[DVD-/+r] zie door het aanbod de dvd's niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:08
Ik hoop dat dit het goede subforum is voor mijn vraag.

ik ben me al enige tijd aan het orienteren op een dvd spindel.
hoever ik kwam hoe moelijker het werd. er komen steeds meer verschillende dvd's en merknamen bij.
op een gegeven moment ben ik op www.videohelp.com gekomen.
ik brand met een NEC 1300a (zijn al verschillende topics over geweest ook over compatibiliteit etc)

volgens die site komt de dvd met code naam RITEKG05 goed uit de bus in samenwerking met mijn brander.

als je vervolgens zoekt op bijv. www.ddvd.info/nl/ op RITEKG05 krijg je verschillende merknamen met verschillende prijzen te zien.

enkele:
Platinum voor 21,45 voor 50 dvd's
ridata vppr 19.90 per 50

allemaal zitten ze tussen de 19,00 en 22,00 per 50 dvd's.
allen met een ander kleurtje en en ander merk.

wat is nu het verschil tussen de prijzen en de merken. betaal meer voor het merk, of betaal je voor een toegevoegde waarde van dat merk.

ik weet het, het verschil is niet groot in prijs, en daar is het me ook niet zo om te doen, maar meer wat nou het verschil is tussen al die verschillende dvd's.

waarom zijn er in hemelsnaam zoveel verschillende merken en dvd's....?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zoekfunctie geprobeerd?
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]
Of kijk op club.cdfreaks.com in het Nec forum. Je brander is al wat ouder, dus de kans op veel recente berichten is niet erg groot...

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:58
Heb zelf ook een Nec1300A
Brand al lange tijd met platinum schijfjes nog geen enkele uitval gehad (op 300 dvd's)
moest alleen keer firmware update omdat op een of andere manier hij niet meer op 4keer wou branden (Firmware 1.07 -> 1.0B)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als het prijsverschil niet groot is dan zou ik toch voor de betere merken gaan.
Geen Nashua, da's rommel.

A-Merken hebben vaak een iets betere kwaliteitscontrole.
De uitval merk je pas meestal na een paar jaar of bij het branden op hogere snelheden.

Bij merken zoals Platinum valt er wel eens eentje tussen uit terwijl ik met bv Sony nooit problemen heb.

Senile! Senile Oekaki

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15
Ritek maakt een DVD "mal", genaamd G05. Die verkopen ze aan fabrikanten zoals Platinum, Ridate etc etc.

Die fabrikanten maken met die mal weer hun schijfjes. Die schijfjes hebben allemaal vergelijkbare eigenschappen. Heel af en toe zitten er wel verschillen in (De ene fabrikant werkt iets netter als de ander, betere grondstoffen etc), maar over het algemeen zijn de schijfjes hetzelfde.

Als je G05's wilt: Kies gewoon diegene die je het beste eruit vind zien / de beste prijs :)