Help, ps2 spel (ntsc) wil niet op Philips LCD

Pagina: 1
Acties:

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Hai,

Heb van t weekend een gloednieuwe Philips LCD gekocht, de 37 inch pf9986 model. Volgens de specificaties kan dit toestel zowel PAL, SECAM als NTSC aan. Echter als ik met mijn PS2 een NTSC spel wil spelen krijg ik geen beeld! Alleen een licht grijzige beeld en verder niks.

Toestel heeft 3 scart ingangen, 1 DVI en de gebruikelijke zij ingangen voor geel, rood en witte tulpkabels. Heb alle ingangen geprobeerd maar t wil niet.
Belde Philips op en die zeggen dat het een en ander in de PS2 instellingen veranderd moet worden. Dat heb ik ook geprobeerd, van RGB naar Y PB(nogiets) omgezet maar dat hielp niet.

Weet iemand hier meer van?

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Gebruik je een originele PS2 scartkabel en scartblok?
Je kan eens proberen om een PS1 scartkabel en blok te gebruiken,die zijn net iets anders.
Dat hielp bij mij iig.
De gele tulp naar S-video laten verlopen kan ook helpen.
Of anders een RGB scartkabel,wat wel als nadeel kan hebben dat je films een groene waas krijgen.
(ligt er net aan welke mod er is gebruikt)

Moet je wellicht je AV kanaal eerst op NTSC zetten?
Ik neem aan dat je alle opties hebt nagelopen...

• Enver595
Ik gebruik de originele kabels geleverd met de ps2, heb helaas niet een ps1 kabel. Philips weet t ook niet, best lullig aangezien mn meeste spellen in ntsc zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Enver595 op 08-03-2005 18:00 ]

Verwijderd

hhmm ik denk dat je een RGB kabel zal moeten halen. Vaag eigenlijk het heeft dus wel altijd gewerkt op je vorige televisie?? Of zo als al eerder gezegd je AV op auto te zetten zodat die zelf omschakelt van pal naar ntsc.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zet je hem met de afstandsbediening wel op t juiste kanaal daarvan?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Doen PAL games het wel? want als je NTSC games wil spelen (ik ga ervan uit dat je PS2 is omgebouwd - of heb je een importmachine) dan zou je nog steeds beeld moeten krijgen maar dan in zwart-wit met een normale euro scart.

ik heb zelf een Japanse PS2 (NTSC) als ik op tulpjes aanstluit doet ie het gewoon op m'n ouwe TV.

rare is dat je zegt dat alle uitgangen+kabels niet werkt, misschien is PS2 niet geschikt voor HDTV? (geen ervaring hier mee)

[ Voor 34% gewijzigd door Terryb47 op 08-03-2005 18:51 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Enver595
Pal games doen het wel, ik heb de ps2 op alle beschikbare kanalen geprobeerd:

3x scart
1x side ingangen
1x dvi

Niets hielp. Wat me wel opviel is dat ik bij elke keer dat ik de snoer los en weer aan koppelde ik voor 1 of 2 seconden wel beeld had. Maar na die 1 of 2 seconden geen beeld meer.

• Enver595
De technici van Philips zegt dat mijn PS2 het NTSC signaal omzet naar een PAL 60 hertz en dat mijn Philips toestel dat niet kan verwerken en daarom dus geen beeld geeft.

Eergister zeiden ze nog dat ik het via een bepaalde instelling in mn playstation kon oplossen.
Grappenmakers.

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
-delete-

Als je met een soldeerbout en fijne elektronica overweg kan, kun je je PS2 tweaken om ten allen tijde 50 Hz output te geven (Pseudo NTSC)

Maar het allermakkelijkst is om gewoon een RGB kabeltje te bestellen.
In de scartstekker daarvan zit wat elektronica die van 60 Hz, 50 maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door I Am Weasel op 12-03-2005 03:25 ]

• Enver595
Bedankt voor de reacties, een RGB kabel heeft het probleem verholpen. Heb nu super beeld op een 94 cm beeldscherm, it rocks.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:08
I Am Weasel schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:01:
PAL 60 Hertz...juist...dat bestaat niet maargoed.

Als je met een soldeerbout en fijne elektronica overweg kan, kun je je PS2 tweaken om ten allen tijde 50 Hz output te geven (Pseudo NTSC)

Maar het allermakkelijkst is om gewoon een RGB kabeltje te bestellen.
In de scartstekker daarvan zit wat elektronica die van 60 Hz, 50 maakt.
PAL60 bestaat zeker en vast hoor.
Kan je zelfs in de setup van een xbox gewoon instellen. ;)
Pagina: 1