Signaal van toetsenbord/muis valt weg

Pagina: 1
Acties:

• sc00zy56
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-03-2022
Ik heb een vreemd probleem met mijn Microsoft Wireless Natural Mulitmedia keyboard en Wireless Optical Mouse. Regelmatig valt het signaal (via usb) blijvend weg tijdens het spelen van games en bij sommige screensavers. Ik vang dit nu telkens gedeeltelijk op door ook de meegeleverde PS2 stekker te gebruiken zodat ik nog programma's en dergelijke kan afsluiten zonder verleis van gegevens. Windows kan na daarna niet gewoon afsluiten maar blijft hangen in het afsluitproces. Dit gebeurt zelfs bij een schone Windows installatie.

Nu zit ik er dus over te denken om een nieuw setje te kopen (Logitech® Cordless Desktop® LX 700) maar ik weet dus niet zeker of dit misschien ook een probleem zou kunnen zijn met de usb-poort?

Alvast dank, ik hoop dat ik me een beetje duidelijk heb kunnen maken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou aan je drivers voor je USB poorten kunnen liggen. Installeer daar de chipset drivers eens voor als je dat nog niet gedaan hebt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als je bv een USB headset van bv Logitech gebruikt, dan krijg je ook dit soort effecten.
Ook als je bv teveel apparaten op je USB bus aansluit dan gaat het wel eens fout.
Ook vuile USB stekkers geven soms slecht contact. :)

Het is trouwens af te raden om je PS2 stekker erin te steken als je PC aan staat. PS2 is niet plugenplay compatible in principe.

Senile! Senile Oekaki