Toon posts:

[XP] SAM teruggezet; kan niet meer inloggen nu*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows xp pro start geeft hij de volgende melding

Security Accounts Manager initialization failed because of the following error: A device attached to the system is not functioning.
Error Status: 0xc0000001.
Please click OK to shut down this system and reboot into Safe Mode, check event log for more detailed information.

Heb al de sam teruggezet via deze site :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;316751

maar nu kan ik niet meer inloggen

Heb inloggen al geprobeerd via - Administrator
- Gebruiker
- User
- velden helemaal leeg maar kom er niet uit

Plz help me want ik weet niet meer wat te doen

Verwijderd

In de veilige modus kun je ook niet inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
nope helemaal niks :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De SAM is toch de database met wachtwoorden? Ik pas in ieder geval je topic titel even aan :) Even voor de zekerheid; wat heb je precies met je SAM uitgevoerd?

Sam error > [XP] SAM teruggezet; kan niet meer inloggen nu *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Niet veel voor zover ik weet.

Startte de pc op en toen kwam hij met die melding die ik hierboven vermeld heb
Dus voorzover ik weet is er niks mee gebeurt of mn zussie moet bezig zijn geweest ( Waar ik `r toch wel van verdenk :( )

Maar de sam is idd het gedeelte van Windows xp dat over gebruikersaccounts en paswoorden gaat.

P.S er moet hiervoor een oplossing zijn zonder windows xp opnieuw te hoeven installeren ( Staan namelijk gegegens op mn hd die nodig zijn en is veel te veel werk om terug te halen )

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:20:
Niet veel voor zover ik weet.

[...]
En wat heb je precies geprobeert van die oplossing die Microsoft aanbied? Je hebt hem vanuit de repair directory gekopieert?
P.S er moet hiervoor een oplossing zijn zonder windows xp opnieuw te hoeven installeren ( Staan namelijk gegegens op mn hd die nodig zijn en is veel te veel werk om terug te halen )
Zijn die gegevens ge-encrypt dan? Anders kun je de gegevens er met een simpele rescueCD weer afhalen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Heb ten 1e geen rescue cd :) , en heb methode 2 gebruikt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je een foutmelding bij het inloggen, of gewoon user/pass onjuist?

Al eens geprobeerd in te loggen met user: administrator en een leeg password, en alle passwords die je in het verleden op die account hebt gehad?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Note When you do this, you will lose all accounts or groups that had been created. You will also need credentials that were valid at the time that the ASR was run. This will restore the SAM back to the last instance that Automated System Recovery (ASR) was run, or to when the system was first installed.
Het lijkt me sowieso onmogelijk nog in te loggen op één van je oude accounts :/ Dus je zou gewoon moeten kunnen inloggen als Administrator, maar dan zonder password ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is t probleem dat doet hij dus niet :(

kun je niet op een andere manier een account aanmaken ?

Verwijderd

Je kan via een linux bootdisk de passwords resetten,

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

Ik heb het meermalen gebruikt en heb nooit data verloren in het proces.

Uiteraard wel eerst een backup maken als de data echt belangrijk is.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
ERD Commander kan dat ook.. Erg handig, gewoon van iedere willekeurig account kun je het wachtwoord resetten. Probeer daar maar eens aan te komen, dan kun je weer snel verder werken.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het s proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je misschien een download link waar je de trial zo kan downloaden, heb m namelijk asap nodig

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:48:
Heb je misschien een download link waar je de trial zo kan downloaden, heb m namelijk asap nodig
Je hebt echt niets kunnen vinden met Google? Lijkt me sterkt :/ klik Derde hit.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
heb iets dergelijks een keer gehad met windows 2000. Wat ik toen heb gedaan:

nieuwe windows 2000 geinstalleerd, in een andere directory. Hiervan had ik wel een administrator password en hiermee kon ik de data eraf halen. De directories waren wel beveiligd, ook als administrator kon ik er niet in, maar ik kon wel de rechten aanpassen zodat ik er wel in kon...

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om buiten windows xp om een gebruikersaccount aan te maken.
als dat lukt is alles opgelost
Pagina: 1