3Com router niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:27
Ik heb zojuist van een vriend van mij een 3Com Officeconnect Secure Router te leen gekregen (3CR860-95). Ik dacht een makkie, de kabel vanaf mijn internetverbinding (@home) in de uplink gedaan. En een straight kabel vanuit de hubport naar de pc. Ik stel vervolgens mijn NIC in op 'automatisch een ip adres laten toewijzen' en geef mijn pc een reboot.

Na de reboot heb ik onmiddelijk mijn ipconfig gechecked, en kom ik tot de conclusie dat ik een arpa adres krijg toegewezen (169.x.x.x). De router moet mij nu toch eigenlijk een ip adres laten verkrijgen via DHCP? De router proberen te benaderen via 192.168.1.1 (uit de handleiding) maar deze gaf uiteraard geen respons.

Wat ik verder heb geprobeerd:

- Controleren van de router; lampje van de uplink brand groen, en ook die van het hub lichtje. Ziet er allemaal goed uit..
- Mijn motorola modem een reset gegeven (geloof niet dat daar het probleem zit)
- Op een andere pc getest (exact hetzelfde probleem)
- Pingen gaat uiteraard ook niet
- Verschillende straight utp kabels
- Netwerkkaarten volledig verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Statisch ip adress toewijzen aan netwerkkaart (192.168.1.2)

Het gaat hier overigens om 2 XP machines (op beide getest zoals boven vermeld), met SP2. De netwerkkaarten zijn van 3com/Realtek.

Iemand enig idee? :P

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 18:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het heet trouwens APIPA adres ;)
Ik denk dat je even aan diegeen moet vragen van wie je de router hebt geleend hoe je de router moet bereiken. Ff rechtstreeks op de router connecten met een pc en dan kijken wat de instellingen zijn.
Het lijkt erop dat de router geen DHCP verzoeken doet (alles is hard geconfigureerd).

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Beter leren lezen, handmatig ip heb je al geprobeerd.

Dan bellen naar vriend welke instellingen hij had???

[ Voor 76% gewijzigd door Gomez12 op 08-03-2005 20:29 ]

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:27
Heb het probleem inmiddels opgelost. Zoals in de posts hierboven vermeld is, was de configuratie hard in de router gezet. Jammergenoeg kon ik mijn vriend niet bereiken, en heb ik na veel zoeken in de knowledgebase van 3com de manier gevonden voor een reset. Alle fabrieksinstellingen werden teruggezet, en ik kreeg nu wel een ip via DHCP toegewezen :)