Toon posts:

Probleem: E-tech router en internetbankieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Sinds kort heb ik Chello en een thuisnetwerk aangelegd waarbij ik deze router (E-tech model: RTPR01) voor heb aangeschaft.
Ik heb een computer en een laptop aangesloten op de router.

Alles leek perfect te werken, maar ik kwam toch het volgende probleem tegen:
Ik kan niet internetbankieren (ABN-AMRO, Postbank of ING Bank).
Alle oplossingen die genoemd zijn op het forum werken helaas niet. :?

Het kan zijn dat ik net de verkeerde router heb gekocht. |:(

Ik heb de volgende vraag:
Gebruiken er mensen deze router (E-tech model: RTBR04) en kunnen zij wel internetbankieren?

Please, let me know! ;)

Verwijderd

Is het niet zo bij I-net bankieren dat er informatie vanaf de pagina van de bank naar je comp gestuurd moet worden??

Ik denk dat je in je firewall een poort moet aanwijzen of ip adres (die van de site van de i-net bank) die in je comp mag, data uitwisseling mag hebben met je compueter.

Verwijderd

ik gebruik em niet.. maar- rag je pc eens in een DMZ? Als het idd een poortenkwestie is... Werkt het wel direct op je chello modem?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost:

Ik had de pc direct aangesloten op de Chello modem en hij deed het uitstekend.

Op de websites van de banken (internetbankieren) staan instructies die je uit moet voeren om
te kunnen internetbankieren.
Het belangrijkste was om het beveiligingscertificaat te installeren, door te dubbelklikken op het slotje, onderaan in Internet Explorer, en het beveiligingscertificaat installeren.

DMZ heb ik bw niet hoeven te gebruiken...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds kort heb ik ook een e-tech router (model RTPR01) en kan nu niet meer internetbankieren via ABN Amro. Voorheen ging dit prima toen de computer direct op de internetmodem was aangesloten (internet via Quicknet). De oplossing die hier werd gegeven werkt bij niet. Dus de dubbelklik op het slot-icoontje en dan de beveiliging installeren. Ik kan wel inloggen en de rekeningen bekijken maar zodra ik wil overboeken stoppen de browsers (IE en Firefox).

In een ander topic las ik als oplossing om een proxyserver te gebruiken. Alleen heeft Quicknet deze niet, voor zover ik weet. Is het mogelijk om iets te veranderen bij de instellingen van de router zodat ik wel toegang krijg tot internetbankieren? En wat moet dit dan zijn?
Alvast bedankt!