Ergodex DX1 customizable keyboard >Veelbelovend? Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topicstarter
Vandaag is er een review verschenen over een revolutionair soort keyboard met als titel:

The DX1: Is This THE Solution To Every Gamer's Problem?

http://www.tomshardware.com/game/20050308/index.html

Het is een stuk hardware waarbij je de toetsen op een soort vierkant zelf kunt plaatsen en herplaatsen naar eigen wens. Perfect om je FPS games te customizen.
Het heeft heel veel mogelijkheen maar daarvoor moet je ff de review lezen.
Hij kost :o USD 150,= en ondanks dat is de reviewer laaiend enthousiast.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53646/full.jpg

Website van fabrikant: http://www.ergodex.com/mainpage.htm

Op de beginpagina staat ook een kort filmpje wat laat zien wat je ermee kunt.

Mijn bedoeling met dit topic is om te peilen wat jullie er van denken en of er misschien al Gotters zijn met ervaring met dit apparaat. Ik denk erover om er wellicht tzt een te kopen.

PS:
Ik heb het in SGD gepost omdat ik denk dat de belangrijkste doelgroep met name in dit subforum zal kijken en niet zo snel in bijvoorbeeld OH.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 08-03-2005 20:20 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 21:58
Het lijkt mij opzich een super handig apparaat... ookal kan ik met m'n toetsenbord tot nu toe ook alles best z'n plekje geven.

Het enige nadeel lijkt mij de ruimte op mijn bureau, vooral als je online speelt wil je nog wel is tussendoor een berichtje typen en daar heb je toch echt je toetsenbord bij nodig. Dat wordt dan echt krap. Ik ga er tenminste vanuit dat dit apparaat naast het toetsenbord gebruikt kan worden.

Verder echt een leuk ding om te zien ook, het oog wil ook wat B)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:09
Gaan die keys niet schuiven als je een beetje fanatiek bezig bent? Lijkt me vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

HuggyB schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:50:
Gaan die keys niet schuiven als je een beetje fanatiek bezig bent? Lijkt me vervelend.
van toms hardware
When you open the DX1's box you won't find any bundled games or gimmicks like a mouse pad or T-shirt. Instead, you'll find just a good handful of keys, some stickers, a driver disk, and a nondescript platform. The platform consists of two small buttons with lights, a USB cable, and a clear detachable plastic tray. The twenty-five keys are numbered and have a special adhesive surface on the bottom developed by Ergodex. This adhesive allows the keys to be secured anywhere on the plastic tray with a bond that is resistant to even the most aggressive gaming style, but that comes loose with a simple twist. Even after countless times sticking and twisting, the keys will stay tight and release easily. And if they ever do become a problem, a quick swipe of a damp cotton swab across the bottom has them working good as new again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:33

pim

Je hebt toch geen zin om voor elke software/game die je opstart, je toetsenbord gereed te moeten maken?

[ Voor 12% gewijzigd door pim op 11-03-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

pim schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:58:
Je hebt toch geen zin om voor elke software/game die je opstart, je toetsenbord gereed te moeten maken?
Inderdaad, maar je hebt 25 toetsen en je kan extra toetsen kopen + blad. Dus stel je hebt meerdere configs waar tussen je wilt switchen, dan kan dat dus ,het artikel van tomshardware is erg duidelijk..

Daarnaast, alle fps'en conformeren tot ongeveer dezelfde buttonset. Maar ik kan me voorstellen dat je niet dagelijks tussen games switched. Meestal speel je max 1 game, en als dat dus niet zo is dan moet die andere game zo afwijkend zijn dat je buttonset niet van toepassing is en dat daar het toetsenbord een toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

pim schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:58:
waarom zou je dat opnieuw moeten maken ?
zet de knoppen zo neer dat je gemakkelijk bij veel knoppen komt. en die stel je dan in voor elk spel/programma

* heuveltje vind alleen $150 ietwat te duur :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb persoonlijk al genoeg zut op mn bureau staan. Daar hoeft echt niet nog zo'n keyboard pad ding bij. Ik kan mijn joystick al niet eens kwijt. Het is wel genoeg zo. Op zich wel een grappige/revolutionaire uitvinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

Tarin

Just plain weird.

Op zich leuk, maar voor €30 heb je een Belkin Nostromo, waar ook een flinke zooi toetsen op zitten (en 3 shift-mogelijkheden, effectief ruim 100 verschillende mogelijkheden geloof ik):

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8GFPC100/FUL1_F8GFPC100.jpg

Je kan alle knoppen volledig programmeren door er een toetsaanslag, of een macro aan te hangen. Ik gebruik het ding eigenlijk vooral voor Photoshop enzo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 19:56
Tarin schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:38:
Op zich leuk, maar voor €30 heb je een Belkin Nostromo, waar ook een flinke zooi toetsen op zitten (en 3 shift-mogelijkheden, effectief ruim 100 verschillende mogelijkheden geloof ik):
Je kan alle knoppen volledig programmeren door er een toetsaanslag, of een macro aan te hangen. Ik gebruik het ding eigenlijk vooral voor Photoshop enzo.
Hmm, zie ik hem daar liggen tussen de alle dingen die de reviewer al geprobeerd en afgekeurd heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/game/20050308/images/ergo02.jpg

;) (grapje, nofi natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

Tarin

Just plain weird.

Splash schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:56:
[...]

Hmm, zie ik hem daar liggen tussen de alle dingen die de reviewer al geprobeerd en afgekeurd heeft?

[afbeelding]

;) (grapje, nofi natuurlijk)
Neu, de afgekeurde dingen liggen op de vuilnisbelt (The rest can be found in a landfill somewhere.) :P.

Even zonder gekheid, het idee van zelf je knopjes op het oppervlak kunnen plaatsen is op zich best mooi, maar ik denk dat een goed in de hand liggend standaardding praktischer en goedkoper te fabriceren is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 12-04-2005 13:24 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook erg prettig vind aan de Nostromo N52 (en wat ik mis bij de Ergodex):
- De knoppen bij de duim staan onder een hoek, dat vind ik lekkerder dan dat alles op een plat vlak ligt.
- Aan die grote kun je 8 toetsen binden, veel meer toetsen op een kleiner oppervlak als met de toetsen van de Ergodex.
- Er zit een scrollwiel op (die kun je ook andere functie geven als scrollen!)
- De Nostromo ondersteund je hand volledig. Dat ding waar je je hand op legt kun je verstellen.
- Met de shift functie's meegerekend zitten er (volgens mij) 144 knoppen op. Je kunt de shift functie op verschillende manieren gebruiken: Toggle of als toetsen combi. Er makkelijk om snel een wapen te kiezen (als toetscombi) of als je in een bv in een tank stapt en andere toetsen gebruikt.

Tel daar bij op dat hij aardig wat compacter is, hij er wat steviger uit ziet en ook nog eens veel goedkoper is... dan wist ik het wel.

IMO is dit ding meer geschikt voor mensen die veel gebruik maken photoshop oid, al kan ik daar met mn Nostromo ook prima uit de voeten.
Pagina: 1