Toon posts:

[Ervaringen] Leadtek vs. XFX 6600GT (AGP)

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 24 februari de Leadtek A6600GT TDH gekocht bij Paradigit te Apeldoorn. Deze kaart was nog niet beschikbaar en ik zou worden opgebeld wanneer de kaart wel binnen zou komen.

Nu is de kaart nog niet binnen en heb ik de keus om te wachten (iets wat erg lang kan gaan duren) of de XFX 6600GT te nemen.
Nu zit ik erg te twijfelen of ik hiermee akkoord ga mede omdat ik al ontzettend veel research had gedaan naar de Leadtek kaart en hier erg tevreden over was.

Heeft iemand ervaringen met de XFX en de Leadtek kaart?
Graag hier uw mening geven (met onderbouwing natuurlijk ;))

Leadtek
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10008853v_bestanden/winfast_a6600gt_2s.jpg

XFX
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10008624v_bestanden/6600agp.jpg
Dit plaatje is volgens mij niet de goede. Ik heb gelezen dat XFX een nieuwe koeler op haar kaarten heeft gezet wegens de vele klachten.
bron: http://www.xfxforce.com/pinetechnotes/Fan%20Update.pdf

ps. Nu weet ik dat het verschil relatief klein is maar ik ben iemand die liever iets langer zoekt en iets moois heeft dan overhaast dingen doet en er later spijt van heeft.
ps2. Beide kaarten zijn de normale versies (dus niet de Extreme). Volgens mij hebben deze dus beide 2.0ns geheugen ipv 1.6ns. (correct me if i'm wrong)

Mijn Systeem:
AMD 64 3000+
MSI K8N Neo Platinum
2x 256mb DDR Kingston PC2700

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 17:06 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als die xfx de zelfde koeler heeft als de xfx 6800le ( waar het op lijkt ) maakt hij een pokkeherrie. Hoewel dat met de meeste standaard koelers is. Over leadtek weet ik het niet.

offtopic: beste zonde je geheugen, volgens mij remt het je systeem aardig af.

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:00:
Als die xfx de zelfde koeler heeft als de xfx 6800le ( waar het op lijkt ) maakt hij een pokkeherrie. Hoewel dat met de meeste standaard koelers is. Over leadtek weet ik het niet.

offtopic: beste zonde je geheugen, volgens mij remt het je systeem aardig af.
De koeler is al vervangen wegens klachten

offtopic:
Ach ja, ben aan t sparen

edit: topic aangepast wegens koeler

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 17:07 ]

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Dit kon ook wel prima in het grote 6600 topic, niet?

Heb zelf de Leadtek, bevalt me uitstekend maar de koeler is zeker niet stil zonder EXPERTool (ik heb de revisie met reference HSF).

De eerste 6600GT's van XFX veroorzaakten veel problemen (en ik koop het merk voorlopig ook niet meer na m'n problemen met hun 6800LE), maar ze zullen ondertussen vast wel beter zijn geworden. Ik denk eerlijk gezegd dat je tussen beide kaarten geen verschil zult merken.

Verwijderd

Ik had voor de XFX gegaan die is namelijk standaar hoger geklockt (1000 mhz tegen over 900 vanleadtek) en hij bevalt mij goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:58:
Ik had voor de XFX gegaan die is namelijk standaar hoger geklockt (1000 mhz tegen over 900 vanleadtek) en hij bevalt mij goed.
Klopt, hier ben ik ook achter
De leadtek heeft 450Mhz Memory terwijl de XFX 500 loopt.

Opzich maakt dit toch weinig uit omdat je de leadtek ook gemakkelijk op 500 kan krijgen

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Wat de 6600GT betreft, gewoon de goedkoopste/best verkrijgbare kopen. De verschillen onderling zijn echt niet interessant (zeker niet als je de meestal brakke standaard koeling vervangt).

Dit kon ook in het 6600GT topic..

Btw, ik ben een tevreden gebruiker van de XFX, 618/1320 niet slecht dat ik zo.

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 14:47
Overbodig Topic 8)7 :?

Enjoy the joy

Verwijderd

sjakietrekhakie schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:52:
Wat de 6600GT betreft, gewoon de goedkoopste/best verkrijgbare kopen. De verschillen onderling zijn echt niet interessant (zeker niet als je de meestal brakke standaard koeling vervangt).

Dit kon ook in het 6600GT topic..

Btw, ik ben een tevreden gebruiker van de XFX, 618/1320 niet slecht dat ik zo.
Zeker niet slecht :)

Maar ik heb dus de Leadtek, maar die vind ik helemaal niet luidruchtig hoor.
Daarvoor heb ik de XFX gehad.
Wat een takkeherrie zeg dat ding.

Kwa prestaties maakt het niet veel uit welke je neemt , maar als je een stillere wil zou ik voor deLeadtek gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het een overbodig topic vind.. reageer dan niet. :r

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Het is de bedoeling dat [ervaringen] topics alleen geopend worden als je zelf al het object binnen hebt. En verder kun je gewoon reviews lezen. Voor elke versie kaart (met dezelfde chip als 1001 andere kaarten) een apart topic is gewoon vervuiling :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.