[Problemen] Sitecom + @home

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
Vandaag heb ik, en vele met mij bij zowel @Home als bij Sitecom.nl aan de telefoon gehangen.

Het is inmiddels bij velen bekend dat de combinatie
Sitecome router: DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S (zowel V1, V2 als V4 en V5)
en
@Home Kabel abonnement.
Vanaf dit weekend niet meer correleert.

Vandaag druk bezig geweest om internet op het netwerk aan de praat te krijgen.
Het was onmogelijk om een IP vanaf de DHCP server van @home te krijgen.
"Unable to retrieve IP from server"
Statisch IP via de router werkte ook niet meer.

Als ik de verbinding direct (dus zonder router) aansloot op mn p.c. werkte deze wel.
Echter met de router ertussen kapte alles.
- Firmware upgrade heeft niet geholpen.

Uiteindelijk met router bij de Dynabyte (Roosendaal) geweest, daar stonden al 5 klanten met hetzelfde probleem. De verkoopmedewerker heeft contact gehad met Sitecom. Deze mensen blamen @home, en andersom. Kortom, geen oplossing.

Voor wie al druk aan het searchen is geweest. Sitecom bevestigd het probleem.
@Home meld dat er DHCP-updates bezig zijn en dat de uitgifte van IP's naar Sitecom routers problemen kan geven. Even afwachten tot aan het eind van de week.

Wie heeft hier nog meer problemen mee, en welke regio?

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Kan je eens een System Log van desbetreffende Sitecom router posten?
(Te vinden onder webadmin -> Admin priveledge -> System log, als het goed is.)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Klippy

Still Game

Vreemd verhaal, zou eigenlijk niet weten waarom die router anders z'n IP adres krijgt dan anderen.

Ik heb hier in elk geval geen problemen. Regio Maastricht.
DC-202 V1 en @Home Breedband op een Thomson modem van @Home.

Ligt misschien ook aan het modem?

Heb dezelfde router bij nog 2 mensen in de buurt neergezet ooit en tot nu toe geen klachten gehoord, dus neem aan dat het daar ook normaal werkt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• KickAzzzZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02-2016
Ben al dagen c.q. weken bezig om mijn kabelverbinding van @home d.m.v een Sitecom router dc202 V5 te verdelen over 2 pc's.
Installeren van de router was geen probleem, downloadsnelheid was wel een probleem.
Dit ging van 500Kb/s naar nog geen 100Kb/s 8)7 8)7 .
Afgelopen week de helpdesk van Sitecom geraadpleegd, die mij uiteindelijk adviseerde de router weer om te ruilen voor een versie eerder (heb hem al eens omgeruild) of ,eerlijk waar, één van een ander merk te nemen. (Belkin)
Na lang proberen kwam ik uiteindelijk uit op een andere nic, n.l. één die op mijn mobo aanwezig was, welke voor enige verbetering zorgde.Wat ik wel merk is dat mijn downloadsnelheid nu erg fluctureerd. (tussen de 70Kb/s en de 500Kb/s) ook verreweg van ideaal !!!!!
mijn upload b.t.w. is wel in orde, en pingen is ook geen probleem.
Op dit moment ben ik wel zo'n beetje door mijn optie's heen, misschien toch maar weer omruilen voor een ander merk daar ik zie dat er meerdere mensen problemen hebben met deze routers.
De laatste paar dagen valt ook zomaar de verbinding plotseling weg.

mensen die nog enige suggestie's voor me hebben of goedbedoelde adviezen, ik hoor ze graag.
over specifieke problemen als deze, @home/com21/sitecom dc202V5 is toch weinig info over te vinden.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hier omg. midden-limburg ook (nog) geen problemen met de DC-202 :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Zat dit weekend te twijfelen tussen een Sitecom en een US Robotics router. Heb uiteindelijk voor de US Robotics gekozen en als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik voor deze gekozen heb gezien de vele problemen die ik m.b.t. de Sitecom router lees. DL/UL in hele huis, van zolder tot begane grond stabiel op 520 KB/s en upload ligt tussen 57 en 60 KB/s dus dat is ook stabiel.

Verwijderd

Hier draait al jaren een DC-202 V1 (nieuwste firmware) zonder echt grote problemen. Wel hebben we heel soms dat die het ip opeens verliest en dat de router een paar minuten lang geen nieuwe krijgt toegewezen, daarna is het weer goed. Dit probleem heb ik echt zeer zelden, meestal maanden lang niet en opeens 1 of 2 keer in een week.
Over de downloadsnelheid hoor je me niet klagen die is op tijden als het niet druk is 400-500kb/s. De upload is echter waardeloos, maar of dat aan de router ligt moet ik nog uitzoeken, denk het echter niet.

• KickAzzzZ
Zou in mijn geval het omwisselen van het modem nog voor verbetering kunnen zorgen, van com21 naar moterola.

was nog ff vergeten te melden dat ik in Roosendaal woon

• TiMmS
Had dit topic even niet gevolgd.

Het is nu vrijdag, ik ga dadelijk even kijken of de DHCP server eindelijk zijn IP's wil verstrekken aan de Sitecom router. (Ik heb een Com21 modem).

Bevindingen horen jullie dadelijk.

Ik heb gevraagd om eventueel de DC-202 V3 om te ruilen voor een V5, echter volgend die kerels van de dynabyte heeft de V5 veel Bugs t.o.v. de V3.

