[WLAN] snelheid schommelt extreem

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een Versatel DSL abbo, op zicht werkt alles naar behoren.

Enkel heb ik een E-tech modem/router erbij geleverd gekregen en deze doet erg vaag.

Mn snelheid schommeld per minuut enorm van 1mbps naar 48mbps en hoger :(

Als ie op 1mbps staat is er ook bijna geen bitje door te pompen dus het lijkt dat de snelheid wel degelijk klopt :(

Ik heb de manuals en dergelijke nagelopen maar heb dit probleem niet terug kunnen vinden :(

Ik snap er werkelijk niets van en het is natuurlijk erg irritant :(, is dit een bekend probleem van deze routers of heb ik een ander probleem wat ik zelf op kan lossen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.guntenaar.nl/pics/1110320165wlan.gif

Ja man

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Wat gebeurt er als je de snelheid op een vaste waarde probeert in te stellen, bijvoorbeeld 11 mbit?

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik ben momenteel op mn werk, maar zal dat vanavond even proberen, ik neem aan op mn AP de limiet instellen ?

Ja man

• Reptile209
  • Laatst online: 12:12

Reptile209

- gers -

Kan het zijn dat je door een netwerk van de buren wordt weggedrukt? Slaat de koelkast aan en stoort die op het netwerk (of je draadloze- of mobiele telefoon)? Welke afstand tussen AP en PC gebruik je? Helpt het om AP en PC op een vaste channel in te stellen (wederom om storing tegen te gaan)? Het zou best kunnen dat je AP automatsch channels roteert, en dat er een of meer gestoord worden en anderen niet.

Zo scherp als een voetbal!

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Uhmmm

Het AP zelf staat op een PC welke weer verbonden is met een UTPtje.

Ik gebruik mn wlan alleen met mn laptop en dan zit ik er zon 4/5 meter vanaf.

Ik had hiervoor een WL300G van Asus en heb daar nooit problemen mee gehad, maar ik zal proberen hem op een ander channel te zetten dan 11 (is toch standaard).

Ja man

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Elf is niet standaard, er is niet echt een standaard, een ander kanaal is een optie en zeker en het vast zetten op een bepaalde snelheid.

Verwijderd

probeer het eens zonder encryptie (dus WEP even uitzetten), bij Linksys is dat vaak de truck. Ook geen passphrase gebruiken maar gewoon de getalletjes kan helpen. Ander kanaal (1,6 en 11 zijn non-overlapping). Of ff uit en weer aan zetten.

Ik zou de snelheid overigens niet vast zetten. Daar bereik je dan alleen maar mee dat je meer fouten hebt, de snelheid wordt niet voor niets omlaag gezet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 09:51 ]

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Toen ik zonder WEP online ging (alleen op mac gebonden even snel) ging het inderdaad beter :)

Ik ga dat vanavond even proberen maar als dat zo is wat dan ?

Andere sleutel? heb nu 128bit :)

Ja man

Verwijderd

BierPul schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:39:
Toen ik zonder WEP online ging (alleen op mac gebonden even snel) ging het inderdaad beter :)

Ik ga dat vanavond even proberen maar als dat zo is wat dan ?

Andere sleutel? heb nu 128bit :)
Weinig keus, als een firmware upgrade niet helpt zul je het zonder beveiliging moeten doen. Dus stekkertje er in/uit als je hem wel/niet gebruikt.

Verwijderd

Schommelt: tegenwoordige tijd; stam + t.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Taal is nooit mn sterkste vak geweest :P

Maar ik heb een nieuwe key genomen AP herstart en het lijkt nu goed te gaan en te blijven :)

Ja man

Pagina: 1