Canon S300 zet geen enkel kleur meer op papier

Pagina: 1
Acties:

• jrsikken
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Mijn 3 jaar oude Canon S300 printer is vorige week opgehouden met printen. Zowel kleur als zwart hielden er ineens mee op. Ik gebruik al maanden goedkopere HEMA en Pelikan inktcartridges. Ik had de zwarte inktpatroon 1 week eerder vervangen. De printer doet net alsof hij print maar er komt niks op papier. Geen foutmeldingen. Bij het reinigen van de kop komt er wel inkt uit (ik heb em opengemaakt). Ik weet zeker dat de cartridges er goed in zitten. Ik heb Canon gemeeld maar die zeggen dat de printer problemen kan hebben met andere merken inktpatronen en dat ik Canon inktpatronen moet gebruiken. Aan de printkop en inktpatronen kan ik niks zien wat op cartridge herkenning zou moeten duiden. Moet ik eerst € 8 + € 13 euro aan Canon inktpatronen uitgeven voordat ik erachter kom dat ik misschien een nieuwe printer moet kopen? Iemand bekend met dit probleem? Afbeeldingslocatie: http://www.hempensteerns.nl/images/images.jpg

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Je zou even kunnen proberen om er een stel reiniginspatronen doorheen te halen, welke te koop zijn bij www.gistron.nl Heeft bij mijn printer veel geholpen (i560)

www.retroforum.nl

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan hem proberen schoon te maken met wat alcohol (95% bij de drogist).
Als je printkop eruit kan, dan zou je hem in een lauw schoteltje met water+afwasmiddel kunnen zetten.
Als hij echt plotseling ermee opgehouden is dan is het waarschijnlijk niet de printkop.

Als hij al een tijdje stil heeft gestaan en je niet zo vaak print dan wil hij wel eens een beetje verstopt raken.

Senile! Senile Oekaki

• jrsikken
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Uiteindelijk heb ik een tweedehands S300 gekocht en hiervan heb ik de printkop en de inktkanaaltjes met 96% alcohol schoongemaakt. Het schoonmaken van mijn eigen printkop leidde niet tot verbetering. Als ik de printkop van de tweedehands in mijn eigen printer zet, doet hij het wel, dus ik ga ervanuit dat de printkop kapot was. Conclusie: De Canon S300 kan niet inktpatronen herkennen (zoals de Canon helpdesk zegt) en je kan dus gewoon je Hema, Pelikan of ander b-merk inktpatronen gebruiken.