Toon posts:

vragen over audigy 2 zs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb momenteel een msi k8n neo2 mobo met 7.1 audio uitgang. Nu ben ik misschien van plan om een audigy 2 zs te gaan kopen. Ik zit alleen nog met de volgende vragen:

- Is de verbetering in geluidskwaliteit de moeite waard? Ik heb Logitech X-530 speakers
- Wordt je CPU dusdanig minder belast dat dit te merken is bij het spelen van games zoals hl2?

Mijn specs staan in mijn signature mocht je dit willen weten op het beantwoorden van mijn vragen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:40:
ik heb momenteel een msi k8n neo2 mobo met 7.1 audio uitgang. Nu ben ik misschien van plan om een audigy 2 zs te gaan kopen. Ik zit alleen nog met de volgende vragen:

- Is de verbetering in geluidskwaliteit de moeite waard? Ik heb Logitech X-530 speakers
- Wordt je CPU dusdanig minder belast dat dit te merken is bij het spelen van games zoals hl2?

Mijn specs staan in mijn signature mocht je dit willen weten op het beantwoorden van mijn vragen.
ja en ja :) , kort maar krachtig.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17
Dat eerste zou ik niet direct met ja bantwoorden, zo goed is een X-530 ook weer niet dat je dat verschil gaat merken.
De CPU-belasting is wel een heel stuk minder, dat ga je dus zeker wel merken

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Nee. Als je een fatsoenlijke onboardgeluidskaart hebt zal je er bar weinig van merken.
Ik merk praktisch geen verschil tussen een _goede_ onboard en Audigy met een top merk koptelefoon als ik naar muziek luister.
Een beetje.
Denk in termen van een paar FPS meer.

Hier staat een goede test met o.a. Doom3 (HL2 was toen nog niet uit) :
http://www.tweaktown.com/...e=article&dId=695&dPage=1
Vergelijk het verschil tussen de CMedia (vaak al onboard chip gebruikt) en de rest.

Jammer dat sommige flapdrollen hier veel te graag willen doen geloven dat hun veel te dure Audigy kaartje een soort FPS-wonder middel is.

Een goede CPU en videokaart heb je al, dus daar zit weinig winst meer in. :)

[ Voor 25% gewijzigd door -=bas=- op 09-03-2005 05:10 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

ik heb zelf een asus k8n-e deluxe met onboard alc850 (7.1) en creative t7700 speakers (niet eens zo high-end dus)

ik ben ook gegaan voor een audigy 2 zs en merk het verschil WEL.

Vooral de upmix van stereo-muziek en tv (het is een MCE-PC) vind ik bij de audigy veel mooier. In Games ga je er zeker op vooruit (niet alleen in prestatie maar ook hoorbaar vind ik) vanwege de EAX-tot-4.0-ondersteuning.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10
_bas_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 05:06:
[...]

Nee. Als je een fatsoenlijke onboardgeluidskaart hebt zal je er bar weinig van merken.
Ik merk praktisch geen verschil tussen een _goede_ onboard en Audigy met een top merk koptelefoon als ik naar muziek luister.

.
en wat mag dat dan voor koptelefoon zijn, en niet alleen merk ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1