichter bij de warmte brengen". Dat zal je volgens mij maximum een graad of 2,3 schelen. hooguit 5. Zeker aangezien het alu is. als het nu nog koper had geweest ok dan :>
Er komen ook verschillende versies, ook een koperen. En zoals jojarno zegt, 5 graden is een hoop.

[ Voor 7% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 14-03-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
HeefStan schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:10:
kan je dat ding nou vrij buigen in alle richtingen? zo ja, dan zie ik een opening voor passief gekoelde videokaarten,met dat ding en wat mod skillz :9
Hij kan idd vrij buigen. Passief koelen kan al aardig (thermaltake heeft een leuke passiefe koeler voor highend kaarten) maar de fan kan idd de koeling verbeteren als die richting de passiefe koeler waait (tenmisnte, als de lucht niet al te warm is)

[ Voor 10% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 14-03-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Naj_Geetsrev schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:37:
[...]

Hij kan idd vrij buigen. Passief koelen kan al aardig (thermaltake heeft een leuke passiefe koeler voor highend kaarten) maar de fan kan idd de koeling verbeteren als die richting de passiefe koeler waait (tenmisnte, als de lucht niet al te warm is)
Nee nee, misschien denk ik te extreem, of omschrijf ik dit niet helder...Maar ik bedoel DIT ding als passieve koeler voor je videokaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt de VapoChill Micro monteren op de GPU? :P

Dat zou wel leuk zijn idd, alleen zegt je kaart een beetje snel *knak* door het gewicht wat eraan hangt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Anoniem: 111703 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:40:
Je bedoelt de VapoChill Micro monteren op de GPU? :P

Dat zou wel leuk zijn idd, alleen zegt je kaart een beetje snel *knak* door het gewicht wat eraan hangt :P
Als je het een beetje goed support met touwtjes oid valt het best wel mee denk ik. Als het maar niet al te veel heen en weer schud. Maar een Thermaltake Schooner Fanless VGA Cooler is bijna net zo duur en zal het beter doen denk ik. Alleen is het er niet voor gemaakt enzo. Er komt ook een passief-variant van de VapoChill Micro, dus dat is idg geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, zoals ik al zij kan je nu niet echt weten welk koelblok beter zal presteren omdat er nog geen reviews/user ervaring is atm ;)

Enne met touwtjes vastmaken zou wel kunnen, als je *KRAK* hoort weet je iig hoe het komt (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 11-07 21:49

Skyline GT-R

RB26DETT

Ziet er heftig uit, maak kijk dan maar eens naar deze, de Zalman CNPS 8000 Cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Heb hem op de CeBIT gezien, CoolerMaster heeft een vergelijkbare oplossing alhoewel die niet zwenkbaar is en niet op hetzelfde principe gebasseerd is. Ik ben best wel benieuwd naar de reviews tussen die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 13:02
Volgens mij krijgt je mobo met dit ding wel weer heel wat te voorduren. Wordt oppassen met vervoeren ;)

Btw vind ik het appart dat ze hem de naam vapochill meegeven, subzero kom je er toch niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

Er komt ook een Fanless versie van de Micro F1

http://www.asetek.com/def...ntentSection=2&menuID=497

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 13:02
Hmm, beetje trieste temps, je moet dus wel een goede airflow in je kast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
Comp-Freak schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:45:
[...]
Hmm, beetje trieste temps, je moet dus wel een goede airflow in je kast hebben.
Let wel, de omgevings temp is wel 35 graden.
Pagina: 1