Toon posts:

Probleem met Maxtor 40GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallow,

Ik heb 2 hdd's in me comp zitten.
Een van 80gb van Maxtor die is verdeelt in 2 partiets 1 van 50 en 1 van ongv 30gb. (op die van 50gig staat windows)
En een van 40Gig.

Als ik via dos de windows xp cd opstart om van me 40gig harddisk partities te maken geeft hij maar aan dat eer 31gig vrij is :S

Ik heb de 40gig harddisk aleen aangesloten en via dos de windows cd gestart en dan geeft die wel 40 gig aan.
Maar dan maak ik die 40gig aan en zet ik alles terug hoe het vroeger stond en open ik in windows de D: gaat me pc vaag doen vanwege die hdd :S
Terwel dat niet is zonder die 80gig harddisk

Wat kan ik hier aan doen?
De 2 hdd's staan op IDE 1

Alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je toevallig één van de schijven op CAP limit staan via jumpers per ongeluk? Op de schijven zelf staat hoe je de jumpers moet instellen.

Zet de 80GB schijf op Master en aan het einde van de IDE kabel, en de andere schijf gewoon op slave (zonder cap limit) in het midden van de kabel.

Wat voor moederbord heb je? (merk+type) En rest van je systeem?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Abit NF7
Amd Athlon 3000+
768DDR pc 2700
Sapphire Ati Radeon 9600XT

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even uitgetekent hoe die jumpers zitten want ik heb me daar nooit helemaal in verdiept.
Afbeeldingslocatie: http://img203.exs.cx/img203/2852/naamloos0ed.jpg
De Bovenste is van de hdd van 80GIG
De Onderste is van de hdd van 40GIG

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jumper settings kun je gewoonlijk op een labeltje op het schijf zelf zien. Maar je kunt deze ook checken op de website van de harddiskfabrikant :)

Maxtor.com » Jumper settings
Wanneer jouw jumper setting op de CLJ staat, dan heb je de Capaciteit Limiet ingeschakeld, wat dus tot gevolg heeft dat de grootte wordt gecapped op 32GB.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh thx,
jumper zat verkeert heb hem er nu uitgehaalt en heb nu 38,2gig

Bedankt voor het helpen _/-\o_
Pagina: 1