Lijnuitgang als microfoon

Pagina: 1
Acties:

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 14:44
Vandaag heb ik mijn gloednieuwe headset ontvangen. Ik sloot hem dus gelijk aan en na wat geklooi deed ie het eindelijk goed. Toen besloot ik eventjes de headset uit te testen door met iemand te praten op msn. Tegelijkertijd zette ik eventjes wat muziek op op mijn pc... toen begon de ellende.

Degene waarmee ik praat hoort alles wat ik uit mijn speakers hoor ( de muziek dus ). Dat ligt niet aan de headset want als ik die eruit trek dan hoort diegene nog steeds alles. Ik heb de laatste AC 97 drivers en nforce drivers geïnstalleerd en alle mogelijk dingen met soundman en de geluidsinstellingen van windows geprobeerd.

Mijn systeem:

MSI k7n2 delta2-lsr ( nforce 2 )
Windows XP met SP2

Kan iemand mij helpen?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58
Bij je mixer, (Volume Control) bij het opname deel (eigenschappen, opnemen aanvinken) Even Microphone aanvinken en de rest op 0 zetten

• kurt15
timcooijmans schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:16:
Bij je mixer, (Volume Control) bij het opname deel (eigenschappen, opnemen aanvinken) Even Microphone aanvinken en de rest op 0 zetten
Bedankt het werkte! Blijkbaar heb ik niet met ALLE instellingen zitten spelen. Ik snapte ook niet gelijk wat je bedoelde.

Het werkt niet... want ik had namelijk de microfoon uitgezet.. en aux aangezet. Als ik de microfoon aanzet en de rest uit dan gebeurt er nog steeds hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door kurt15 op 08-03-2005 19:37 ]

Verwijderd

Ik mis nog bepaalde informatie:
Hoort degene waarmee je aan het praten bent jouw stem ook?

• kurt15
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:02:
Ik mis nog bepaalde informatie:
Hoort degene waarmee je aan het praten bent jouw stem ook?
Ja

Verwijderd

Heb je het ook al geprobeerd met een 2e geluidskaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:00 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je computer neemt nu alles op, dit zit echt in je volume control settings.
Ga nog eens naar de volume control, eigenschappen van opnemen en vertel ons welk onderdeel aangevinkt staat.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• kurt15
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:59:
Heb je het ook al geprobeerd met een 2e geluidskaart?
Nee, ik heb geen geluidskaarten. Behalve 1 die ik eens van iemand had gekregen maar die vertrouw ik niet met mijn nieuwe systeempie.

Screenies van volumeregeling:

Afbeeldingslocatie: http://83.149.84.143/~clan/opnemen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://83.149.84.143/~clan/afspelen.jpg

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat is vreemd.
Bovenstaande instellingen zijn goed.

Wat doet de sound recorder van Windows?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• kurt15
Precies hetzelfde als msn

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38
Start NVmixer ( jij hebt een soundstorm APU dus ik ga er vanuit dat NVidia drivers zijn geinstalleerd daarvoor)
Ga naar linker tabblad > Bij invoer staat nu waarschijnlijk 'stereo-mix' verander dat naar 'microfoon' .
Fixed :D

Zat net te kijken, jij hebt dus geen soundstorm, maar het princiepe is hetzelfde. Je moet je 'invoer' veranderen van stereo-mix naar microfoon.

late reactie:
Voortaan toch maar eerst kijken waar we het over hebben :P

[ Voor 46% gewijzigd door Zeus op 08-03-2005 23:14 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• kurt15
Althalus schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:03:
Start NVmixer ( jij hebt een soundstorm APU dus ik ga er vanuit dat NVidia drivers zijn geinstalleerd daarvoor)
Ga naar linker tabblad > Bij invoer staat nu waarschijnlijk 'stereo-mix' verander dat naar 'microfoon' .
Fixed :D

Zat net te kijken, jij hebt dus geen soundstorm, maar het princiepe is hetzelfde. Je moet je 'invoer' veranderen van stereo-mix naar microfoon.
Volgens mij heb ik dat al kijk maar op mn screenshot.

• kurt15
Het probleem is volledig opgelost. Ik had de kabeltjes van mijn front audio niet goed aangesloten. Iedereen bedankt voor de tips.
Pagina: 1