Toon posts:

[2000] Migratie Office 97 --> 2003 : Toolbar automatiseren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem : Bij het bedrijf waar ik momenteel stage loop, wil men van Microsoft Office 97 naar Microsoft Office 2003 migreren. De systemen draaien hier op Microsoft Windows 2000 Professional. Nu is het mij al bekend dat de Office-toolbar in Microsoft Office 2003 niet meer aanwezig is. Daarom willen we deze vervangen met een Windows toolbar, vergelijkbaar met de "Quick Launch"-bar. Deze maakt men aan door een map op het bureaublad aan te maken, en deze vervolgens naar naar een van de kanten van het scherm te slepen.

Nu is mijn vraag : Is deze actie te automatiseren, via een script oid ? Als het een gewone applicatie was, hadden we het misschien wel zelf op kunnen lossen, door middel van een batch-script bijvoorbeeld, maar aangezien deze toolbar in Windows geintegreerd zit, is dit te ingewikkeld voor ons en heb ik besloten om de vraag hier te stellen.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite die gestoken is om mijn vraag te beantwoorden.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Dat moet zeker wel lukken, een goede stap is eerst eens te kijken met een Reg/Sysmonitor van bv. www.sysinternals.com te kijken welke keys/bestanden vervangen/aangemaakt worden. Een andere optie is om een te bouwen met de msi tool welke in de support directory van je windows 2000 staat.

Ik pas even de topic titel aan zodat windows 2000 aan het begin staat :).

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:38:
Dat moet zeker wel lukken, een goede stap is eerst eens te kijken met een Reg/Sysmonitor van bv. www.sysinternals.com te kijken welke keys/bestanden vervangen/aangemaakt worden.
Hier zal ik nog naar kijken.
Een andere optie is om een te bouwen met de msi tool welke in de support directory van je windows 2000 staat.
Hoe bedoel je dit precies ? Wat kan ik hiermee bouwen ? Ik heb de Windows 2000 Support Tools geïnstalleerd, maar ik zie geen "MSI Tool" in de lijst van programma's staan. Staat deze misschien ergens anders geïnstalleerd, of staat deze misschien onder een andere naam in de lijst ?
Ik pas even de topic titel aan zodat windows 2000 aan het begin staat :).
Sorry, dat was een foutje mijnerzijds. Ik wilde de titel van de thread namelijk zo duidelijk mogelijk maken, vandaar dat ik dat was vergeten.

Iig alvast bedankt voor je reactie.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 10:05 . Reden: Quote fouten ]

Verwijderd

Het is misschien handiger en vooral ook mooier om de belangrijkste programma's een snelkoppeling te geven in de quicklaunch-bar, naast de start-knop. ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het nadeel daarvan is dat je er dan zo'n 8 icoontjes in kwijt moet (Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Publisher, InfoPath) en dat gebruikers vaak ook hier eigen iconen in kwijt willen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:18:
Het nadeel daarvan is dat je er dan zo'n 8 icoontjes in kwijt moet (Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Publisher, InfoPath) en dat gebruikers vaak ook hier eigen iconen in kwijt willen :)
Precies. Daarnaast weet ik niet hoe ik dit zou moeten scripten oid. Ik heb inmiddels de tool die leon1e voorstelde geprobeerd, maar ook hier kan ik geen wijs uit (teveel output). Misschien kan dit dan met de MSI-tool die leon1e ook al voorstelde ? Helaas heb ik de locatie van dit programma niet kunnen vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat leon1e 'WinLite SE' of iets dergelijks bedoeld - ik geloof dat dat ergens op de CD van 2000 of XP staat onder 'Support' of 'Deploy' - maar dan moet je even kijken :)

De toolbars bestaan uit een aantal folders waar je de .LNK (shortcuts) inzet, en een of meer registry keys die vertellen welke toolbars er zijn. Ik weet eigenlijk ook niet precies hoe je dat zou moeten scripten :)
Pagina: 1