Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voltage dvd speler.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een 7" lcd schermpje te kopen voor in mijn auto om films op te kijken.
Nu wil ik graag een goede (12 volt) dvd speler maar deze zijn erg prijzig: €150 eurie voor een B-merk.
Ik vraag me dus af of het niet mogelijk is om een gewone dvd-speler te modden (voeding eruit slopen) zodat je hem op je accu aan kunt sluiten. Een cd-speler uit een pc werkt op 12 en 5 volt en dit is dus wel aan te sluiten m.b.v. een spanningsregelaar op je auto accu.
Dus weet iemand het voltage (dus niet 230) van een gewone (dus niet die uit je pc) dvd speler. :?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Nee.

Uitleg:
Dat is namelijk voor elke fabricant verschillend, en er zijn er een heleboel die niet zonder (220 volt) wisselspanning kunnen werken, omdat ze bijvoorbeeld de tijd op de wisselspanning baseren.

Beste manier om er achter te komen is het ding open te maken en de voeding te gaan meten.

Ikzelf denk dat het niet mogelijk is of, als het wel mogelijk is zoveel werk is dat je beter er geen tijd in kan steken en een 12-220v omzetter kunt kopen of en auto dvd speler.

Ook is het natuurlijk mogelijk om met een epia moederbord en een gewone pc dvd speler zelf iets in elkaar te prutsen, waar je dan ook direct op kan internetten enzo.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

de tijd basseren een dvd heeft toch geen klok das een video recorder

ik heb er een wara een computer dvd speler in zit misschien dat de rest van de onderdelen op een ander voltage werken zal zo ff kieken of ik er bij kan

[ Voor 54% gewijzigd door enriqueeeee op 08-03-2005 19:03 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

enriqueeeee schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:02:
de tijd basseren een dvd heeft toch geen klok das een video recorder

ik heb er een wara een computer dvd speler in zit misschien dat de rest van de onderdelen op een ander voltage werken zal zo ff kieken of ik er bij kan
deze spelers zijn geschikt alleen je zal het FLD niet aan de praat krijgen op 12V.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het is best goed mogelijk.
Maar meestal gebruiken ze een aantal spanningen (+12v, -12V +5V, -5V).
Die moet je dan allemaal aanbieden, waarbij de negatieve spanningen soms wat lastiger te maken zijn. :)

Het meest eenvoudige is gewoon te meten welke spanningen er van de voedingsprint naar de main-print gaan. Is niet zo bijzonder moeilijk met een multimeter.

Wel uitkijken dat je :
- geen 220V onderdelen van de voeding aanraakt terwijl er spanning op staat. (Helemaal afdekken met plastic tape is echt een aanrader).
- geen kortsluiting maakt tijdens het meten.

Verder is het heel goed mogelijk wat je wil. :)

De meeste DVD-spelers werken gewoon met een crystal-oscilator voor de timing. =)

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 09-03-2005 16:06 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:05:
De meeste DVD-spelers werken gewoon met een crystal-oscilator voor de timing. =)
correctie :P allemaal

Verwijderd

Komt nog eens bij, en dat is érg belangrijk, dat de 12V van een auto eigenlijk NOOIT 12V is. Wisselt nogal tussen 8 en 16 volt.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:58:
Komt nog eens bij, en dat is érg belangrijk, dat de 12V van een auto eigenlijk NOOIT 12V is. Wisselt nogal tussen 8 en 16 volt.
Daar hebben ze spannings regulatoren voor uitgevonden B)
Desnoods een step-up convertor gebruiken mocht de spanning te laag zijn (wat snel het geval is in een auto als je de verliesspanning over de regulator meetelt)

@ kluyze hier beneden:
...een 12V - 230V transfo omvormer te halen... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _Ernst_ op 10-03-2005 20:02 ]

Last.fm

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik denk toch ook zoals SA007 al zei dat het gemakkelijker is om een 12V - 230V transfo te halen voor in je auto
Pagina: 1