[ME] Windows crasht in config-scherm (anders als die andere)

Pagina: 1
Acties:

• wlevels
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik ben bij een vriendin langsgeweest waarvan de computer zich ophing in het welcome-scherm met windows xp, na lang klooien heb ik maar de harde schijf geformatteerd en windows ME eroverheen gegooid. En nu heb ik telkes als ik configuratiescherm open dat hij zich ophangt. Die andere persoon die ook problemen had als hij het configuratiescherm opende kon zn muis wel nog bewegen maar van deze computer hangt zich zover op dat de muis ook niet meer beweegt. Telkes als ik configuratiescherm opende sloeg hij vast, en het gebeurde me ook een keer tijdens het opstartten..

Het kan haast niet meer aan software liggen want ik heb hem geformatteerd en een ander besturingssysteem erop gezet.. Maar wat kan het nou wel zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt Windows XP vervangen met Windows ME? Oh my... :)

In ieder geval zet ik nog even het OS in je topic titel :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01

Shunt

Boe

eh wat denk je van het os zelf ?
ME staat er nu niet echt ombekend like stabiel te zijn. en ook nog maar fatsoenlijk te draaien. ;(
gooi er gewoon weer xp over heen werkt echt letterlijk en figuurlijk 1000x beter.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Heb je het geheugen al getest met Memtest86+?

• wlevels
Shunt schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:09:
eh wat denk je van het os zelf ?
ME staat er nu niet echt ombekend like stabiel te zijn. en ook nog maar fatsoenlijk te draaien. ;(
gooi er gewoon weer xp over heen werkt echt letterlijk en figuurlijk 1000x beter.
Als je nou eens zou lezen dan zie je dat ik er ook last van had toen ik windows XP erop had staan :X
Dat zal ik eens proberen

[ Voor 34% gewijzigd door wlevels op 09-03-2005 16:18 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
OMFG Windows ME... zelfs MS schaamt zich ervoor en jij zet het in plaats van XP op een computer :X
Maargoed, dat dat niet je beste beslissing is was al duidelijk gemaakt.

Check inderdaad gewoon ff het geheugen e.d.
Waarom heb je na de format niet gewoon XP erop gezet trouwens?

• wlevels
rb338 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:19:
OMFG Windows ME... zelfs MS schaamt zich ervoor en jij zet het in plaats van XP op een computer :X
Maargoed, dat dat niet je beste beslissing is was al duidelijk gemaakt.

Check inderdaad gewoon ff het geheugen e.d.
Waarom heb je na de format niet gewoon XP erop gezet trouwens?
Erg behulpzaam allemaal dat jullie allemaal mededelen dat het niet me beste beslissing geweest is.

Zoiezo was t niet mijn beslissing want ik heb ook de hele tijd zitten zeuren dat ik geen XP eraf ga gooien om ME erop te zetten, maar als die meid dat zo graag wilt dan doe ik dat toch wat intereseerd mij dat ik heb haar ervoor gewaarschuwd.

Dus nou weten jullie dat t niet mijn beslissing was en kunnen we achter dat 'foute beslissing' gedoe een punt zetten.

Maar waar t nou allemaal om gaat: Hij blijft net zo hard hangen bij XP als bij ME en ik ga XP er ook weer overheen zetten voor de zekerheid nog eens maar hij blijft bij beiden hangen.

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Heb je al een kaal systeem geprobeerd? Dus een extra geheugen er uit halen of de losse PCI geluidkaart, modemkaart, netwerkkaart, etc eruit halen

[ Voor 8% gewijzigd door IceClub op 09-03-2005 21:10 ]

• wlevels
IceClub schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:08:
Heb je al een kaal systeem geprobeerd? Dus een extra geheugen er uit halen of de losse PCI geluidkaart, modemkaart, netwerkkaart, etc eruit halen
Kan ik inderdaad ook eens gewoon proberen.
Op het moment kan ik even niet bij het systeempje want die meid is weg, maar zodra ze terug is dan ga ik de volgende dingetjes in stappen doen:

- Eerst gewoon weer windows XP eroverheen
- Memtest proggie runnen
- Hardware stuk voor stuk verwijderen

Nog iemand hier iets aan toe/tussen te voegen??

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:17

Cyphax

Moderator LNX
wlevels schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:01:
wat intereseerd mij dat ik heb haar ervoor gewaarschuwd.
Hee even los van je probleem hier even op inhakend:
Wat het MIJ zou interesseren is die berg extra shit die JIJ fijn mag oplossen. Kost jou een hoop tijd, ik zou het wel weten hoor. :)

Maar dan je probleem zelf, zou het een driver kunnen zijn die bij Windows zit, en dan doet ie het met een kaal systeem waarschijnlijk wel, maar als je hardware gaat toevoegen gaat het misschien weer mis. Misschien is het een idee om ook de HD even na te gaan? Ik heb laatst ook een PC bekeken en die had gewoon bad sectors op de HD, en hij draaide wel (beetje traag alleen) maar niet echt stabiel.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1