Netwerkprinter krijgt geen automatisch ip-adres.

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 10:37
Ik heb thuis een netwerkje met de volgende componenten:
Zyxel Prestige 650H Router/switch/ADSL-modem (compuserve)
Sitecom 8 poort switch.
HP 5850 netwerk printer aangesloten op de router (bekabeld).
2 PC's met Windows XP.
2 PC's met W98.
laptop met W98
Alles met kabels, geen wireless kaartje in de Zyxel.

Tot voor kort werkte alles prima, iedereen kon printen, bestanden delen en iedereen had internet. Ook het aansluiten van nog een extra laptopje is geen probleem. Nu kan er ineens niet meer geprint worden. Uitprinten van de netwerk-status pagina van de printer geeft aan dat er geen IP adres toegewezen wordt. Wat ik ook probeer, al het andere eruit, printer aansluiten op een ander poortje, alles resetten, ander UTP kabeltje, er wordt géén IP-adres toegewezen.
In de router alles gereset naar factory default, ook nog andere IP ranges geprobeerd, in de router bij static DHCP het MAC adres van de printer en een IP ingevuld, maar de printer wil zich niet melden op het netwerk.

Die printer moet toch gewoon een IP adres krijgen, daar is verder niks aan in te stellen. De printerconfiguratie gaat ook met zo'n web-configurator en zolang de printer zich niet op het netwerk meld, kom ik daar niet bij.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
b.v.d.

Deze tekst niet lezen !

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04 19:07

Caveman

whahoehaha

Je hebt voor dat soort problemen een speciaal programma van HP....Jetdirect... dan kun je ook op hardware adres zoeken naar de printer op het netwerk, als het goed is staat het hardware adres op het plaatje van de printer (MAC- adress kan ook)

Als het goed is kun je met de jetdirect software alles instellen, zoals een dynamisch ip enzo

[ Voor 40% gewijzigd door Caveman op 08-03-2005 21:15 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• mxhans196
OK, bedankt ga ik vanavond even proberen, moet nu ff werken.
MAC adres staat ook op de status pagina welke door indrukken van een knopje geprint wordt.
Ik had ook al bij HP alle 'troubleshooting' voor deze printer doorgelezen, maar nergens de suggestie om de jetdirect software te gebruiken.

[ Voor 92% gewijzigd door mxhans196 op 09-03-2005 07:43 ]

Deze tekst niet lezen !

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Als je eenmaal verbinding hebt met de printer zou ik ook direct even kijken of de JetDirect firmware nog wel up to date is (en zo niet, updaten die handel).

Wees consequent, maar niet altijd

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:40

Reptile209

- gers -

Al gechecked of de kabel in orde is (ff wisselen met een PC)? En wellicht om de HP eens met een fixed-IP in te stellen om het netwerk an sich te testen?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

mxhans schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:21:
Wat ik ook probeer, al het andere eruit, printer aansluiten op een ander poortje, alles resetten, ander UTP kabeltje, er wordt géén IP-adres toegewezen.
Reptile209 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:03:
Al gechecked of de kabel in orde is (ff wisselen met een PC)? En wellicht om de HP eens met een fixed-IP in te stellen om het netwerk an sich te testen?
Lezen blijft moeilijk! 8)7

Ik heb ditzelfde probleem ook eens gehad met een HP 4050 (dacht dat het dit nummer was) op mijn stageplaats. Was inderdaad opgelost met de nieuwe firmware toen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 10:04 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:40

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:03:
[...]
[...]
Lezen blijft moeilijk! 8)7
Oops, my bad :X

Blijft het advies: stel 'm eens in met een vast IP om te kijken of de netwerkverbinding nog wel goed functioneert.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:29:
[...]

Oops, my bad :X

Blijft het advies: stel 'm eens in met een vast IP om te kijken of de netwerkverbinding nog wel goed functioneert.
En dan natuurlijk wel een IP uit dezelfde reeks :X

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Reptile209 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:29:
[...]
Dit zou inderdaad dé oplossing zijn, ware het niet dat de printer van de TS geen display heeft en dat je er dus niet echt iets direct op kan instellen. De meeste netwerk printers hebben een display waarmee je dus nog een heel end kan komen, maar als je dat niet hebt moet je dus wel met software aan de slag.

Afbeeldingslocatie: http://images-jp.amazon.com/images/P/B0000DZHTC.09.LZZZZZZZ.jpg
HP 5850

Wees consequent, maar niet altijd

• mxhans196
Hij doet het weer.

Meegenomen naar m'n broertje en daar aan de router gehangen..... ff niks, toen nog een keer (had ik al eens gedaan) een reset naar fact. defaults (powerknop ingedrukt houden en 6x de cancelknop indrukken), weer niks .... bakkie koffie .... terug komen en ineens hadden we kontakt met de printer!!
Hij had dus ff tijd nodig om vanuit die 'reset' wakker te worden. De printer had nu wel ineens een vaag IP op een heel andere range dan ingesteld was in de router, maar ik kan in de printer configuratie komen. Heb hem nu op een vaste IP gezet (wél in de range van m'n eigen router) en het lijkt (voorlopig) weer te werken.
Bedankt voor de hulp, ik zal toch ook nog eens gaan spelen met die jet-direct software van HP en de firmware in de printer 'updaten'.

groetjes..

Deze tekst niet lezen !

Pagina: 1