Moederbord doet niks

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 01:50

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag eindelijk nieuwe onderdelen en die wou ik dus in gaan bouwen. Je raad het al: problemem!

Het betreft een Asus K8V-X, Athlon 64 2800+ socket 754, 512 mb ram A-Date pc3200, gf 4 ti 4400, aopen 300 watt, maxtor 40 gb, netwerkkaart, geluidskaart (Guillemot).

Ik wil dus het moederbord plaatsen, afstandbusjes zijn geplaatst, ik heb dit al veel vaker gedaan.
Zodra alles erin is geplaatst start ik de pc, de fans draaien alleen springt de monitor maar niet op groen. Ik haal de stroom er dus vanaf, haal de videokaart eruit zet hem weer terug gebeurt er nog niks. Maar nu komt het probleem, na een aantal keeer opnieuw opgestart te hebben draaien de fans helemaal niet meer. Je ziet alleen een groen LED'je branden.

Ik heb dit al zovaak gedaan en het is me altijd gelukt. Het lijkt me gewoon niet mogelijk dat er kortsluiting is gemaakt. De afstand is goed.

Iemand nog een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door PcManiaxx op 08-03-2005 21:19 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

ja bios resetten. Sommige Asus bordjes willen niet erg graag voor de eerste keer. probeer een bios reset. of haal het batterijtje er een tijdje uit (stroom ook van je PC af)

Mocht dat nou niet helpen.. controleer de onderdelen even apart ofzo.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik zal het batterijtje eruit halen, maar of dat helpt......

Het kan toch zeker geen kortsluiting zijn? Er zitten afstandbusjes. Het moederbord is te ver verwijderd van het paneel om kortsluiting te kunnen veroorzaken.

Ik snap er helemaal niets meer van :X :?

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Yes yes, eindelijk een stap dichterbij, maar nogt steeds geen beeld :? De fans draaien nu wel gewoon normaal en mijn schijf ratelt ook. Maar wat kan het toch zijn met dat beeld? Hij wil maar niet op groen springen.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik heb ander geheugen geprobeerd en een ander videokaart (r9800 pro 256 mb). Toch blijft hij maar zeggen: no signal.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

uuu misschien eens wat vaker de edit knop gebruiken ??? afin als je het hebt eens een pci vidcard proberen. misschien is er wat mis met je agp poort

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Sluit je PC eens aan op een stereotoren, ik weet niet of er post-speech asus whatever op dat bordje zit, maar soms verteld die stem nog wat nuttigs.

een PCI kaart proberen is zeker geen slecht idee.

.. jammer dat de bios reset niet werkte, mijn a7n8x-deluxe sprong toen wel aan na vergelijkbare problemen.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb precies dezelfde problemen met hetzelfde moederbord. Moederbordje inbouwd met geheugen, processor en grafische kaart. Alles gaat wel 'aan' (ventilatoren e.d.) maar geen beeld. Ik heb diverse videokaarten die op andere pc's prima werken. De pc ging aan met de powerswitch, maar ging alleen maar uit door de stroom er af te halen, ik weet niet of het in jouw geval dat ook zo was?

Ik heb hem teruggezonden naar de leverancier. Maandje later heb ik een bordje teruggekregen, dat was gisteren. Ik weet niet of het dezelfde was, het was in elkgeval geen nieuwe (de sukkels van de winkel hadden zelfs niet de juiste manual bijgedaan, er zat een manual van een DVD-brander in :? ) Ik bouwde deze vanmogen zéér secuur in en je raad het al..... hij doet het niet! Er is was wel een verschil: als ik de atx-voeding aansloot en de schakelaar op de atx-voeding omzette ging alles direct aan! Ook als ik de stekker van de powerswitch niet aangesloten heb....

Ik zal ze maandag telefonisch de huid vol schelden, maar misschien is het een maandagmorgen- model van Asus...

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Is het niet dat als dat groene lampje brand, dat er hij niet helemaal compitable is met de videokaart. Of denk ik nu helemaal verkeerd.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Het groene lampje op je moederbord? Dat is of er stroom op staat ja of te nee.

