Toon posts:

Multi-desktop prog. voor windows, tvv nvidia desktop manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat dit het gepaste forum is voor mijn vraag. Ik ben op zoek naar een goed multi-desktop programma, waarmee ik dus, net zoals in linux, meerdere desktops kan inschakelen. Tot hiertoe heb ik altijd de Desktop Manager van Nvidia gebruikt, maar ik ben op zoek naar een programma met dezelfde functionaliteiten (wat betreft meerdere desktops dan), maar waarmee er ook visueel weergegeven wordt wat er actief is op welke desktop (in linux gebeurt dit meestal door 4 de vakjes in de buurt van de systray). Ik ben het switchen ahv. key combinaties zo beu + meestal zit ik altijd door mijn desktops te lopen, omdat ik niet meer weet op welk desktop programma x stond te draaien.

thanks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:28:
Ik ben het switchen ahv. key combinaties zo beu + meestal zit ik altijd door mijn desktops te lopen, omdat ik niet meer weet op welk desktop programma x stond te draaien.
Is het dan niet gewoon beter om 1 desktop te hebben? :)

google:
http://www.google.nl/sear...LD:nl&q=multiple+desktops

Genoeg andere proggies die hetzelfde doen als nvidia

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:31:
[...]

Is het dan niet gewoon beter om 1 desktop te hebben? :)
Waarom? In linux vind ik dit echt handig, maar ik kan er maar niet aan wennen in windows. Ik vind het zo vervelend dat ik niet kan zien welke desktop actief gebruikt wordt, en daarom zit ik constant te loopen.
google:
http://www.google.nl/sear...LD:nl&q=multiple+desktops

Genoeg andere proggies die hetzelfde doen als nvidia
Ik heb al wat gegoogled, maar tot nu toe heb ik niets gevonden dat 'de 4 vakjes toont'. Ik heb ook geen zin om elke programmma, wat het eventueel wel zou kunnen, te gaan uitproberen, en hierdoor mijn systeem helemaal om zeep te helpen :)

Verwijderd

Om zeep helpen is iets anders dan je windows software vergallen en daarna opnieuw te installeren.
Wel een beetje de tweakspirit erin houden he? :)

Of ja gewoon linux gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:51:
Om zeep helpen is iets anders dan je windows software vergallen en daarna opnieuw te installeren.
Wel een beetje de tweakspirit erin houden he? :)
Ja, ook daar heb ik geen zin in. tweaken != prutsen :)

anyway, back ontopic

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je hier http://www.dexpot.de/en/index2.html wel wat aan hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:54:
[...]
Ja, ook daar heb ik geen zin in. tweaken != prutsen :)

anyway, back ontopic
Sorry maar ik denk dat zin hier helemaal niet ter sprake is.
De zin ervan is juist dat het apparaat naar je genoegen gestemd is. Dat is meer zin dan onzin bij het aanpassen ervan.
Het treffen van iemand hier die hetzelfde gebruik zal je minder goed afgaan omdat hij of zij waarschijnlijk niet zal reageren of niet zal proberen te reageren omdat het probleem reeds bekend is.

Uitproberen en zelf vogelen is altijd een goed middel geweest om te bereiken wat je wil.
Lijkt me een prima oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! De desktop preview manager ziet er wel niet uit (je kan het bijv. niet docken/locken in je systray of ergens op je bureaublad), maar het doet tenminste wat ik wil :)

bedankt

Verwijderd

Het programma is bij bij niet erg stabiel, regelmatig, als je naar een andere desktop gaat, crashed het tooltje waardoor ik mijn gewone desktop (met de belangrijkste snelkoppelingen en mappen) pas na een reboot weer terug krijg...

Verder wel een leuk progje, al heeft mijn onboard videokaartje wel moeite met det fullscreen-preview van 4 desktops.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:02:
Het programma is bij bij niet erg stabiel, regelmatig, als je naar een andere desktop gaat, crashed het tooltje waardoor ik mijn gewone desktop (met de belangrijkste snelkoppelingen en mappen) pas na een reboot weer terug krijg...

Verder wel een leuk progje, al heeft mijn onboard videokaartje wel moeite met det fullscreen-preview van 4 desktops.
Hier is het nog niet gecrasht, en het reageert heel snel. Ik zal je laten weten of ik hier ook problemen krijg, maar voorlopig is dit dus niet het geval.

Heb jij een alternatief?

Verwijderd

Hi

Sorry voor de enorme kick maar ik vond het niet nodig om voor mn probleem een nieuw topic voor te openen

Ik gebruik dus Dexpot 1.3 al een paar dagen en alles ging goed en wel tot Dexpot crashte bij de preview van 4 desktops tegelijk. Bij het opnieuw opstarten van Dexpot zit ik nu met een bureaublad zonder taakbalk en startknop. En dat kan kloppen want ik heb dat zo geconfigureerd in de manager van Dexpot (dus geen taakbalk, startknop laten zien bij desktop 1), maar het probleem is, nu ik geen taakbalk/systemtray meer heb, ik niet meer in de manager van Dexpot kan komen. Die manager kon je altijd oproepen door te klikken op het Dexpot-icoontje in de systemtray maar nu is dat icoontje 'verdwenen' dwz Dexpot zit wél in de systemtrays van de overige 3 desktops (maar daar kan ik ook niet bij)

Wat moet ik doen? Weet iemand de sneltoets om Dexpot (manager) op te roepen?

Btw als ik de computer reboot is alles weer ok maar zodra ik Dexpot opstart 'verdwijnt' ie weer achter het bureaublad.

of zit er niets anders op dan verwijderen en her-installeren?

hier heb ik hem gedownload http://www.snapfiles.com/get/dexpot.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 21:10 . Reden: dl-link toegevoegd ]

Pagina: 1