8 MB en 512 kb verbinding op 1 server

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
ik heb een 8 mb verbinding, een 512 kb lijn en het lokale netwerk aan een server hangen

die 8 mb verbinding staat gedeeld op het lokale netwerk, die 512 kb lijn moet gebruikt gaan worden als backup verbinding

op de 8 mb verbinding staat de gateway ingesteld, zodra ik dat op de 512 kb lijn ook doe dan werkt het internet op het lan niet meer

ook krijg ik het niet voor elkaar met of zonder de gateway aan een verbinding vanaf het internet naar bijvoorbeeld ftp , www of terminal server te maken

als ik de verbinding direct aan een laptop hang en dan een ftp servertje er op draaid dan werkt het wel........

is het niet mogelijk 2 verbindingen te gelijk te hebben ?

BarryMel

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk dat je het moet zoeken op het gebied van routes en metrics

Verwijderd

Volgensmij kan het wel, alleen moet je de twee netwerkadapters niet in dezelfde ip-range hebben liggen. Als je dan 1 van deze verbindingen shared moet je toch internet op het netwerk hebben lijkt mij.

Maar wat bedoel je met een 'backup verbinding'? Ga je die dan sharen als de ander niet beschikbaar is of wil je dat ze beide actief zijn en dat hij in principe de 8mbit pakt en anders de 512kb?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:22

Aapje

Opel-beun
Net als in de keywords 'Netwerk load balancing'?
Of echt als backup?
Welke OS draai je etc? :9

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:29:
Volgensmij kan het wel, alleen moet je de twee netwerkadapters niet in dezelfde ip-range hebben liggen. Als je dan 1 van deze verbindingen shared moet je toch internet op het netwerk hebben lijkt mij.

Maar wat bedoel je met een 'backup verbinding'? Ga je die dan sharen als de ander niet beschikbaar is of wil je dat ze beide actief zijn en dat hij in principe de 8mbit pakt en anders de 512kb?
het is een verbinding voor iets anders, zitten meerdere ip adressen aan die verbinding, dus toen dacht ik , ik hang 1 van die ip adressen die over zijn aan die server, er zit een routertje tussen, een andere ip range dan dat die 8 mb verbinding heeft

BarryMel

Verwijderd

Je hebt twee aparte problemen. De eerste is meerdere internetverbindingen aan één machine hangen. Dat gaat je niet zo gemakkelijk lukken, je kunt logischerwijs niet twee gateway's opgeven. Hoe weet die machine dan waar hij de requests voor externe hosts naartoe moet routen?
Wat je dus moet doen is een stuk software gebruiken dat je in staat stelt die 512Kbit-verbinding als backuplijn te gebruiken. Proxyservers etc. doen dat soms.

Daarnaast zit je met het probleem dat je lokale services niet kunt benaderen vanaf internet. Dit heeft te maken met firewalls en portforwarding. Neem Het Grote Poortmappingsverhaal eens door.

Over het algemeen gezegd: verdiep je eens wat meer in je situatie. Ga je probleem eens wat beter analyseren, echt een duidelijke beschrijving heb je niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.