Toon posts:

[XP] Firewall laat me niet naar buiten gaan Poort 21

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat ik niet op m'n webservers kan komen. Welk domein dan ook.
Zet ik de XP firewall uit dan is er niks aan de hand en kom ik er gewoon op.

Dus dacht ik tja poortje open zetten... Maar dat bleek niet zo te zijn.
Poort 21 en 20 staan in de exceptions lijst evenals het programma Leapftp wat ik gebruik.

Alles verder aan en uitgezet wat maar kon in de firewall maar blijft ERROR Connection Timed out krijgen.

Is er nog een andere poort die open moet om dit voor elkaar te krijgen?

EDIT: Inmiddels opgelost.
Denk zal het even bij plaatsen ivm met de search.
OPLOSSING:

Het is Norton Antivirus Worm Protection.
Om de een of andere reden blocked die de uitgaande verbinding.
Staat me iets bij van de NAV install dat je kon kiezen wel of niet te gaan voor worm protection over te laten aan NAV tenopzichte van firewall.

In iedergeval blijft het nog maf dat als je de firewall uit zet van xp zelf dat dan wel werkt.
Maar liever worm protection uit dan de firewall in z'n geheel dacht ik zo,.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 14:35 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je al een traceroute geprobeerd?

Om verbindingen naar buiten te maken hoef je trouwens geen poorten open te zetten. Gaat het trouwens om een webserver (poort 80) of FTP (poort 20-21)? Is een andere service op die server wel bereikbaar?

[ Voor 88% gewijzigd door GlowMouse op 08-03-2005 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:01:
Heb je al een traceroute geprobeerd?

Om verbindingen naar buiten te maken hoef je trouwens geen poorten open te zetten. Gaat het trouwens om een webserver (poort 80) of FTP (poort 20-21)? Is een andere service op die server wel bereikbaar?
Het gaat om een FTP poort.

Ja dat je naarbuiten niks open hoeft te zetten dacht ik ook maar wat blocked er dan
en waarom werkt het wel als de firewall uit staat.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.. probleem is er nog steeds en weet niet wat ik er aan kan doen.. hij wil niet naarbuiten ... firewall uit wel..

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sommige ftp-programma's of servers gebruiken een trigger die een andere poort gebruikt voor het data verkeer. Met een firewall uit en een download aan, zou je met netstat moeten kunnen zien welke.

Of probeer eens je exceptions voor poort 21 en je ftp-programma weg te gooien en opnieuw toe te voegen.

Firmpete on Aerie Peak

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet niet als dit werkt, maar kijk het toch maar even na :)
Ga eens naar start -> configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> rechtermuisknop op internet-verbindingen -> eigenschappen -> instellingen.

Kijk eens wat daar allemaal word doorgelaten door je firewall. Misschien moet je handmatig even je poorten toevoegen :)

Wauw, een sig!

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:08:
Kickje.. probleem is er nog steeds en weet niet wat ik er aan kan doen.. hij wil niet naarbuiten ... firewall uit wel..
Staat hij dan wel bij je programma's die naar buiten mogen? In je Firewall-instellingen kun je dat zien.
En zet je logboek eens aan zodat je kan zien wat de Windows Firewall doet (of dat moet niet kunnen omdat je Home hebt...kan het hier niet testen).
Je kunt ook eens op de website van de leverancier van je programma kijken. Je bent waarschijnlijk niet de enige of de eerste die het programma gebruikt i.c.m. Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
2005-03-10 20:49:28 OPEN TCP xx.xx.2.196 127.0.0.1 2188 1025 - - - - - - - - -
2005-03-10 20:49:40 DROP TCP xx.xx.208.12 xx.xx.2.196 80 2172 48 SA 999406286 2055089413 5840 - - - RECEIVE
2005-03-10 20:49:41 DROP TCP xx.xx.208.12 xx.xx.2.196 80 2171 48 SA 1011431504 3328626873 5840 - - - RECEIVE

Dit is wat hij geeft. en daar blijft het bij in de log. van de firewall.

Verwijderd

Probeer eens gebruik te maken van passive ftp... dat wil nog wel eens helpen namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic start aanvulling.
Handig om even te weten dacht ik zo..
heeft even geduurt maar het is duidelijk nu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:58:
In iedergeval blijft het nog maf dat als je de firewall uit zet van xp zelf dat dan wel werkt.
Maar liever worm protection uit dan de firewall in z'n geheel dacht ik zo,.
Gokje:

Symantec is goedkoop geweest en gebruikt functies van de MS Firewall om z'n eigen producten te laten werken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1