• ijsblok
het groene lampje brand idd....

Grafische kaarten die ik tot mijn beschikking heb:

Club3d Geforce 6600 TX AGP
Asus Geforce 4400 TI AGP
TNT 2 M64 AGP

Allen werken prima op andere pc's...

Verwijderd

Ik heb wel eens gehad dat ik geen koelpasta heb gebruikt, misschien ook jouw probleem? proc doorgefikkt?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:12:
Ik heb wel eens gehad dat ik geen koelpasta heb gebruikt, misschien ook jouw probleem? proc doorgefikkt?
Een AMD Athlon 64 brand niet door als je 'm opstart zonder koeler en/of koelpasta B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Knootje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Dus een AMD Athlon 64 is minder warmte gevoelig dan een P4 zeg je, interessant want ik sta op het punt om het MB+CPU te vervangen
Draai nu P4 op water(CPU waarschijnlijk dood), twijfel of ik door moet met Intel.
Geef eens wat argumenten voor je bewering, misschien dat ik om ga.
Stilte en koelte zijn mijn streven. ;)

Een AMD Athlon 64 brand niet door als je 'm opstart zonder koeler en/of koelpasta B)[/quote]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Heb je de CPU ATX 12V voedingsstekker er wel in? (vierkant blokje). Als je die er niet in doet geeft hij inderdaad de beschreven problemen. Ik heb ook een K8V-X en die VEREIST dat je dat stekkertje erin hebt.

Als je niet zo'n passend stekkertje hebt op je voeding, kun je door een mod deze van je 12V harddisk voeding aftappen.

• ijsblok
Mastermind schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:06:
Heb je de CPU ATX 12V voedingsstekker er wel in? (vierkant blokje). Als je die er niet in doet geeft hij inderdaad de beschreven problemen. Ik heb ook een K8V-X en die VEREIST dat je dat stekkertje erin hebt.

Als je niet zo'n passend stekkertje hebt op je voeding, kun je door een mod deze van je 12V harddisk voeding aftappen.
Als je verwijst naar het contact wat linksboven op het moederbord aanwezig is, dan heb jij een andere handeiding dan die van de website van Asus. Daarin staat dat dit OPTIONEEL is, bedoeld om de pc te starten uit sleepmode/stand by met je toetsenbord. Er is zelfs een jumper aanwezig om dit aan- of uit te schakelen (default = aan).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Knootje schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:53:
Dus een AMD Athlon 64 is minder warmte gevoelig dan een P4 zeg je, interessant want ik sta op het punt om het MB+CPU te vervangen
Draai nu P4 op water(CPU waarschijnlijk dood), twijfel of ik door moet met Intel.
Geef eens wat argumenten voor je bewering, misschien dat ik om ga.
Stilte en koelte zijn mijn streven. ;)
Zowel een AMD Athlon 64 en een Intel Pentium 4 branden niet door.
De AMD Athlon 64 processor is koeler, sneller en goedkoper.

Als je dus een heel nieuw systeem wilt kopen is de AMD Athlon 64 een goede keus :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

ijsblok schreef op maandag 14 maart 2005 @ 11:35:
[...]

Als je verwijst naar het contact wat linksboven op het moederbord aanwezig is, dan heb jij een andere handeiding dan die van de website van Asus. Daarin staat dat dit OPTIONEEL is, bedoeld om de pc te starten uit sleepmode/stand by met je toetsenbord. Er is zelfs een jumper aanwezig om dit aan- of uit te schakelen (default = aan).
Die jumper heeft niets te maken met de 12V stekker. Die stekker heb je echt nodig (hoofdstuk 1, pagina 21 in je handleiding; volgens de handleiding op de Asus website)

• ijsblok
Je hebt gelijk; ik heb het nog eens bekeken, ik heb het niet goed gelezen... |:(

Ik heb geen powersupply die de betreffende stekker heeft; ik zal die bestellen.

Bedankt voor de tip!
Pagina: 1