Toon posts:

Mobo dood, of toch CPU of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede avond,

Na het -schijnbaar- eenvoudige werkje van het bijplaatsen van een brandertje weigert mijn pc op te starten. HD's, cd-zooi spinnen op, alle fans werken, mobo led-je brandt.

Na (bijna) alles er weer uit te hebben getrokken, nog maar eens geprobeerd, nu met alleen twee harde schijven (raid-0, opstartschijven) en videokaart.

Wederom geen post en geen biepjes met wat soort foutcode dan ook.
Zelfs zonder videokaart hoor ik geen error-biepjes (en ja: de pc-speaker is goed aangesloten).

Tijdens het installeren van het brandertje nog wel een keer door de pc geblazen en de cpu-fan even van het koelblok geschroeft (en schoon weer goed teruggeplaatst)

Kan ik hieruit concluderen dat het moederbord naar de hel is? Ik zou nml niet weten waarom, ik heb het met geen vinger aangeraak (nieuwe brander hangt/hing op een pci-kaartje dat me wat extra ide-poorten verschaft).

Wat gegevens over een en ander:
mobo: asus A7V266E
cpu: XP1800
mem: 2*512 Crucial DDR
vid: Radeon8500
nieuw brandijzer: NEC-3520A
voedingsgeval: Enermax 465W

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 23:45 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Je hebt niets aangeraakt en statische elektriciteit overgedragen hebben aan de hardware :? (ESD)

Je hebt alleen de ventilator van het heatsink verwijderd als ik het zo lees ?. Heb je daarbij de koeler flink schuin gedrukt :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:03:
Je hebt alleen de ventilator van het heatsink verwijderd als ik het zo lees ?. Heb je daarbij de koeler flink schuin gedrukt :?
Nee, gewoon pc op zn kant, schroeven van de fan losgedraaid en zo van de heatsink af getild. Bij het terugzetten gewoon de koeler weer op de heatsink gelegd en de schroeven weer vastgezet, komt bijna geen kracht bij kijken.

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:50
Beide geheugen chippen apart geprobeerd in verschillende banks

Doet ie dat nog niet lijkt me mobo probleem je zit ja niet gauw ergens anders aan.
Heb dit zelfde gehad met een msi bordje ging zo ineens stuk (k7t pro kut condensators)