Toon posts:

streaming video via torrents

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of dit mogelijk was. Als je bijv een streaming media server op wilt zetten ben je aardig wat bandbreedte kwijt. En al helemaal als er bijv 1000 mensen "kijken".

Mijn gedachte was om zeg maar een TV zender te streamen op een of andere manier via torrent. Iedereen die wat van torrents weten snapt de bedoeling wel, maar zou dit ook mogelijk zijn?

Verwijderd

nee, of je moet van tevoren opnemen en op een 100mbit server zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat eerste was ik ff vergeten erbij te zetten. Omdat het via via gaat is het niet echt "live" meer. Het zal dus iets delayed zijn. Maareh, waarom een 100Mbit server?? De kracht van torrents was toch dat het eerlijk verdeeld is en de bandbreedte van alle torrentgebruikers gebruikt wordt? Hoe populairder de stream hoe beter het zal werken(in theorie)??

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zoiets bestaat wel, ik heb er ergens iets over gelezen op het grote boze internet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoek eens naar multicasting, dat is een techniek om op een soortgelijke manier te streamen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad heb ik daar vrij recent (laatste maand oid?) hier op GoT ook iets over gelezen. Geen bittorrent, maar een andere P2P techniek om live mee uit te zenden. Volgens mij heb ik nog in dat draadje gereageerd ook dus loop even al mijn reacties van de laatste maand langs :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rob
  • Niet online

Rob

King_Louie schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:32:
Zoek eens naar multicasting, dat is een techniek om op een soortgelijke manier te streamen.
Multicasting wordt helaas niet door alle netwerken ondersteunt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Rob
  • Niet online

Rob

En daar is het linkje: http://www.peercast.org/

(oeps, dat mocht wel een edit zijn)

[ Voor 30% gewijzigd door Rob op 08-03-2005 22:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En multicasting is net andersom :) Oh wacht hij wil maar 1 verzender hebben. Dan is multicast inderdaad toch wel waarschijnlijk "de" oplossing.

Edit: peercast.org, ik dacht aan iets anders: P2P verzenden en ontvangen. Was geloof ik niet verder dan een concept en ik zag het IIRC nog niet reeel als optie. Maar goed, hoe en wat ben ik vergeten :X

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 08-03-2005 22:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:34:
En daar is het linkje: http://www.peercast.org/

(oeps, dat mocht wel een edit zijn)
Yep, dat is idd wat ik bedoel. Tnx

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11
Dus server > 5 gebruikers > 25 gebruikers > 125 gebruikers > etc?

Moet elke gebruiker een download hebben van 1 stream en een upload van 5 streams, helaas is dat over het algemeen dus precies andersom :)

Als iedereen maar 1 stream hoeft te uploaden (gewoon wat je binnenkrijgt weer doorsturen) krijg je dus dat de beeldjes de hele wereld over vliegen en na duizend users ook ff bij jou langs komt ;)

Zal wel weer een combinatie worden dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het lezen van de FAQ kom ik toch tot de conclusie dat het niet echt HET proggie is.
Als ik bijv luister en iemand connect via mij en ik stop ermee, dan disconnect ie dus ook de andere luisteraar. Dat is dus niet de bedoeling.

Verwijderd

Torrents zullen nooit werken omdat je niet alles op volgorde binnenhaalt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde toch nog ff reageren:
http://www.cybertelly.com/

Op deze site staat wel een leuk initiatief(vanaf 12 april dan waarschijnlijk).

Blijkt het torrent-achtig tv kijken toch wel te kunnen.
Pagina: 1