Sitecom WL-018 config probleem

Pagina: 1
Acties:

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb voor € 29 een WL-018 gekocht maar het lukt me maar niet om hem juist te configureren om het internet mee op te gaan. Mijn adsl modem/router is een SMC 7401BRA en staat in bridge mode. Provider is Cistron.

Afgelopen weekend had ik ter test een Edimax wireless router aan mijn adsl moden gehangen en na het specificeren van het soort verbinding (dynamic ip) had ik eigenlijk gelijk verbinding. Met de sitecom WL-018 heb ik alle instellingen al gehad maar niets lijkt te werken. Ongetwijfeld doe ik iets fout. Ik heb verbinding met de WL-018 via de wlan card, en stel daarmee het modem ook in. Via de search hier geen soortgelijke topics gevonden over dit type en ook google en de handleiding (of wat daar voor doorgaat) brachten geen soelaas.

Instellingen:

LAN ip address: het adres van de wlan card dat ik te zien krijg via ipconfig/all.
WAN Type: Dynamic IP address.
Host Name:laat ik open.
WAN MAC address: ik voer het mac adres in dat aan de onderkant van de WL-018 op een sticker staat. Daar staat overigens ook een LAN MAC address bij dat maar 1 letter verschilt van het WAN address.
Renew IP forever: voer ik niets in.
DHCP Server: enabled
Network ID (SSID): default

Beveiligingen laat ik nog maar even links liggen. Dan saven en rebooten van WL-018 en dan... niets. Plug ik de adsl kabel direct in mijn ethernet poort van mijn laptop dan heb ik gelijk verbinding.
Kan iemand zeggen wat ik fout doe?

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05-2025

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

Deephouse schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:18:

Instellingen:

Host Name:laat ik open.

Beveiligingen laat ik nog maar even links liggen. Dan saven en rebooten van WL-018 en dan... niets. Plug ik de adsl kabel direct in mijn ethernet poort van mijn laptop dan heb ik gelijk verbinding.
Kan iemand zeggen wat ik fout doe?
Bij Host Name moet je je pc-naam invullen. (Heb je van @home gekregen)

Iets in de trant van cp123456-a. (of cc123456-a)

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Serbia schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 07:07:
[...]

Bij Host Name moet je je pc-naam invullen. (Heb je van @home gekregen)

Iets in de trant van cp123456-a. (of cc123456-a)
Wie of wat is @home?

[ Voor 7% gewijzigd door Deephouse op 09-03-2005 08:41 ]

Verwijderd

Een provider. Maar de TS heeft Cistron.