• KickAzzzZ
Mooi is dat, zit hier met een V5, blijkt ie brak te zijn.
Ga hem maar weer omruilen denk. :( :(

• TiMmS
Nu net aangesloten en werkt in no time !
Was dus toch de DHCP servers van @home die aan het updaten zijn geweest indertijd.

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb hier al maanden een Sitecom DC-202 V5 (laatste en enige firmware bij mijn weten, is nog nooit n update van geweest) + een Motorola SB5100 SURFboard, en het werkt altijd vlekkeloos. In totaal 4PC's er achter en downstream ligt constant tussen de 500 en 520 en upstream tussen de 50 en 60 (Ik heb @Home breedband). Router is me nog nooit vastgelopen.

Ik ben echt supertevreden over die router, ik heb n FTPtje erachter draaien, en portforwarden werkt perfect, alles eigenlijk :) .

Als er nog specefieke vragen zijn hoor ik t wel...

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 22:41
KickAzzzZ schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 07:28:
Ben al dagen c.q. weken bezig om mijn kabelverbinding van @home d.m.v een Sitecom router dc202 V5 te verdelen over 2 pc's.
Installeren van de router was geen probleem, downloadsnelheid was wel een probleem.
Dit ging van 500Kb/s naar nog geen 100Kb/s 8)7 8)7 .
Afgelopen week de helpdesk van Sitecom geraadpleegd, die mij uiteindelijk adviseerde de router weer om te ruilen voor een versie eerder (heb hem al eens omgeruild) of ,eerlijk waar, één van een ander merk te nemen. (Belkin)
Na lang proberen kwam ik uiteindelijk uit op een andere nic, n.l. één die op mijn mobo aanwezig was, welke voor enige verbetering zorgde.Wat ik wel merk is dat mijn downloadsnelheid nu erg fluctureerd. (tussen de 70Kb/s en de 500Kb/s) ook verreweg van ideaal !!!!!
mijn upload b.t.w. is wel in orde, en pingen is ook geen probleem.
Op dit moment ben ik wel zo'n beetje door mijn optie's heen, misschien toch maar weer omruilen voor een ander merk daar ik zie dat er meerdere mensen problemen hebben met deze routers.
De laatste paar dagen valt ook zomaar de verbinding plotseling weg.

mensen die nog enige suggestie's voor me hebben of goedbedoelde adviezen, ik hoor ze graag.
over specifieke problemen als deze, @home/com21/sitecom dc202V5 is toch weinig info over te vinden.
ik heb dus hetzelfde probleem en ik zou niet weten waar het aan ligt.
het begon allemaal 3 weken geleden dat de snelheid zo langzaam is
ik heb mijn router DC202 en modem Motorola SurfBoard gereset maar no luck.

bij het downloaden van newsservers kom ik nog niet eens hoger dan 140kB/s
downloaden van microsoft site tegen de 60kb/s wat normaal gesproken op 400-600kB/s zit

wat ik ook ben tegen gekomen is als mijn upload rond de 10kB/s dat mijn downloads een heel stuk langzamer worden, normaal gebeurde dit pas rond de 50-60kB/s

de log van mijn router ziet er goed uit, maar als ik in de log van de modem kijk:
  • Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
  • SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
  • Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
  • SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
is dat goed op slecht?

ik gebruik @Home Breedband [venlo], dit is echt het ergste wat ik heb meegemaakt sinds 1999.

iemand die dit probleem ook heeft? en het zal vast niet aan die snelheidverhoging liggen, alles na die snelheids verhoging van @Home is alles wel erg brak geworden :X

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:10

HaterFrame

Well... Poo came out!

Even een aantal een seconden de router van het stroom halen helpt vaak ook :)

(ja ik werk @ de helpdesk van @home)

I am the great Cornholio!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 22:41
stroom eraf halen, wel leuk enzo, maar al te vaak gedaan :P
in iedergeval @home was ineens verrekte snel vanmiddag!
maar het vreemde was dat ik na 16.00 niet hoger kwam dan 22kB/s download en 11kB/s upload..
beetje vreemd?

• KickAzzzZ
Heb de afgelopen week een nieuwe firmware van sitecom gekregen, 197d8 beta, om te kijken of die mijn problemen kon verhelpen.
Ben er zeer over te spreken, download is constant en gelijk aan verbinding zonder router.
Tot nu toe altijd verbinding gehad en behouden, kortom ik ben tevreden.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Sinds die nieuwe firmware (voor v5) heb ik elke dag dat de router op een gegeven moment niet meer reageert en dat ik dus stroom eraf moet halen voordat die weer werkt. Hoe kan ik weer de oude firmware erop zetten? Op hun site staat alleen de nieuwe firmware.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

vroeger heb ik ook 6 maanden een sitecom gehad was een mooi goedkoop ding bij de mediamarkt (lees 50 - 60 euro d8 ik)
echt alleen maar problemen met dat ding, ding liep minimaal 1 x per week vast, moest de stroom er weer af.

was toen nog met een COM21 + @home

dus na denk ik ongeveer een half jaar heb ik dat ding het raam uit gegooid.
een vriend van mij die dit ding ok aangeraden had, had deze zelf ook, en hij heeft er dus ook nooit problemen mee.

heb toen een (duurdere) draytek 2300 gekocht, en dat ding werkt perfect, heb echt nog nooit er iets mee gehad.

voor mij nooit meer sitecom, maar volgens moet je echt geluk hebben, de 1 heeft er nooit problemen mee, en de andere alleen maar. wat ik uit eigen ervaring dus heb meegemaakt, en van wat ik hier @ GOT lees

iRacing Profiel

Pagina: 1