Hallo,
heb het volgende probleempje. In een txt file staan een aantal nummers onder elkaar gerangschikt. Deze nummers zou ik langs elkaar willen krijgen, gescheiden door een komma.
Ik dacht eerst aan het txt bestand uit te lezen, de positie lezen waar de 'vbCrLf' zit, en dan het teken op deze positie vervangen door ","
Achteraf schrijf ik die string weg naar een nieuwe txt.
voorbeeld:
het probleem hier: in positie komt altijd de waarde 0 te staan
Een ander probleem wat zich later vormt...als ik terug een string wegschrijf naar een txt met write of print, dan komt de carriage return line feed er weer automatisch bij...
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou moeten aanpakken?
De oorspronkelijke gegevens komen uit een excell werkblad dat ik opsla als txt. Als ik de gegevens rechtstreeks langs elkaar kan zetten in excell, dan is het ook goed (nog beter misschien).
Groeten
heb het volgende probleempje. In een txt file staan een aantal nummers onder elkaar gerangschikt. Deze nummers zou ik langs elkaar willen krijgen, gescheiden door een komma.
Ik dacht eerst aan het txt bestand uit te lezen, de positie lezen waar de 'vbCrLf' zit, en dan het teken op deze positie vervangen door ","
Achteraf schrijf ik die string weg naar een nieuwe txt.
voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| dim regel as string dim nieuweregel as string dim positie as integer open "c:\test\input.txt" for input as #1 while not EOF(1) input #1, regel positie = instr(regel,vbcrlf) enzovoort.... wend |
het probleem hier: in positie komt altijd de waarde 0 te staan
Een ander probleem wat zich later vormt...als ik terug een string wegschrijf naar een txt met write of print, dan komt de carriage return line feed er weer automatisch bij...
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou moeten aanpakken?
De oorspronkelijke gegevens komen uit een excell werkblad dat ik opsla als txt. Als ik de gegevens rechtstreeks langs elkaar kan zetten in excell, dan is het ook goed (nog beter misschien).
Groeten
[ Voor 3% gewijzigd door mmy841 op 08-03-2005 21:31 ]